Leśne duszki

WYCHOWAWCY

mgr Jadwiga Łępa

mgr Joanna Trela – Gudz

08.04 Dzień dobry 🙂

Proponuję dziś Wam- dzieciaki  i Waszym Rodzicom ,,Dzień zdrowej żywności”. Nasze zabawy będą miały na celu:

-kształtowanie nawyków spożywania owoców, warzyw i nabiału i ograniczanie spożywania słodyczy;
-pogłębianie wiadomości na temat zdrowego odżywiania;
-ocenianie zachowań służących i zagrażających zdrowiu.

Na początek trochę ruchu;)

 Jak rusza się….?
Niech dziecko pokazuje (ty też – będzie zabawnie!), jak poruszają się różne zwierzęta: kot, słoń, niedźwiedź, sikorka, pies, bocian, wąż itp. Zabawa może mieć postać kalamburów: każde z was losuje kartkę z nazwą zwierzęcia i musi bez użycia słów pokazać, o jakie zwierzę chodzi.

 Sznurek parzy, sznurek to ścieżka (od 3. r.ż)
Połóż na podłodze sznurek. Wymyślaj różne sposoby poruszania się z jego wykorzystaniem:

  • chodzenie po sznurku przodem, tyłem, bokiem,
  • przeskakiwanie przez sznurek przodem i tyłem,
  • przeskakiwanie nad sznurkiem bokiem obunóż lub z nogi na nogę.

Teraz przyjrzyjcie się piramidę zdrowia. Znacie ją już z naszych zajęć w przedszkolu, teraz przypomnijcie sobie, co jest ważne, aby zachować zdrowie.

Piramida żywienia

Kilka zagadek nt. produktów spożywczych:

Zawsze krągły i czerwony,

na kanapkę jest krojony.

Mama daje go do zupy,

robią z niego też keczupy.

Warzywo czerwone, wybornie smakuje,

gdy mama barszczyk z niego gotuje.

By kanapka świeża wciąż była,

mama do niej listki włożyła.

Chrupiące, zielone, pofalowane,

prosto z zielonej główki zerwane.

Biały korzeń, zielona natka,

w zupie to jest niezła gratka.

Gdy witaminy C potrzebujesz,

natką wszystko posypujesz.

Gdy pokroisz mnie w plasterki,

włóż do szklanej salaterki –

– już mizerię pyszną masz,

na stół ją  z obiadem dasz

Ćwiczenie pamięci- nauka rymowanki:

Kto chce Kto chce małym być siłaczem, zjada wszystko i nie płacze!

Kto się długo bawić chce – ten śniadanie pięknie zje.

Kto chce posiąść siłę lwa, ten obiadek je raz dwa.

A kto zje też podwieczorek ten wspaniały ma humorek.

Na koniec proponuję spacer, jako że powietrze dziś jest względnie dobrej jakości. A przy tej okazji możecie obserwować przyrodę- pąki na drzewach, zachowania ptaków itp. Miłego dnia J

07.04 Dzień dobry, witajcie po świątecznej przerwie 🙂

Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci, pełni energii i chętni do działania:) W najbliższych dniach zajmiemy się żywnością ekologiczną, bo to czym się odżywiamy, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. W skrócie: „zdrowo jem- nie choruję i mam dużo energii”. Pomocne będą nam książeczki o produktach ekologicznych, które niedawno dostaliście w przedszkolu.

„Produkt ekologiczny” – co to oznacza?
Rozwój przemysłu spożywczego i masowej produkcji żywności, ich wpływ na środowisko naturalne i zachowania człowieka, zaprowadziły wielu z nas w ślepą alejkę supermarketu… Stoimy z wielkim koszykiem na kółkach pośród wielu tysięcy produktów, dających nam pozorny ogromny wybór, ale kiedy jako świadomi konsumenci bierzemy do ręki produkt i wczytujemy się w jego etykietę, okazuje się, że jeden po drugim powinniśmy odłożyć na półkę… Po przeanalizowaniu etykiet dochodzimy do wniosku, że najpewniejsze są produkty tzw. ekologiczne.

Co znaczy „eko”?
Prawo używania nazwy „produkt ekologiczny” ma tylko taki produkt, który spełnił wysokie wymagania jakościowe w czasie całego procesu produkcji i dostał na to specjalny dokument. Dokument ten, zwany certyfikatem rolnictwa ekologicznego, przyznaje w Polsce 11 tzw. jednostek certyfikujących, uprawnionych do tego przez wyznaczone instytucje państwowe. Wymagania jakościowe, które produkt musi spełnić, są ściśle określone prawnie przez Rozporządzenia Komisji i Rady Europejskiej, oraz bardzo dokładnie, systematycznie weryfikowane. Ważne jest to, że nie bada się produktu tylko na początku jego istnienia – np. w momencie obsiania pola, ale przez cały proces jego produkcji – sprawdza się, w jakich warunkach jest hodowany, czym nawożony/karmiony, jak przetwarzany, transportowany i magazynowany. Wszystko to po to, by dopilnować, żeby produkt ekologiczny wyprodukowany był jak najlepiej i by na którymś etapie nie wymieszać go z produktem konwencjonalnym.

Pamiętajcie Kochani: Idąc na ekologiczne zakupy, należy pamiętać przede wszystkim… o zabraniu ekologicznej torby wielokrotnego użytku! 

Trzy poniższe logotypy znajdują się na spożywczych produktach ekologicznych:

Logotyp przedstawiający listek ułożony z gwiazdek na jasnozielonym tle obowiązuje dla Rolnictwa Ekologicznego w całej Unii Europejskiej od 1 lipca 2010 roku.

Logotyp zielono-granatowy z napisem „Rolnictwo Ekologiczne” („Organic farming”) był oficjalnie obowiązującym do 1 lipca 2010. Może być stosowany na produktach ekologicznych do 1 lipca 2012 roku.

Logotyp BIO w sześcianie, wydawany przez niemieckie ministerstwo rolnictwa jest jednym z najstarszych w Europie i najbardziej rozpowszechnionych – dlatego często można go spotkać na produktach także w Polsce.

Drodzy Rodzice, w wolnej chwili korzystając z książeczki , którą dzieci otrzymały w przedszkolu, porozmawiajcie z nimi o obecnej produkcji żywności, o Eko-uprawach oraz o problemie marnowania żywności. Poniżej kilka kart pracy do wykorzystania.

31.03

Dzień dobry,

Dziś ostatnie nasze spotkanie przed Świętami, więc zapraszamy Was na krótkie zabawy z jajkiem w roli głównej

Polowanie na jajka

Do tej zabawy potrzebne są plastikowe jajka otwierane na pół (mogą być te po czekoladkach dla dzieci). Do każdego jajka wkładamy po jednym elemencie z jakiegoś zbioru (np. po 1 puzzlu z układanki), a następnie chowamy jajka w różnych miejscach – w domu lub na dworze. Zabawa polega na tym, by upolować, czyli odnaleźć wszystkie jajka, bo tylko wtedy uda się ułożyć kompletny obrazek. Podczas szukania możemy naprowadzać poszukiwaczy znanym hasłem „ciepło, zimno”.

Hopp Egg, czyli taniec z jajkami

Na podłodze układamy jak najwięcej jaj (przynajmniej kilkadziesiąt). Łączymy się w pary i tańczymy. Para, której uda się najdłużej tańczyć bez potłuczenia żadnego jajka, wygrywa. Dla utrudnienia można zawiązać zawodnikom oczy opaskami (albo jedynie dorosłym, by wyrównać szanse dzieci). Hopp Egg to zabawa, podczas której można zmarnować sporo jajek, dlatego warto ustalić zasadę, że po pierwszym stłuczeniu odpada się z konkursu. Jajka powinny być ugotowane, żeby nie narobić sobie dodatkowego kłopotu przy sprzątaniu rozlanych, surowych jaj.

Turlanie jajkami

Każdy gracz dostaje jedno jajko ugotowane na miękko i na trzy cztery wypuszcza je z dłoni tak, by poturlało się do przodu. Wygrywa ten, kogo jajko przeturlało się najdalej.

Wyścigi z jajkami na łyżkach

To zabawa wielkanocna, która bywa zapożyczana również na pikniki rodzinne z wielu innych okazji. Na starcie zawodnicy otrzymują po łyżce, którą muszą trzymać w zębach, a na nią położyć jajko. Kto dobiegnie pierwszy do mety (lub najdalej ze wszystkich) z nierozbitym jajkiem, wygrywa.

Przeliczanie przedmiotów

Połóż przed dzieckiem pisanki, kurczaki lub inne świąteczne akcesoria. Poproś, żeby policzyło, ile ich jest. Włóż je następnie do woreczka. Zapytaj, ile jeszcze musicie dołożyć rzeczy, by w woreczku znalazła się ich określona ilość, np. 7. Odejmuj, dodawaj przedmioty, pytając dziecko o to, ile ich jest.

Zajączkowy tor przeszkód

Taki tor przeszkód możecie ułożyć np. z poduszek. Uczestnicy mają za zadanie ominąć przeszkody, kicając (zamiast tradycyjnego biegu). Wygrywa osoba, która pokona trasę w najkrótszym czasie.

Kochani,

Życzymy Wam i Waszym Rodzicom radosnych, zdrowych Świąt Wielkanocnych, mnóstwo wiosennego słońca i do zobaczenia jak najprędzej – wasze panie.

Życzenia na Wielkanoc 2021. Wierszyki śmieszne, krótkie, religijne... Do  wysłania SMS-em i na Facebooka [ŻYCZENIA wielkanocne] | Gliwice Nasze Miasto
Wielkanoc – kolorowanki dla dzieci do druku [10 MALOWANEK DO DRUKU] |  Mamotoja.pl
  1. Najpiękniejsze…,” Opowiadanie G. Kasdepke

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze! Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swoje jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiega ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.

– Z mojego jajeczka! – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!

– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!

Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.

 – Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski.

– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.

Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki.

Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie. Rodzic przerywa opowiadanie i pyta dziecko, co sądzi o pomyśle kurek i czy rzeczywiście z jajek wykluje się kurczątka w kolorach skorupek. Następnie kontynuuje opowiadanie, zwracając uwagę dziecka, kto miał rację.

I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwanie. Zanim się obejrzały, z popękanych kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.

– Jaka śliczniutka! – wygdakała pierwsza kura.

 – Mój ty kochany! – rozczuliła się druga.

– Chlip! Chlip! – płakała ze szczęścia trzecia kura.

A małe kurczaki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”

Rozmowa na temat opowiadania. Wyjaśnienie słowa nioska. – Co zniosły kury? – Dlaczego chciały aby ich dzieci były najpiękniejsze? – Co zrobiły, aby tak się stało? – Jak pomalowały jajka? – Jakie kurczątka wykluły się z jajka?

  • Zabawa słowna „Jedno kurczątko”

Rodzic wymienia słowa związane z Wielkanocą w liczbie pojedynczej, dziecko tworzy liczbę mnogą podanych słów. Rodzic mówi: Jedno kurczątko; dwa … dziecko dopowiada kurczątka. Jeden baranek, trzy…(baranki).

  • Rymowanka „Spacer kurek”

Były sobie kurki trzy, Co na spacer rano szły. Jedna gruba, druga chuda, a ta trzecia oczkiem oczkiem mruga. I tak sobie kurki trzy, tupiąc głośno, w pole szły.

Rozmowa na temat rymowanki – Ile było kurek? – Jak wyglądała pierwsza? Jak – druga?- Co robiła trzecia? – Dokąd poszły kurki?

  •  Ilustracja ruchowa rymowanki „Spacer kurek”

Pierwsza kurka idzie ciężko, bo jest gruba, druga idzie leciutko, bo jest chuda, trzecia idąc, co pewien czas mruga oczkiem. Następnie głośno tupie.

  • Wycinanka:  baranek wielkanocny
  • Ćwiczenia graficzne w „zielonych” k.p.- str. 56-57
http://zdjecia.interia.pl/img,gcsi,1ACCD86112654DD628CEE53C955F9A8F728DE23F,mpid,8,maxwidth,1920,maxheight,1086

29.03.2021- „Wkrótce Wielkanoc”

Dzień dobry, witajcie przedszkolaki. Zaczął się ostatni tydzień marca i jednocześnie ostatni tydzień przed Wielkanocą. Spróbujemy się przygotować na te wyjątkowe święta poprzez specjalne zabawy i zadania. Będę umieszczać również zadania z kart pracy- te z dzieci, które nie mają ich w domu mogą skorzystać z zamieszczonych na końcu zdjęć. Zapraszam

  1. W „zielonych” k.p. na str.54 mamy rebusy- połączcie samodzielnie lub z pomocą rodzica pierwsze głoski z nazw zdjęć. Narysujcie w pustych polach to, czego nazwę otrzymaliście.
  2. Propozycja ćwiczeń gimnastycznych:
  3. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych: Przedświąteczne porządki- dziecko naśladuje odkurzanie, trzepanie dywanów, mycie okien.
  4. Ćwiczenia nóg: Po schodach- dziecko biegnie w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, następnie maszeruje w miejscu. Ćwiczenia wykonuje kilka razy naprzemiennie.
  5. Czworakowanie: Zajączki wielkanocne- dziecko naśladuje sposób poruszania się zajączków- całe dłonie na podłodze , podciąga nogi do rąk. Co pewien czas zatrzymuje się, staje słupka- wykonuje przysiad, palce wskazujące trzyma przy uszach. Potem zmienia kierunek poruszania się.
  6. Marsz z rytmizowaniem tekstu: „Bielutkie baranki sobie spacerują, na Wielkanoc wyczekują”.
  7. Słuchanie wiersza D. Gellner: „Pisanki”

Patrzcie ile na stole pisanek!

Każda ma oczy malowane, naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy

I leży na stole grzecznie,

Żeby się nie potłuc przypadkiem

W dzień przedświąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki nie są do jedzenia.

Z pisanek się wyklują

ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA.

Zastanówcie się teraz i odpowiedzcie, co znajduje się na stole? Jak wyglądają pisanki? Co wykluje się z pisanek?

W najbliższych dniach przygotujcie w domach różne materiały do ozdabiania pisanek- mogą to być barwniki naturalne np. łupinki cebuli czy buraka, barwniki spożywcze, może farbki itp. W świątecznym koszyczku pięknie będą się prezentować pisanki przez Was ozdobione

  • Zabawy i ćwiczenia z literą „ł”.

Przyjrzyjcie się ogródkom wokoło Was i powiedzcie, jakie prace wykonujemy w ogrodzie o tej porze roku.  Jakich narzędzi ogrodniczych potrzebujemy? Do czego potrzebujemy wideł, a do czego motyki czy łopaty?

Analiza i synteza słuchowa słowa „łopata”- dzielenie słowa łopata na sylaby, wyodrębnienie głoski na początku słowa.

Przyjrzyjcie się literze „ł” małej i wielkie, drukowanej i pisanej.

Wykonujemy ćw. Ze str. 38 w „niebieskich” k.p. oraz ze str. 72 w „różowych” k.p.

Przy okazji spaceru przyjrzyjcie się pierwszym wiosennym kwiatom i spróbujcie wyodrębnić liść, łodygę, kwiat. Powiedzcie, gdzie znajduje się korzeń rośliny i jaką pełni funkcję.

  • W „zielonych” k.p. wykonujemy ćw. ze str. 55, a poniżej pisanka do pokolorowania- pamiętajcie, że pisanki im bardziej kolorowe, tym ładniejsze, więc zaszalejcie z kolorami

Konkurs- przegląd twórczości: Ozdoba wielkanocnego stołu

Wielkanoc tuż, tuż, więc zorganizowaliśmy wystawę prac, jakie napłynęły w ramach konkursu na ozdobę wielkanocnego stołu. Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom- dzieciom i ich rodzicom, za wyjątkowe zaangażowanie i niezwykłą pomysłowość prac. Dzięki temu powstała wystawa zachwyca i wzbudza podziw oraz wprowadza nas w świąteczny nastrój.
Z powodu czasowego zamknięcia przedszkola, rozstrzygnięcie konkursu nastąpi wkrótce po powrocie dzieci do placówki. Tymczasem zapraszamy do podziwiania prac w galerii internetowej.

Gimnastyczne zabawy matematyczne

W naszej grupie matematyki uczymy się na wesoło i w różnych formach- oto przykład, jak połączyliśmy zabawy z liczeniem, ustalaniem reguł na wzór gier planszowych wraz z elementami gimnastyki. Przy okazji dzieci poznają zasady gry „fair play” i uczą się „zdrowej rywalizacji”.

GRUPOWY KONKURS NA OZDOBĘ WIELKANOCNEGO STOŁU

  1. Cele konkursu:
  • Popularyzowanie oraz kultywowanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych związanych z Wielkanocą;
  • Pogłębianie wiedzy na temat symboliki i znaczenia ozdoby wielkanocnej w obrzędowości ludowej;
  • Integracja dzieci i rodziców.
  1. Zadanie konkursowe:
  • Konkurs skierowany do dzieci i rodziców z gr. III naszego przedszkola. Uczestnicy konkursu mają wykonać pracę przestrzenną- „Ozdobę na stół wielkanocny”
  1. Warunki konkursu:
  • W konkursie udział biorą dzieci wraz z rodzicem/ami.
  • Praca musi być wykonana wspólnie.
  • Wszystkie prace zostaną zaprezentowane w hallu przedszkolnym podczas wystawy wielkanocnej.
  1. Miejsce i termin składania prac:
  • Do nauczycielek w gr. III; 
  • Termin składania ozdób do 26.03.2021r.

5.Prace powinny być oznaczone metryczką mocno przyczepioną do ozdoby wielkanocnej zawierającej następujące informacje:

  • Imię i nazwisko dziecka
  • Wiek dziecka-uczestnika 
    6.Wynik konkursu
  • Rozstrzygnięcie konkursu i wytypowanie pierwszych trzech miejsc oraz ogłoszenie wyników nastąpi 31.03.2021.
  • Wszystkie prace zostaną nagrodzone upominkami i pamiątkowymi dyplomami.

7.Kryteria oceny prac:

  • Oceniając prace będzie brane pod uwagę:
  • Pomysłowość i inwencje twórcze uczestników konkursu;
  • Dobór materiałów i elementów zdobniczych;
  • Estetyka wykonania pracy;
  • Zgodność z regulaminem konkursu.

Osoba odpowiedzialne za organizację konkursu:
Joanna Trela-Gudz

Witamy wiosnę

Dość już zimy i chłodu-w naszym przedszkolu przywitaliśmy upragnioną wiosnę. Odwiedziła mas Marzanna- zimowa panna, z którą zatańczyliśmy do naszej piosenki: „Wiosna w zielonej sukience”, pięknie ustroiliśmy wiosenny gaik i już jesteśmy pewni, że lada moment wiosna rozgości się na dobre!

Muzyka wokół nas

Jeden z marcowych tygodni poświęciliśmy muzyce- jej tworzeniu, słuchaniu, przeżywaniu. W ramach spotkań z muzyką wykonywaną na żywo, dzieci miały okazję zobaczyć i posłuchać pięknej gry na skrzypcach w wykonaniu naszej Pani Agatki Knap- Wójtowicz. Było to wyjątkowe doświadczenie- dzieci poznały budowę skrzypiec, a przede wszystkim mogły posłuchać np. melodii z przedszkolnych piosenek w brzmieniu skrzypiec.

DZIEŃ DZIADKA- wiersz

Dzisiaj mamy święto dziadka

okazja niezwykle rzadka.

Ja dziadziusia kocham szczerze

jego słowom zawsze wierzę.

Kiedy dzień dziadka zawita.

Z wiązanką kwiatów go witam.

Bądź zdrowy dziadku kochany.

I bądź zawsze razem z nami.

MOJA BABCIA – wiersz

Dziś mojej babci życzenia złożę.

W wiązankę kwiatów serduszko włożę.

I wiem, że bardzo będzie się cieszyć.

Kiedy zobaczy, jak do niej śpieszę.

Moja babunia najlepsza w świecie.

Wszystkim Wam powiem, bo Wy nie wiecie.

Ja babcię kocham, ściskam za szyję.

Niech będzie zdrowa i STO LAT żyje.

LAURKI DLA DZIADKÓW -wiersz

Pędzą wnuki ulicami

z ogromnymi laurkami.

Te laurki pełne kwiatków

są dla wszystkich babć i dziadków.

A dziadkowie wraz z babciami

już czekają przed domami.

Przez lornetki patrzą w dal

wystrojeni, jak na bal.

BABCIA I DZIADEK – piosenka

Zapraszamy do galerii zdjęć.

„Wesołe kanapki”

W piątek 13 listopada grupa Leśnych Duszków urządziła sobie nieco inne śniadanie. Każde z dzieci bowiem skomponowało sobie swoją oryginalną, zdrową i obowiązkowo WESOŁĄ kanapkę. Do wyboru były same pyszności: rzodkiewka, pomidor, ogórek świeży i kiszony, sałata, kiełki, jajka, pasztet, kiełki, szczypiorek. Powstały śmieszne buźki, motylki, nawet Pinokio☺ Tak więc śniadanie miało swój humorystyczny i twórczy charakter,  a przy tym dzieci mogły się przekonać po raz kolejny, że zdrowe jedzenie jest też smaczne.

ZIOŁOWY KĄCIK PRZYRODY

Zioła w terapii antystresowej - Zdrowie i uroda - Żyj w zgodzie ze sobą!

29.10.2020 r. założyliśmy „ZIOŁOWY KĄCIK PRZYRODY”. Przedszkolaki posiały tymianek, melisę, miętę, bazylię, szałwię oraz hyzop . Wszystkie dzieci brały czynny udział w zajęciu. Teraz cierpliwie czekają na wzrost ziół. Nabywanie wiedzy poprzez praktyczne działanie jest jednym z najlepszych sposobów uczenia się. Dzieci mają możliwość samodzielnego wykonania określonej pracy, a potem wyciągania wniosków na podstawie systematycznych obserwacji.

MP37 "Pozytywka"

JESIENNE ZABAWY

W ostatnim czasie zgromadziliśmy w naszym kąciku plastycznym sporo kasztanów, żołędzi, szyszek i postanowiliśmy wykorzystać część z nich, aby się nimi pobawić. Powstało z tego wiele zabawnych ludzików, fantazyjnych stworków, a samo tworzenie dostarczyło nam mnóstwo dobrej zabawy .

Scholaris - Wykonaj zgodnie z ilustracją

Wycieczka na skrzyżowanie

            Wrzesień jest tradycyjnie już miesiącem, w którym przypominamy sobie zasady bezpieczeństwa w domu, przedszkolu i otoczeniu. Po spotkaniu z policjantką udaliśmy się na skrzyżowanie, gdzie obserwowaliśmy ruch samochodowy i ćwiczyliśmy bezpieczne przechodzenie przez jezdnię. A przy tym była to też okazja do spaceru w promieniach wrześniowego słońca.

Zapraszamy do galerii zdjęć grupowych.

mielec park - zdjęcie - Fotoblog arturo66.flog.pl

Wycieczka do parku

            Zawitała do nas już pani Jesień, więc poszliśmy poszukać jej śladów. Skorzystaliśmy z pięknej wczesnojesiennej pogody i mogliśmy obserwować jeszcze ukwiecone trawniki, drzewa, które pięknie zaczynają zmieniać barwy liści, ptaki, a nawet spotkaliśmy wiewiórkę! Wyposażeni w lupy, oglądaliśmy żyłki na liściach, owady… nawet pomniki niektórzy oglądali przez lupę;) Wróciliśmy pełni wrażeń, a nasz kącik przyrody wzbogacił się o mnóstwo kasztanów, żołędzi i innych ciekawych eksponatów.

Zapraszamy do galerii zdjęć grupowych.

Nasza piosenka „LEŚNE DUSZKI”

My jesteśmy krasnoludki,
Żyja W Lesie Leśne Duszki, 
Które Czyszcza Leśne Dróżki. 
Maja Miotły I Szufelki,
I Do Pracy Zapał Wielki.
Duszki, Duszki, Duszki Leśne,
Wstaja Sobie Bardzo Wcześnie
I Ziewajac Raz Po Raz,
Zaczynaja Sprzatać Las.
Piora Liście, Myja Szyszki,
Aż Dokoła Wszystko Błyszczy.
Muchomorom Piora Groszki,
Bo Te Duszki, To Czyścioszki.
Duszki, Duszki, Duszki Leśne,
Wstaja Sobie Bardzo Wcześnie
I Ziewajac Raz Po Raz,
Zaczynaja Sprzatać Las.
Gdy Ktoś Czasem W Lesie Śmieci,
Zaraz Duszek Za Nim Leci,
Zaraz Siada Ma Na Ręce,
Grzecznie Prosi ” Nie Śmieć Więcej!”
Duszki, Duszki, Duszki Leśne,
Wstaja Sobie Bardzo Wcześnie
I Ziewajac Raz Po Raz,
Zaczynaja Sprzatać Las.