REGULAMIN KONKURSU
„NAJPIĘKNIEJSZA – BO TRADYCYJNA PALMA WIELKANOCNA”
- Organizatorami Konkursu są :
- Prezydent Miasta Mielca
- Parafia Trójcy Przenajświętszej w Mielcu
- Spółdzielczy Dom Kultury, Mieleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Mielcu
- Cel konkursu
- Propagowanie lokalnego folkloru, poprzez popularyzację twórczości własnej związanej
z tematyką Świąt Wielkanocnych, - Popularyzowanie, kultywowanie oraz podtrzymywanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych związanych z Niedzielą Palmową oraz Wielkanocą
3. Aktywizacja i rozbudzanie inwencji twórczej dzieci i młodzieży i dorosłych w kierunku uprawiania sztuki ludowej.
- Warunki udziału w konkursie:
- Konkurs na charakter otwarty. Jest skierowany do dzieci i młodzieży, dorosłych osób indywidualnych, formacji kościelnych, grup formalnych i nieformalnych rodzin i twórców amatorów.
Jeden uczestnik/ grupa uczestników może zgłosić do konkursu jedną pracę.
- Palma zgłoszona do konkursu powinna być wykonana samodzielnie/ zespołowo z wykorzystaniem materiałów naturalnych i tradycyjnych form zdobniczych. Nigdzie wcześniej nie zgłoszona do innego konkursu.
- Prace wykonane z gotowych, kupionych elementów będą dyskwalifikowane.
- W przypadku uczestników niepełnoletnich do pracy należy dołączyć oświadczenie rodziców lub opiekunów dziecka, wyrażające zgodę na zrzeczenie się praw autorskich do wykonanej pracy. Wzór oświadczenia w załączniku regulaminu.
- Prace należy dostarczać do Spółdzielczego Domu Kultury Mieleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Mielcu, ul. Kusocińskiego 13 A.
Ostateczny termin oddania prac upływa w piątek 24 marca.
- Sposób opisywania prac konkursowych:
Do pracy należy dołączyć przytwierdzoną (na sznureczku, tasiemce) kopertę ze zgodą rodzica/ prawnego opiekuna na udział w konkursie, podpisaną klauzulą( Zał. Nr 1 i 2) i metryczkę zawierającą:
W przypadku prac indywidualnych – Imię i nazwisko autora pracy, adres zamieszkania, wiek, telefon kontaktowy do opiekuna / rodzica;
W przypadku prac indywidualnych zgłaszanych przez instytucję / szkoła, ośrodek kultury i inne /: nazwa instytucji, imię i nazwisko nauczyciela / instruktora, telefon kontaktowy do nauczyciela/ instruktora. oraz dane autora pracy (imię i nazwisko klasa i wiek)
W przypadku prac grupowych/ rodzinnych – nazwa grupy / nazwisko rodziny oraz/ ewentualnie nazwa instytucji z której dana grupa się wywodzi, nazwisko instruktora / opiekuna, Tel. kontaktowy i podanie ilości osób robiących zgłoszoną palmę
Prace bez załączników nr 1 i 2, oraz bez metryczki nie będą poddawane ocenie
V. Kryteria oceny
Prace oceniane będą pod względem:
- Zgodności z Regulaminem konkursu,
- Walorów estetycznych, staranności i kreatywności,
VI. Skład Komisji Konkursowej
W skład Komisji Konkursowej oceniającej prace zgłoszone do konkursu wchodzą Przedstawiciele Organizatorów
VII. Zasady nagradzania
Komisja Konkursowa przyzna I, II i III miejsce w następujących kategoriach:
- I kategoria wiekowa – dzieci klas 1 – 3 szkoły podstawowej, ( I, II, III miejsce )
- II kategoria wiekowa –dzieci klas 4 – 8 szkoły podstawowej, ( I, II, III miejsce )
- III kategoria wiekowa: młodzież i dorośli, ( I, II, III miejsce )
- IV kategoria: rodziny i grupy ( I, II, III miejsce )
Decyzje komisji są ostateczne i nieodwołalne.
Laureatów I, II i III miejsc Organizatorzy powiadomią telefonicznie do dnia: 30 marca (czwartek ) 2023. Od tego dnia) będzie można odebrać z SDK zgłoszone do konkursu prace.
Za prace, które nie zostaną odebrane do środy 5 kwietnia SDK nie odpowiada.
VIII. Wręczenie nagród w Niedzielę Palmową 2 kwietnia.
- Msza Święta w Kościele p. w: Trójcy Przenajświętszej w Mielcu udziałem przedstawicieli Organizatorów z poświęceniem palm – godzina 12.00
- Wręczenie nagród laureatom konkursu na placu przed Kościołem.
UWAGA
- Udział w Konkursie jest jednoznaczny z przyjęciem niniejszego Regulaminu, ZAPOZNANIEM SIĘ Z KLAUZULĄ I PRZYJĘCIEM JEJ.
- Wszelkie informacje o konkursie udzielane będą w S D K pod nr. Tel. 17 58-55-342 od poniedziałku do piątku w godzinach 12: 00 – 18. 00
- Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenia zgłoszonych do konkursu prac.
- Organizatorzy zastrzegają sobie zmiany w Regulaminie, w formie i terminie finału, a sytuacje nieobjęte w nim rozstrzygają Organizatorzy konkursu.
- Regulamin dostępny na stronach: www.mielec.pl, www.ptp.mielec.pl
ZAŁ NR 1.
do Regulaminu Konkursu
„NAJPIĘKNIEJSZA – BO TRADYCYJNA PALMA WIELKANOCNA”
KLAUZULA DOTYCZĄCA AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH, WIZERUNKU
I DANYCH OSOBOWYCH
Uczestnicy przenoszą nieodpłatnie na Organizatorów swoje prawa majątkowe do artystycznych wykonań palm zaprezentowanych podczas przeglądu, w celu wykorzystania ich przez Organizatorów w sposób nieograniczony terytorialnie i czasowo na następujących polach eksploatacji:
a. utrwalania (zapisu) na wszelkich możliwych formach jak fotografia, audio, video,
b. zwielokrotnienia na wszelkich nośnikach dźwięku i obrazu,
c. wprowadzenia do obrotu,
d. wprowadzenia do pamięci komputera oraz sieci Internet,
e. publicznego odtwarzania, wyświetlania,
Uczestnicy 2. Konkursu „Najpiękniejsza – bo tradycyjna Palma Wielkanocna” oświadczają, że wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatorów swoich danych osobowych podanych w związku z udziałem w Konkursie, w celu przeprowadzenia w/w zadania, (w tym na umieszczanie danych osobowych w protokole na stronach internetowych), oraz wyrażają zgodę na opublikowanie swojego wizerunku (w postaci zdjęć oraz filmów audio, video) w celach dokumentacyjnych oraz promocyjnych tego Konkursu. Zgoda obejmuje w szczególności takie formy publikacji zdjęć oraz filmów jak: udostępnienie na stronach internetowych, Facebook, w materiałach promocyjnych dotyczących konkursu oraz w innych środkach masowego przekazu, jako materiały szkoleniowe podczas warsztatów.
Powyższa zgoda została wyrażona dobrowolnie zgodnie z art. 4 pkt 11 RODO. Zgodnie z art. 7 ust. 3 RODO administrator informuje, że w związku z udzieloną zgodą przysługuje prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Podstawa prawna 6 ust. 1 lit. a RODO w zw. z art. 7 ust. 1 RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE)
ZAŁĄCZNIK NR 2
do Regulaminu Konkursu
„NAJPIĘKNIEJSZA – BO TRADYCYJNA PALMA WIELKANOCNA”
OŚWIADCZENIE RODZICA/OPIEKUNA PRAWNEGO
…………………………………………………………………….
Imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego
Oświadczam, że:
1. Zapoznałam/em się z Regulaminem Konkursu Plastycznego „NAJPIEKNIEJSZA – BO TRADYCYJNA PALMA WIELKANOCNA” organizowanego przez Spółdzielczy Dom Kultury Mieleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Mielcu i wyrażam zgodę na udział mojego dziecka (imię i nazwisko)
……………………………………………………………………………………………..w w/w konkursie.
2. Zapoznałam/em się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych osoby fizycznej. autorskich praw majątkowych, wizerunku i danych osobowych.
……………………………. ……………………………………
miejscowość i data podpis rodzica/opiekuna prawnego