Krasnoludki

WYCHOWAWCY

mgr Renata Szumełda

mgr Sabina Wnuk

Wtorek 13.04.

Witamy Was i powtarzamy- Rymowankę Czy to chłopczyk, czy dziewczynka.

Czy to chłopczyk ,czy dziewczynka taka mała okruszynka sprawić może by na świecie nie leżały żadne śmiecie.

Od dzisiaj mianujemy Was:

Jesteś Przyjacielem przyrody!

Wołają wszyscy Śmieciu precz!

Dzieci robią porządki zbierają papierki wynoszą do kosza . Jeżeli w domku segregują rodzice  śmieci jest okazja do tego by dziecko samo wrzucało do odpowiednich pojemników papier, plastiki a Rodzice szkło i bioodpady.

Rozmawiamy z dzieckiem dlaczego segregujemy śmieci np. Dajemy im drugie życie .

Pokazujemy przedmioty rzeczy, które powstały z recyklingu. np reklamówki, kosze , tektury…..

Utrwalenie wiersza  Śmieciu precz.

Rodzic wraz z dzieckiem powtarza wiersz którego treść zamieszczona była w poniedziałek12.04. Wiersz powtarzamy 3x. Możemy naśladować ruchem treść wiersza. Dziecko łatwiej go zapamięta.

Praca plastyczna

Malowanie farbami Pojemniki do segregacji

Rodzicu przygotuj dziecku farby w kolorze żółtym , zielonym i niebieskim, pędzel wodę .

Na całej kartce przerysuj kształt pojemników .

Dziecko wskazuje kolory pojemników na białej kartce i zaczyna malować.

Rodzicu zwróć uwagę na prawidłowy chwyt pędzla

Brak opisu.

Zabawa orient-porządkowa Kwiaty rosną –kwiaty zwiędły

Dziecko kwiatek tańczy  do muzyki po pokoju. Na przerwę w muzyce robi  przysiad i  powoli podnosi się do słów Kwiaty rosną wyciąga ręce do góry. Na słowo Kwiaty zwiędły ponownie wraca do przysiady Zabawę powtarzamy 3 razy.

Rysowanie po śladzie Przygotuj kredki

Zapraszamy na spacery do parku, lasu. Pamiętamy by nigdzie nie zostawiać po sobie śmieci!

Do zobaczenia Wasze panie.

PONIEDZIAŁEK  12.04.2021 r.

Witamy Wszystkich! Rozpoczynamy nowy tydzień i zapraszamy na kolejne zabawy.

• Popatrz na zdjęcie przedstawiające piękno przyrody i na zdjęcie przedstawiające przyrodę zniszczona przez człowieka. Odpowiedz na pytanie:

– Które miejsce na zdjęciach bardziej się ci podoba? Dlaczego?

• Posłuchaj wiersza „Śmieciu precz”:

Kiedy rano słońce świeci.

Wybiegają na dwór dzieci.

Miotły, szczotki w rękach mają.

Bo podwórko zamiatają!

Tu papierek od cukierka.

Tam po soku jest butelka.

Ówdzie puszka po napoju.

I pudełko. Może twoje?

Żyć nie można w bałaganie.

Więc się bierzmy za sprzątanie.

Zmykaj, śmieciu, do śmietnika.

Bałaganie, brudzie, znikaj.

• Rozmowa na temat wiersza:

– Co robią rano dzieci?

– Co trzeba robić, żeby nie było tak zaśmieconych miejsc?

– Czego jeszcze nie powinniście robić na placu przedszkolnym i na podwórku?

Rodzic naprowadza dziecko, podając konkretne sytuacje np. łamanie gałązek drzew, deptanie trawników, zrywanie kwiatów….

• Naucz się wiersza na pamięć.

• Zabawa ruchowa z elementem dramy „Smutne drzewko i wesołe drzewko”

Dziecko porusza się po pokoju przy dźwiękach bębenka. Podczas przerwy w grze wciela się w rolę drzewka , któremu ktoś połamał gałązki- pokazuje miną, postawą ciała, jak czuje się to drzewko. Potem znowu porusza się przy dźwiękach bębenka . Podczas przerwy pokazuje, jak czuje się drzewko, o które dba ogrodnik, które ma całe gałęzie, radośnie sobie rośnie.

• Pokoloruj drzewko:

• Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Dziecko w lesie.  Rodzic to drzewo – dziecko  porusza się swobodnie . Na uderzenie w bębenek dziecko jak najszybciej przykuca za najbliższym drzewem. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról.

• Zabawa w rysowanie prostych kształtów na tackach z piaskiem.

Rodzic, a za nim dziecko, rysuje i mówi proste rymowanki np.:

– dziecko rysuje koło(kilka razy po śladzie), a potem kreski- promyki mówiąc: kółeczko, kółeczko, będzie z ciebie słoneczko.

jeden łuk, drugi łuk- aby listek powstać mógł.

• Zapraszamy na spacer z rodzicami i obserwujcie przyrodę wokół nas.

Miłej zabawy!  WASZE PANIE

Piątek 9.04

Witamy was i zapraszamy do domowego przedszkola.

Rodzice pobawcie się z dziećmi. Przygotujcie lusterko dla siebie i dziecka.

Gimnastyka buzi i języka

Naśladowanie osiłka  i –o i-o ,i-o

Parskanie konika– zmęczonego konika

Zziajany piesek-wysuwanie języka na brodę

Kotek pije mleczko –naśladowanie picia mleka z miseczki języczkiem

Zamykanie i otwieranie domku – powolne otwieranie i zamykanie buzi

Chuchanie na lusterko –wciąganie powietrza nosem i chuchanie jak najdłużej tak by zaparowało.

Ćwiczenia powtórzyć kilka razy.

Zabawa Powiedz gdzie jestem

Rodzic ma maskotkę zwierzątka spotykanego na wiejskim podwórku ustawia ją w różnych miejscach w pokoju np. pod stolikiem ,na oknie, obok krzesła, itp. Dziecko określa jej położenie  tj. Piesek jest na oknie

Zabawa dydaktyczna Mamy i ich dzieci-  Liczymy zwierzęta”

Nazwij zwierzęta i ich  dzieci

Brak opisu.

Brak opisu.

Nazwij i policz zwierzęta z pola czerwonego  -wskaż ile to paluszków

Nazwij i policz zwierzęta z pola białego -wskaż ile to paluszków

Nazwij i policz zwierzęta z pola pomarańczowego-wskaż ile to paluszków

Nazwij i policz zwierzęta z pola różowego-wskaż ile to paluszków

Nazwij zwierzęta –

Brak opisu.
Brak opisu.

Nazwij i policz zwierzęta z pola czerwonego  -wskaż ile to paluszków

Nazwij i policz zwierzęta z pola białego -wskaż ile to paluszków

Nazwij i policz zwierzęta z pola pomarańczowego-wskaż ile to paluszków

Nazwij i policz zwierzęta z pola różowego-wskaż ile to paluszków.

Zabawa ruchowa z elem. biegu  Koniki

Dziecko Konik biega po pokoju na polecenie Wio Koniku

Biegnie kłusem konik tj na paluszkach

Idzie stępa-powoli z wysokim unoszeniem kolan,

Galopem –z odbijaniem się kolejno jednej nogi i drugiej nogi.

Na sygnał 3 klaśnięcia – wraca konik do stajni  np. dziecko siada na krześle.

Rodzicu na kanale You Tube wpisz tytuł filmu Co jedzą wiejskie zwierzęta ?

Dowiesz się jakie przysmaki zjadają zwierzątka domowe oraz jakie są ich glosy

Kolorowanki dla dzieci  Przygotuj kredki i pokoloruj Konika

Narysuj ogon kogucika i pokoloruj różnymi kolorami

Zabawa rozwijająca zmysł dotyku Piórko z podwórka

Rodzic trzyma w rękach piórko i dotyka nim różnych części ciała dziecka które  ma zamknięte oczy i  wskazuje palcem dotknięte miejsca. Zmiana ról.

Dziękujemy i pozdrawiamy Wasze Panie.

CZWARTEK   8.04.2021

Witamy Was. Zapraszamy do wysłuchania piosenki

Na podwórku (sł. i muz. B. Forma)

  1. Na podwórku mieszka kaczka,

 bardzo głodna nieboraczka.

Krzyczą kury i indyczki,

kogut, gęsi i perliczki.

Wszyscy pusto w brzuchach mają,

 gospodarza wciąż wzywają.

Gdzie się podział pan gospodarz?

 Kiedy nam śniadanie poda?

    Ref.:         Wtem gospodarz się pojawia,

daje karmę, sypnie ziarna.

 Do poideł wodę wlewa.

 Czy wam jeszcze czegoś trzeba?

  1. Konik z worka skubie siano,

Trawę woli cielak z mamą,

pani koza z koźlątkami

oraz owca z jagniętami.

Brzuszki wszyscy napełnili.

 Jedząc, trochę się zmęczyli.

 Kwoka z dziećmi odpoczywa,

w chłodnym miejscu się ukrywa

Rozmowa na temat piosenki:

– Które zwierzęta czekały na gospodarza na podwórku?

– Dlaczego na niego czekały?

– Co zrobił gospodarz, gdy przyszedł?

– Które zwierzęta jadły siano?

Rodzic pokazuje obrazek siana. Umieszcza wokół niego zdjęcia: konia, kozy, krowy. Razem z dzieckiem nazywa zwierzęta.

– Kto jadł ziarno?

Rodzic pokazuje dziecku obrazek ziarna. Umieszcza wokół niego zdjęcia: kury, indyk, koguta. Razem z dzieckiem nazywa zwierzęta.

• Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał, połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi – Ptasie rozmowy. (grzechotka, kołatka, bębenek.)  Akompaniament na grzechotce zaprasza do spaceru kurkę; akompaniament na kołatce – gąskę, a na bębenku – indyka. Wywołane ptaki poruszają się, naśladując głosy ptaków: ko, ko, ko – kury; gę, gę, gę – gąski; gul, gul, gul – indyka.

 • Zabawa Jakie jest zwierzę?

 −Rodzic  pyta: Jaki (jaka) jest…? – podając nazwę zwierzęcia, a dziecko wymyślają określenia.

Np. Jaka jest kura? (mała, głośna…)

-Jaki jest kogut? (szybki, głośny…)

-Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna…)

-Jaka jest krowa? (duża, łagodna, spokojna…)

-Jaki jest koń? (duży, szybki, groźny…)

  • Zabawa bieżna – Jastrząb i kura . Skakanka. Wyznaczenie przestrzeni – podwórka – dla dziecka do biegania. Po prawej stronie znajduje się kurnik ogrodzony skakanką, po drugiej – gniazdo jastrzębia. Kura chodzi po podwórku i zbiera ziarenka. Na zapowiedź: Leci jastrząb –  kura ucieka do kurnika. Jastrząb łapie kurę .

• Zabawa ruchowa z elementem ortofonicznym – Głosy zwierząt. Tamburyn. Dziecko porusza się  w rytmie tamburynu. Na przerwę w grze Rodzic mówi nazwę zwierzęcia (koń, koza, krowa), a dziecko naśladuje jego głos, odpowiednio modelując swój głos. Zwierzęta dorosłe naśladuje grubym głosem, a młode – cienkim.

Zapraszamy teraz do zabawy plastycznej:

 „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – wydzieranka z kolorowego papieru.

• Sposób wykonania pracy. Dla dziecka: kartka z sylwetą kurczaka lub świnki, żółte kartki, serwetki lub różowe kartki, klej.

• Dziecko wydziera z kartek małe kawałeczki i nakleja je na kurczątko lub na świnkę.

• Dziecko może też wymalować zwierzątka farbami lub kredkami.  

• Masażyk pleców „ Zwierzątka z wiejskiego podwórka” – dziecko kładzie się na brzuchu, a rodzic odgrywa na jego plecach czytaną opowieść:

Wyobraźcie sobie, że jesteście na wiejskim podwórku. Jest wiosenny dzień na wsi. Nadchodzi czas karmienia zwierząt. Na podwórku pojawiła się gospodyni.

( Rodzic palcami przebiega po plecach dziecka). Wyprowadza krowy na łąkę, na soczystą trawę.(Piąstkami powoli przesuwa po plecach). Po powrocie nalewa świnkom jedzenie do koryta.(Uderza czterema palcami obu rąk). Następnie są  konie, które spokojnie czekają na swoje sianko i owies.(Uderza, na przemian, palcami raz jednej ręki, raz drugiej ręki). Pozostał już tylko drób: kury, kaczki, indyki i gęsi, które otoczyły gospodynię rozsypującą ziarno. Zaczęło się dziobanie ziarna. (Uderza palcem wskazującym po całych plecach).Wasza wizyta się skończyła. Usiądźcie i zamieńcie się rolami.

Miłej zabawy!  WASZE PANIE

Środa 7.04.2021

Witamy  Was w  kwietniowy poranek . Już minęły święta i myślimy, że miło spędzaliście czas z rodzinką.

Smakował barszcz wielkanocny ,mazurki, jajeczka. Polewanie wodą na pewno było wspaniałą zabawą.

Ale dziś chciałyśmy  was zaprosić do obejrzenia ilustracji Zwierzęta na wsi.

Brak opisu.

Nazwijcie  wszystkie zwierzątka.

Rodzic  zadaje pytanie dziecku .

 Gdzie jest krowa? Wyjaśnia , dlaczego hodujemy krowy, Co nam daje krowa?

Rodzic pokazuje dziecku produkty  Mleko oraz ser biały, żółty, jogurt, śmietana  które otrzymujemy z mleka. 

Dziecko zjada je na śniadanie dokonując wyboru.-poznaje nowe smaki

Zabawa ruchowa Krowy na łące.

Dziecko chodzi na czworakach po pokoju łące . Na słowo krówka dziecko  kładzie się na boku na podłodze –trawie i naśladuje żucie trawy.

Powtórz   tekst rymowanki z rodzicem

Czarna krowa w kropki bordo gryzła trawę kręcąc mordą. W różnych pozycjach –stojąc, leżąc.

Zagadki Zwierzęta na wsi-czy je znamy?

  1. Chodzi po podwórku, woła kukuryku,

               On i jego przyjaciele mieszkają w kurniku ………Kogut

Brak opisu.
  • Mogę być biała ,szara, ruda, albo czarna

              Znoszę smaczne jaja, lubię dziobać ziarna. …..    Kura

Brak opisu.
  • Bawię się w błocie krzyczę kwiku, kwiku,

I mieszkam w chlewiku……. Świnka

Brak opisu.
  • Dają zdrowe mleko, na łące się pasie.

Może być łaciata, dobrze ją znacie…….. Krowa

Brak opisu.

Rodzic przygotuje dla dziecka stempelki zwierząt domowych

Stemplowanie Zwierzątka na wsi.

Dziecko odbija zwierzątka na kolorowej kartce.

Brak opisu.

Zabawa słuchowa Kto to jest?     

Rodzic dzieli nazwę zwierzątka  na sylaby np. ku-ra  jednocześnie klaszcząc  a dziecko powtarza nazwę  kura . kro-wa , ba-ran, świ-nka, itp.

Zapraszam na spacer z rodzicami i obserwacje zwierząt domowych w mieście a może wycieczka na wieś?

Do zobaczenia . Pozdrawiamy Pani Sabinka i Pani Renia.

Środa 31.03.2031

Witamy Was kochane dzieci i Waszych rodziców. Zapraszamy do wspólnej zabawy.

Przygotujcie lusterko.

Gimnastyka buzi i języka

Dmuchamy balonik

Naśladujemy zlizywanie czekolady  z warg.

Liczymy ząbki poprzez dotykanie ich językiem.

Wsuwamy język do przodu i w głąb jamy ustnej.

Powtarzamy rymowankę Jajeczko, jajeczko będziesz pisaneczką – cicho, głośno , z radością ,z smutkiem.

Zabawa dydaktyczna Tu pisanka , tam pisanka.     

Rodzicu połóż kilka pisanek w różnych miejscach w pokoju

Dziecko ma za zadanie odszukać  pisanki w pokoju i powiedzieć  gdzie leży  każda z pisanek np. na podłodze, pod stołem, obok koszyczka itp. Ważne by dziecko używało słów na pod za obok.

 Liczenie pisanek

Dziecko przygląda się pisankom rozłożonym na stole.

Rodzic prosi by policzyło pisanki w każdym kolorze mówiąc

Policz pisanki w kolorze słońca

Policz pisanki w kolorze trawy

Policz pisanki w kolorze maków.

Policz pisanki w kolorze nieba.

Policz pisanki w kolorze pomarańczy i mandarynki.

Dziecko układa w koszyczku pisanki . Określa ich  kolor ,liczbę i pokazuje ją na palcach.

Zabawa ruchowa Przenosimy jajko.

Rodzicu przygotuj łyżkę i piłeczkę pingpongową

Dziecko trzyma łyżkę z piłeczką –jajkiem i przenosi go z wyznaczonego miejsca do np. koszyczka, talerza itp.

Można na czas. Określić zwycięzcę  np. komu udało się więcej jajek przenieść.

Proszę przygotować kredki .

Rysowanie i kolorowanie Pisanki

Zdjęcie 1

https://scontent.fwaw5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/166838961_147678617263992_8068864488138136916_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-3&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=WcHosjluwY8AX-H6ixo&_nc_ht=scontent.fwaw5-1.fna&oh=093377b6f53b3f4aad1a20a4c9db6c9f&oe=608782B7

Dokończ rysowanie pisanki. Koloruj paski według własnego pomysłu.

Życzenia

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych
składamy  wiosenne życzenia,
aby w Waszych sercach, rodzinach i domach zagościła radość, spokój
i wielka nadzieja odradzającego się życia.

Gdy nadejdzie Wielkanocny poranek
Niech spełnią się życzenia tęczowych pisanek…
Mazurków kajmakowych, bazi srebrzystych,
Bogatego zająca i kurczaczków puszystych.
Świątecznego nastroju, biesiady obfitej,
Lukrowego baranka, a w dyngusa – głowy wodą zmytej!

życzą

Panie: Sabinka i Renia.

W miesiącu marcu 2021r. w naszej grupie odbyły się następujące wydarzenia:

URODZINY :

LILI (3.03) , NATANIELA (4.04) , OLIWIERA(22.03)

Dzieci zaśpiewały swoim kolegom i koleżance sto lat i złożyły życzenia wszystkiego najlepszego oraz wspaniałych ,wymarzonych prezentów.

DZIEŃ KOLORU ŻÓŁTEGO -19.03.2021r.

Wierszem o słoneczku rozpoczęły się zabawy z kolorem żółtym. Dzieci szukały żółtych przedmiotów w sali. Tańczyły z żółtymi chustkami , śpiewały piosenkę o słoneczku i malowały plasteliną . Na zakończenie jadły żółtą galaretkę.

POWITANIE WIOSNY -22.03.2021r.

 Dzieci z naszej grupy wzięły udział w tradycyjnym obrzędzie ,,pożegnania zimy- powitania wiosny”.  Ogromne emocje wśród  przedszkolaków, wzbudziły już same przygotowania. Dzieci z wielkim zaangażowaniem pomagały w wykonaniu kukły Marzanny oraz kolorowego, wiosennego Gaika. Dzieci piosenkami, zabawami  oraz wspólnym tańcem przywitały najpiękniejszą porę roku – Wiosnę. Nie zapomniały przy tym o uroczystym pożegnaniu zimy, której symbolem jest kukła Marzanny, bogini zła i srogiej zimy. Wszyscy bawili się wspólnie z wykonaną kukłą Marzanny i śpiewali piosenki na pożegnanie zimy. Chociaż zima nie chce ustąpić, to i tak musi odejść, bo takim prawem rządzi przyroda i kolejna pora roku musi nadejść. Żeby przyspieszyć nadejście wiosny, dzieci  pożegnały ją okrzykami: „Precz, zimo zła!” oraz żartobliwymi słowami: „Marzanno, Marzanno, ty zimowa panno, Ciebie pożegnamy, wiosnę powitamy!”. Następnie  przedszkolaki udały się na wiosenny spacer z kolorowym gaikiem, aby poszukać oznak wiosny w przyrodzie. Dzieci powróciły do przedszkola z nadzieją, że upragniona wiosna na dobre pozostanie z nami .

WTOREK 30.03.2021

Witamy Wszystkich !

 Dzisiaj zapraszamy do zabawy plastycznej ale najpierw zagadki.

•  Posłuchaj zagadki :

W wielkanocnym koszyku

leżeć będą sobie.

Zanim je ta włożę

ślicznie je ozdobię.

• Zagadki dotykowe – Co ukryłam w pudełku? Przedmioty związane

z Wielkanocą, apaszka do zasłonięcia oczu.

 Rodzic wyjmuje z pudełka przedmioty związane z Wielkanocą. Dziecko

z zasłoniętymi oczami odgaduje, co otrzymuje do rąk, np. koszyczek, baranka, zajączka, bazie.

• Ćwiczenie spostrzegawczości – Ukryte pisanki. Pisanki.

Dziecko szuka pisanek ukrytych przez Rodzica. Kiedy je znajdzie, określa, w jakich miejscach były one schowane. Stosuje odpowiednie przyimki. Liczy, ile pisanek zostało ukrytych.

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki.

Dziecko idzie po kole, powtarzając tekst rymowanki i kreśląc w powietrzu rękami owale-jajka.

Pisanki, pisanki, jajka kolorowe:

Niebieskie, czerwone i pomarańczowe.

• Zabawa badawcza – Jajka i woda. Jajka surowe, jajka ugorowane, szklane naczynia, sól, łyżka.

• Dziecko bada zachowanie w wodzie jajka surowego i jajka ugotowanego – wkładają je kolejno do przezroczystego naczynia z wodą. Obserwuje ich zachowanie.

• Do wody w przezroczystym naczyniu wkłada surowe jajko i dosypuje stopniowo sól (około 10–12 łyżek soli). Obserwują, co dzieje się z jajkiem.

• Zabawa ruchowa z elementem turlania – Rozsypane pisanki. Dziecko jest pisanką. Delikatnie turla się po podłodze w różnych kierunkach, zwracając uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa.

 Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej „Pisanka”

• Potrzebne będą farby plakatowe lub akwarele i jajka ugotowane na twardo. Poprośmy dziecko, by zamoczyło palec w ulubionym  kolorze i nałożyło farbkę na skorupkę jajka. Niech dziecko pomaluje całe jajko w swoje ulubione kolory. Gdy pisanka będzie gotowa, odstawiamy ją do wyschnięcia. Potem możemy je nabłyszczy odrobiną oleju roślinnego



Najprostszą techniką dekorowania jajka będą flamastry.  Przygotujmy kolorowe, wodoodporne flamastry i jajka ugotowane na twardo. Możemy wcześniej ufarbować je w dowolnym barwniku. Teraz wystarczy, żeby dziecko namalowało flamastrami przeróżne wzory, np. słoneczko, gałązki, listki lub dowolne wzory geometryczne.



Inną nieskomplikowaną techniką zdobienia jajek wielkanocnych jest przyklejanie na jajko kolorowych, samoprzylepnych naklejek.  Alternatywą dla kupnych naklejek jest kolorowy papier lub gazety.  Dziecko będzie dekorować jajka wydzieranymi kawałeczkami papieru. Aby ułatwić dziecku przyklejanie wydzieranki, wykorzystajmy klej z mąki ziemniaczanej. Posmarujmy nim całą powierzchnię jajka i umieśćmy w kieliszku.


Po skończonej pracy pamiętajcie o umyciu rąk.

MIŁEJ ZABAWY   –  WASZE  PANIE

Poniedziałek 29.03.2021

Brak opisu.

Poniedziałek 29.03.2021
Witam Was na zabawę przyszedł czas.  Dziś usiądźcie wygodnie przed komputerem.
Myślę,  że niektórym z Was bardzo się to  podoba .
Ja jednak chciałabym być w przedszkolu i  opowiedzieć Wam o Tradycjach  Świąt  Wielkanocnych.
Niestety zostajemy wszyscy w domach .
Zapraszam  więc do  wysłuchania piosenki i obejrzenia filmu
Youtube
Święta Wielkanocne – animacja do piosenki

Film
Zwyczaje Wielkanocne

Po obejrzeniu filmu Rodzicu zapytaj dziecko co zapamiętało .
Dziecko
Pomaga  mamie i tacie posprzątać dom przed świętami.Maluje  z rodziną pisanki.W sobotę wkłada do Koszyczka: Baranka pisanki, jedzonko.  Zanosi  koszyczek do Kościółka
W niedzielę z rodziną  je Śniadanie wielkanocne. Bawi  się  z bratem i siostrą w Szukanie zajączka.W poniedziałek  Śmigus- dyngus–  polewa  wodą całą rodzinę.Rodzicu Przygotuj kilka pisanek lub ilustrację Pisanki

Zabawa O której pisance opowiadam
Rodzic  w dowolny sposób opisuje słowami jedną z pisanek .Dziecko odgaduje o jakiej pisance mowa.Ćwiczenie graficzno-ruchowe do rymowanki : Jajeczko,jajeczko, będziesz pisaneczką
Dziecko powtarza za rodzicem rymowankę i kreśli w powietrzu kształt dużego jajka.

Zapraszam na Wiosenny spacer– obserwację przyrody i  zmiany  w wyglądzie drzew , wzrost roślin, kwiatów wiosennych itp. Pozdrawiam   pani Sabinka.

Brak opisu.

URODZINY ALEXA

W piękny słoneczny dzień Alex  obchodził swoje urodziny. Dzieci zaśpiewały  mu sto lat i złożyliśmy życzenia. Dziękujemy za pyszne cukierki.

DZIEŃ KOLORU NIEBIESKIEGO

Śpiewem powitaliśmy dzisiejszy dzień . Zagadka-” Jaki to kolor ?” zachęciła dzieci do wspaniałej zabawy z kolorem niebieskim.  W „Tajemniczym  Pudełku pani Nocy” znajdowały się różne przedmioty w kolorze niebieskim. Każde dziecko w niebieskim ubranku odznaczone zostało naklejką. Zabawa ze śpiewem „Ta Dorotka ” oraz i dmuchanie płatków kwiatów dostarczyły dzieciom dużo radości . Na zakończenie dnia dzieci otrzymały niebieskie Baloniki.

URODZINY ZOSI

Było radośnie, kolorowo i smacznie. Zosi życzymy wszystkiego co najlepsze oraz dobrej zabawy z kolegami.

Spotkanie z Kucharką w grupie Krasnoludków.

W poniedziałek odwiedziła nas Szefowa kuchni p. Kasia. Dzieci dowiedziały się Kto nam gotuje pyszne posiłki w przedszkolu.  Zobaczyły jaki strój  nosi   pani kucharka. Jaką ma chochlę.. łyżkę wazową…. Jakie ma sprzęty mi. tarkę do marchwi .Pani Kasia pokazała jak szybko można zrobić surówkę korzystając z robota kuchennego. Na zakończenie zaprosiła dzieci do degustacji surówki .Każde dziecko  kosztowało potrawę  .Komu danie smakowało dostało dokładkę .  Pani i dzieci podziękowały  P. Kasi za spotkanie wręczając Koszyczek życzeń .


URODZINY KUBY- 26.01.2021r.

Dzieci złożyły koledze życzenia i odśpiewały mu 100 lat a następnie Kuba poczęstował ich cukierkami .

ZABAWA CHOINKOWA – 26.01.2021r.

Karnawał to czas radosnych zabaw i balów. Zgodnie z tradycją w naszej grupie odbył się bal karnawałowy. Na czas zabawy dziewczynki zamieniły się w księżniczki , wróżki , motylki, a chłopcy w smoki, rycerzy, policjantów , superbohaterów i wiele innych postaci bajkowych .Odwiedził nas „Olaf”’- postać z bajki „Kraina lodu” , który tańczył z przedszkolakami. Wesołą zabawę, w rytmie utworów instrumentalnych i wokalnych uatrakcyjniły liczne tańce i konkursy . Przedszkolaki z ogromnym podekscytowaniem poruszały się po sali balowej wraz z bałwankiem.

DZIEŃ KOLORU BIAŁEGO -21.01.2021r.


Zagadką rozpoczęły się zabawy z kolorem białym. Dzieci szukały koloru białego na swoich ubraniach oraz z czarodziejskiego worka wyciągały przedmioty w tym kolorze . Następnie bawiły się z białymi śnieżkami – tańczyły do muzyki. Poznały różne faktury papieru i zrobiły wspólnie z białych kartek dużego bałwana. Na koniec zajęcia próbowały białych pianek.




„WALCZYK DLA BABCI I DZIADKA”

  1. Tańczymy dla babci walczyka,
    niech niesie się wkoło muzyka.
    REF. Niech płynie muzyka na cały świat,
    Żyj babciu, żyj nam sto lat!
  2. Tańczymy dla dziadka walczyka,
    niech niesie się wkoło muzyka.
    REF. Niech płynie muzyka na cały świat,
    Żyj dziadku, żyj nam sto lat!

Babcia i Dziadek

Babcia i Dziadek
są tacy wspaniali
i zawsze chętnie
bawią się z nami.
Lubimy z Wami
spędzać czas
Babciu i Dziadku
Kochamy Was!

„WIWAT BABCIU, WIWAT DZIADKU”

1.Wiwat słodka Babciu
Wiwat słodki Dziadku
Jesteś jak krem
waniliowe lody
Jesteś jak krem
dzieciom dla osłody.

2.Wiwat słodka Babciu
Wiwat słodki Dziadku
Moje serce puk, puk
sto lat dla Was puka
Moje serce puk, puk
szczęścia dla Was szuka

Urodziny Szymona

Już po raz kolejny w naszej grupie obchodziliśmy urodziny. Tym razem życzenia przyjmował Szymon. STO LAT zaśpiewały Krasnoludki.

Dzień koloru czerwonego


Dzień koloru czerwonego był szczególny, bo odwiedził nas w piątek Święty Mikołaj. Miał czerwone ubranie i czapkę w kolorze czerwonym. My także ubraliśmy się na czerwono. Bawiliśmy się w Poszukiwaczy przedmiotów w kolorze czerwonym. Znalezione przedmioty ułożyliśmy na półce. Podczas zabawy Kolorowe klocki utrwaliliśmy kolor czerwony.
Podsumowaniem dnia CZERWONEGO było malowanie kokardy na kolor CZERWONY .
Już wiemy, jaki jest kolor czerwony na palecie barw!

URODZINY MIKOŁAJA -20 .11.2020r.

Dzieci  złożyły życzenia koledze, zaśpiewały mu 100 lat a Mikołaj poczęstował wszystkich cukierkami.

ZABAWY DOWOLNE 

W czasie zabaw dzieci budują  budowle z różnych klocków, wspólnie przygotowują posiłki dla lalek. Układają puzzle , układanki, przeplatanki oraz kolorują obrazki. Dzieci wspólnie i zgodnie się bawią , uczą się przestrzegać  zasad i umów .

DZIEŃ KOLORU BRĄZOWEGO -27.11.2020r.

Wierszem rozpoczęły się zabawy z kolorem brązowym. Dzieci szukały koloru brązowego na swoich ubraniach oraz przedmiotów w tym kolorze na sali. Następnie bawiły się z brązowymi liśćmi dębu, tańczyły do muzyki jako niedźwiadki oraz lepiły z brązowej plasteliny. Na koniec zajęcia  zjadły brązowe ciasteczka.

W jaki sposób skutecznie wspomagać rozwój mowy swoich trzylatków.

Rozwój mowy dziecka nie przebiega u wszystkich dzieci jednakowo. U jednych szybciej u innych wolniej. Niejednakowa jest także kolejność przyswajania sobie przez dziecko poszczególnych głosek. 

Rozwój mowy uwarunkowany jest genetycznie zależy on jednak nie tylko od wrodzonych  właściwości organizmu człowieka ale także od warunków społecznych, kontaktu ze środowiskiem oraz z innymi mówiącymi ludźmi. 

Dziecko trzyletnie rozumie co do niego mówimy pod warunkiem, że treści do niego kierowane nie wybiegają poza jego wcześniejsze doświadczenia. Dziecko spełnia polecenia zawierające znane mu wyrazy np. wskazuje części twarzy, ciała, części zabawek, przynosi przedmioty, próbuje wykonywać codzienne czynności według podanych instrukcji słownych, pytane – podaje swoje imię. 

Trzylatek używa już zdań kilkuwyrazowych, w których wciąż występują błędy gramatyczne np. nie ma „zabawków:,  „spodniów”,  zamiast nie ma zabawek, spodni. 

Mówi chętnie i dużo. Opowiada o tym co widzi „myśli głośno” mówiąc także do siebie. Zaczyna zadawać wiele pytań, gdyż ciekawi go otaczający świat oraz bawi je formułowanie samych pytań. 

Trzylatek powinien poprawnie wymawiać prawidłowo następujące dźwięki: a, o, e, y, i, ą, ę, p, pi, m, mi, f, fi, w, wi, t, d, n, ń, l, li, ś, ź, ć, dź, k, g, ki, hi, ch, j, ł.                                             U niektórych dzieci zdarza się wymawianie konsekwentne głosek t, d zamiast k, g., oraz mylenie głoski   ch i f, co nie stanowi jeszcze problemu. Jeżeli w mowie dziecka czteroletniego pojawi się brak tych dźwięków, to wówczas taki stan wymaga interwencji logopedycznej. 

Choć wiele głosek dziecko potrafi już wymawiać poprawnie w izolacji to w mowie spontanicznej często zamienia je jeszcze na łatwiejsze artykulacyjnie odpowiedniki. W tym okresie znacznie wzrasta zasób słownictwa dziecka o ile roczny maluch używa ze zrozumieniem 3-5 słów to trzylatek posługuje się już prawie 400 słowami.  Pod koniec trzeciego roku życia dziecko zaczyna tworzyć zdania pojedyncze rozwinięte a jego wypowiedzi stają się coraz dłuższe. Obok zdań złożonych współrzędnie w mowie dziecka zaczynają się też pojawiać zdania złożone podrzędnie, przyczynowe, warunkowe, dopełnieniowe. Ich występowanie świadczy o umiejętności dostrzegania relacji w świecie. 

Podsumowując można stwierdzić że trzylatek często zmiękcza głoski i zamiast sz, ż, cz, dż lub s,, z, c, dz mówi ś, ź, ć, dź; głoskę r wymawiać może jeszcze jako l albo j. W procesie kształtowania się mowy ogromną rolę odgrywają rodzice. Są pierwszym i najważniejszym wzorem, które dziecko będzie próbowało naśladować. 

A oto kilka rad w jaki sposób skutecznie wspomagać rozwój swoich dzieci:

* Do dziecka mówimy już od pierwszych dni jego życia, stosując tak zwaną kąpiel słowną. Wykorzystujemy do tego codzienną aktywność, komentujemy możliwie często, to co sami robimy i co robi dziecko. Mówimy do naszego dziecka wyraźnie i powoli by wszystkie wypowiadane przez nas słowa były czytelne. 

*Zadbajmy o to aby dziecko prawidłowo nauczyło się żuć (żucie powinno odbywać się ruchami okrężnymi), odgryzać (prawidłowe odgryzanie możliwe jest po wyrżnięciu siekaczy – powinno być przednie –  dziecko powinno odgrywać pokarm przodem, oddychać (w czasie spoczynku nosem, podczas mówienia ustami. 

*Czytajmy i odpowiadajmy dziecku bajki, wierszyki. 

*Śpiewajmy dziecku piosenki i kołysanki. 

*Wspólnie nazywajmy przedmioty z najbliższego otoczenia (tłumaczymy do czego służą, jak są zbudowane).

* Wspólnie z dzieckiem bawmy się w zabawy dźwiękonaśladowcze, zabawy językowe, zabawy paluszkowe.

*Słuchajmy tego, co do nas mówi dziecko nie wyręczajmy dziecka w mówieniu, niech spróbuje nam przekazać swoje potrzeby słowami. Bądźmy cierpliwi nie przerywajmy dziecku, pozwólmy dokończyć wypowiedź. 

*Zachęcamy dziecko do mówienia – stawiając dziecku pytania, sami odpowiadajmy  na pytania dziecka cierpliwie i wyczerpująco. 

Czego nie powinniśmy robić:

 *Przede wszystkim nie dostarczamy dziecku nieprawidłowego wzorca wymowy, unikajmy zdrobnień, spieszczeń.

*Unikajmy podawania dziecku także smoczka. Jeżeli już się na to zdecydujemy wybierzmy taki, który dostosowany będzie rozmiarem do wieku dziecka. 

*Nie poprawiajmy stale wymowy dziecka, prosząc aby powtórzyło lepiej. 

*Nie krytykujmy mowy dziecka w jego obecności ani w obecności innych osób. 

*Nie porównujmy go z rówieśnikami. 

 *Chwalmy dziecko za każdą aktywność słowną.

„PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA”

PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA TO WAŻNA UROCZYSTOŚĆ, KTÓRA ODBYŁA SIĘ W GRUPIE KRASNOLUDKÓW W DNIU 10.11.2020 r,

DZIECI PIĘKNIE UBRANE POWIEDZIAŁY WIERSZ: „MAM 3 LATKA”. BAWIŁY SIĘ DO MUZYKI, „WYPRAWA KRASNOLUDKÓW DO LASU”, ZATAŃCZYŁY TANIEC „GROZIK” ORAZ ZAŚPIEWAŁY PIOSENKĘ „MY JESTEŚMY KRASNOLUDKI”. NA KONIEC WYSTĘPU ZŁOŻYŁY „ŚLUBOWANIE”

I ZOSTAŁY PASOWANE PRZEZ PANIĄ DYREKTOR NA PRZEDSZKOLAKA. OTRZYMAŁY ODZNAKI: „JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK”.

WIELKĄ NIESPODZIANKĄ OKAZAŁ SIE SŁODKI UPOMINEK W POSTACI TORTU, KTÓRY WSZYSTKIM DZIECIOM BARDZO SMAKOWAŁ. KAŻDY PRZEDSZKOLAK OTRZYMAŁ UPOMINEK.

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM ZA ZAANGAŻOWANIE W PRZYGOTOWANIU UROCZYSTOŚCI.

ZAPRASZAMY DO GALERII ZDJĘĆ.

POMARAŃCZE - Gify i Obrazki na Animowane-Gify.pl

„ZABAWY Z KOLOREM POMARAŃCZOWYM”

„MARCHEWKA ZAWSZE TEN KOLOR KRYJE, BYWAJĄ TAKIE RÓWNIEŻ I DYNIE”

Zagadką rozpoczęły się zabawy z kolorem pomarańczowym. Następnie dzieci biegały przy muzyce, a na przerwę szukały przedmiotów w kolorze pomarańczowym. Dziecko, które znalazło przedmiot dostało koronę. Ponadto KRASNOLUDKI układały talerzyki pomarańczowe na lince. Zadaniem plastycznym było pokolorowanie pomarańczy i mandarynek. Na koniec zajęć przedszkolaki zjadły owocowy pomarańczowy poczęstunek w postaci mandarynki.

„CZYSTE RĘCE ZDROWIA WIĘCEJ”

W miesiącu wrześniu 2020r w naszej grupie odbyły się następujące wydarzenia.

Zapraszamy do galerii zdjęć grupy KRASNOLUDKI

Urodziny Zuzi -15.09 – wspólne składanie życzeń, odśpiewanie 100 lat, słodki poczęstunek.

Nasze Przedszkole przy ZS im. H. Sienkiewicza w Wojcieszkowie: Urodziny Mai

Pierwszy spacer z wężem Karolem.

Wąż spacerowy Olsztyn - Sprzedajemy.pl

„Powitanie Jesieni”-23.09 – zabawy z Panią Jesienią : wspólne tańce, śpiewanie piosenek, rozwiazywanie zagadek .

„Dzień koloru fioletowego”-25.09- zapoznanie z nazwą miesiąca związaną z wrzosami, zabawy taneczne z balonami fioletowymi, szukanie przedmiotów fioletowych, wyklejanie winogrona fioletową plasteliną, degustacja winogrona.

Fioletowe róże GIF - Pobierz i Udostępnij na PHONEKY

Nasza piosenka „KRASNOLUDKI”

My jesteśmy krasnoludki,
Hopsa sa, hopsa sa,
Pod grzybkami nasze budki,
Hopsa sa, hopsa sa,
Jemy mrówki, żabie łapki,
Oj tak tak, oj tak tak,
A na głowach krasne czapki
To nasz znak, to nasz znak
Gdy ktoś zbłądzi to trąbimy,
Trututu, trututu,
Gdy ktoś senny to uśpimy,
Lulu lu, lulu lu,
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
Ajajaj, ajajaj,
To zapłacze niezabudka,
Ajajaj, ajaja