Wesołe nutki

WYCHOWAWCY

mgr Grażyna Czekaj

mgr Bożena Jędrychowska

Nauczyciel wspomagający: mgr Monika Herchel

12.04. PONIEDZIAŁEK

1.Wymień jak najwięcej zwierząt żyjących na farmie, które NIE SĄ ptakami. Czy wiesz, po co je hodujemy? Obejrzyj na YouTube film pt.: “Zwierzęta na wsi” część 2 (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają), umieszczony przez Pozytywnie Zakręcona Mama;

Rozwiąż zagadki, które znajdziesz na końcu filmu. Policz zwierzęta na obrazku: których jest najwięcej? Których najmniej? Których jest po równo?

Które zwierzęta lubią jeść trawę?

Które dają nam mleko?

Kto mieszka w chlewiku?

2.Piosenka “Dziadek fajną farmę miał” (z tekstem/napisami)

(Śpiewanki.tv)

“Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Kurki na niej hodował ija-ija-o!

Kurki ko ko tu I koko tam

Ko tu ko tam, ciągle tylko ko ko

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Krówki na niej hodował ija-ija-o!

Krówki mu tu i mu tam

Mu tu, mu tam, ciągle tylko mu

Kurki ko ko tu I ko ko tam,

ciągle tylko ko ko,

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Świnkę na niej hodował ija-ija-o!

Świnka chrum chrum tu I chrum chrum tam,

chrum tu, chrum tam, ciągle tylko chrum chrum.

Krówka mu tu I mu tam, ciągle tylko mu.

Kurki ko ko tu I ko ko tam,

ko tu, ko tam, ciągle tylko ko ko.

Dziadek fajną farmę miał, ija-ija-o!

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Kaczki na niej hodował ija-ija-o!

Kaczki kwa kwa tu I kwa kwa tam,

Kwa tu, kwa tam, ciągle tylko kwa kwa.

Świnka chrum chrum tu I chrum chrum tam,

Chrum tu I chrum tam, ciągle tylko chrum.

Krówki mu tu I mu tam,

mu tu I mu tam, ciągle tylko mu.

Kurki ko ko tu I ko ko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko ko ko.

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Spróbujcie zaśpiewać sami o innych zwierzętach na farmie dziadka (np: o owcach, kozach, gęsiach).

3.LICZEBNIKI PORZĄDKOWE – Zabawa dziadków “Rolnik sam w dolinie”

Poproście rodziców lub dziadków, żeby opowiedzieli wam o zabawie kołowej “Rolnik sam w dolinie”. Możecie obejrzeć również film, który przedstawia bohaterów tej zabawy. Spróbujcie z pamięci narysować postaci, które pojawiały sie w zabawie. Rysujcie na kartce, od strony lewej do prawej. Pierwszy będzie ROLNIK.

Gotowe? Teraz sprawdźcie kolejność, odpowiadając na pytania: Kto jest trzeci? Która była myszka? Kto jest drugi? Kto szósty? Która była żona?

4.ZABAWY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE – “Zwierzęta na wsi”; Jak “mówią?” – naśladujcie dźwięki wydawane przez zwierzęta: najpierw głosem głośnym (2 razy); następnie coraz ciszej (5 razy); i cicho (1 raz): kura (ko-ko-ko-ko-ko); kaczka (kwa-kwa-kwa-kwa-kwa); koza (me-me-me-me-me); krowa (mu-mu-mu-mu-mu); baran (be-be-be-be-be); kot (miau-miau-miau-miau-miau); gęś (gę-gę-gę-gę-gę); myszka (pi-pi-pi-pi-pi); świnka (chrum-chrum-chrum-chrum-chrum);

5.Karty pracy KOLOROWY START część 3; strony: 74, 75, 76; Jeśli nie masz kart pracy w domu, zrób podobne ćwiczenia na kartce.

Wejdźcie na tą stronę wydawnictwa MAC. Odnajdźcie odpowiednie karty pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_karty_pracy_cz3/mobile/index.html#p=77

LICZENIE https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_przygotowanie_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=88

1.Liczebniki porządkowe (które z kolei jest dane zwierzę?)

2.Uzupełniaj do 9.

CZYTANIE

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_nauka_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=30

Czytaj krótki zdania z literą f.

WSPOMAGANIE ROZWOJU 9.04.2021

Dziś z samego rana mam dla Was nową grę – „Zwierzęta na wsi i na łące – połącz obrazki i podpisy”

Dziecko wciela się w rolę pilota samolotu i musi tak sterować maszyną, by wlecieć w odpowiednią chmurę
Kliknijcie w podany link:https://wordwall.net/resource/13990951?fbclid=IwAR1xkjGsBQxIhkXsDFkLpqKEkoS_48TbWiJRvh1sJPkjsIzE7v17sXjQJWo” style=”list-style:none;padding:0px;margin:0px;background-color:transparent;text-align:inherit;display:inline;font-family:inherit;”>https://wordwall.net/resource/13990951-miłej zabawy!
A poniżej kilka propozycji do wykonania. Wybierzcie przynajmniej 2 i … do dzieła!

09.04. PIĄTEK

1.ZWIERZĘTA NA WSI Proszę znaleźć na YouTube film pt Zwierzęta na wsi część 1 (odgłosy, zagadki, zadania) zamieszczony przez Pozytywnie Zakręcona Mama;

Przyglądamy się zwierzętom na FARMIE (wiejskiej zagrodzie); Zapamiętujemy, jak nazywają się: zwierzęca mama, tato i dziecko oraz sposób wydawania dźwięków (jak “mówią” zwierzęta);

Krowa+byk+cielak (muczy);

Owca (maciorka)+baran+jagnię (beczy);

Indyk: indyczka+indor+indyczek (gulgocze);

gęś+gąsior+gąsiątko (gęga);

koń: klacz+ogier+źrebak (rży);

Świnia: maciora+knur+prosię (kwiczy);

Kaczka+kaczor+prosię (kwacze);

kura (gdacze)+kogut (pieje)+kurczątko;

koza+kozioł+koźlę (meczy);

ZADANIE nr 1: Rozpoznaj zwierzę po odgłosach;

ZADANIE nr 2: Odnajdź 5 różnic na obrazkach;

2. ZABAWA RUCHOWA naśladowcza “Jestem zwierzakiem z farmy”; Poruszaj się na zmianę: jak konik i jak kaczka; jak krówka i jak królik;

3. POZNAJEMY LITERĘ F, f; Przygotuj kartoniki

z literami;

-Jak nazywa się wiejska zagroda? – farma;

-Jaką głoskę słyszymy na początku? [f];

-Jakie inne wyrazy zaczynają się od głoski [f]? – np. flaga, fiołek, fioletowy, fala, foka;

Podzielmy wyraz na głoski: f-a-r-m-a; (Ile to głosek?)

Zobaczmy, jak wygląda litera f (Kolorowy start; karty pracy pt. Nauka czytania, pisania I liczenia; str27);

Ułóżmy wyraz z liter rozsypanki;

-Wielka litera F – aby napisać imiona (jakie?: np Fela, Franek, Fryderyk); nazwy krajów, miast, nazwiska (np Francja);

Ułóżcie wybrane imię z literek;

4.Fryderyk Chopin

[f] – jak Fryderyk Chopin, to sławny polski kompozytor, który wiele lat temu mieszkał we [f] – jak Francja. Posłuchajmy utworu, który skomponował. Będzie to Mazurek D-dur, op.33, nr 2. Proszę odnaleźć ten utwór I wysłuchać.

4. PISZEMY -przygotujcie kawałek sznurka lub sznurówkę i ułóżcie małą i wielką literę f;

-piszcie palcem na stole, na podłodze kształt litery;

-piszcie ołówkiem na dużych kartkach papieru;

-piszcie ołówkiem na wąskich paskach papieru;

-piszcie w coraz węższych liniach – zgodnie ze wzorem na str 27 w w/w ćwiczeniach; – zdjęcie na końcu;

5.ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

Przygotujcie 2 kręgle (zamiast kregli mogą byc 2 mniejsze butelki z tworzywa), wstążka lub sznurek, nagrania utworów muzyki klasycznej:1.Prząśniczka S.Moniuszki 2.Marsz turecki W.A.Mozarta 3.Mazurek D-dur op.33 F.Chopina 4.Utwór na flecie (np Rondo Russo lub inny)

-proszę włączyć utwór nr 2 (Marsz turecki); *dziecko bierze do ręki kręgle: maszerujemy przez jakiś czas; **nastepnie delikatnie uderzamy rytmicznie w uda-przed sobą-za sobą-nad głową; ***szybki marsz na przemian ze stukaniem kręglami w podłogę;

-proszę włączyć utwór nr 1 (Prząśniczka); dziecko dowolnie manipujuje kręglami, np przekłada z ręki do ręki, podrzuca, upuszcza, przeskakuje, obiega itp

-proszę włączyć utwór nr 3 (mazurek) *dziecko siedzi w rozkroku, uderza kręglami o podłogę wzdłuż nóg do stóp I z powrotem; **dziecko wstaje, wykonuje Pajacyki ****dziecko biega w różnych kierunkach (ramiona w bok lub w górę)

-proszę odłożyć kręgle, wziąć do ręki wstążkę, włączyć utwór na flecie *dziecko tańczy swobodnie; **stoi w rozkroku, wykonuje skłon I przekłada wstążkę między nogami, następnie prostuje się I macha wstążką nad głową ***wymachuje rękami w przód I w tył, równocześnie uginając nogi w kolanach ****wykonuje krążenia ramionami *****przysiady z rękami do przodu;

-wyłączamy muzykę; *dziecko siada, dmucha na wstążkę (nabiera powietrze i wydmuchuje powoli); **kładzie wstążkę na podłodze przed stopami, chwyta wstążki palcami stóp, unosi do góry, opuszcza; ***Dziecko odpoczywa chwilę w ciszy.

6. Kart pracy KOLOROWY START część 3; strony: od 72 do 74; Jeśli nie masz kart pracy w domu, zrób podobne ćwiczenia na kartce.

Wejdźcie na tą stronę wydawnictwa MAC. Odnajdźcie odpowiednie karty pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_karty_pracy_cz3/mobile/index.html#p=75

Podziel na głoski następujące wyrazy: koza, baran, kot, gęś, indyk, krowa, kogut, kura;

Znajdź rymy do następujących wyrazów: konie, barany, kura, kaczki, kot (na przykład kotek – płotek);

Poznajemy literę f,F; Czytamy:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_nauka_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=28

08.04. CZWARTEK

1. GIMNASTYKA W podskokach, odcinek 1

2. WIOSENNA BAJKA WIELKANOCNA autor Piotr Walczak. W internecie (np na Youtube) możecie znaleźć tekst tej bajki. Posłuchajcie uważnie. Następnie przygotujcie papier, kredki lub farby. Wykonajcie obrazek, na którym znajdą się wszystkie ZWIERZĄTKA z bajki. Gotową pracę przynieście do przedszkola.

3. ZABAWY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE – “Zwierzęta na wsi”; Jak “mówią?” – naśladujcie dźwięki wydawane przez zwierzęta: najpierw głosem cichym (5 razy); następnie coraz głośniej (5 razy); i głośno (1 raz): kura (ko-ko-ko-ko-ko); kurczątko (pi-pi-pi-pi-pi); kaczka (kwa-kwa-kwa-kwa-kwa); pies (hau-hau-hau-hau-hau); koza (me-me-me-me-me); krowa (mu-mu-mu-mu-mu); baran (be-be-be-be-be);

4. TANIEC Z CHUSTKAMI Przygotujcie dwie chustki. Najlepiej w dwóch różnych kolorach. Jeśli nie macie chustek z materiału, mogą je zastąpić serwetki lub chusteczki higieniczne. Wyszukajcie utwór pt “Taniec kurcząt w skorupkach” zabawa muzyczna, który umieściła pani Magdalena Gałązka. Naśladujcie ruchy chustek i bawcie się wesoło.

“Raz, dwa, trzy – hop!

Raz, dwa, trzy – hop!

A kurczaki rozrabiają, a kurczaki rozrabiają! (powtarzamy).

Jedno skrzydło, drugie skrzydło – mama czeka… Powtarzamy. Po słowach: “drugie skrzydło,

mama śpiewa kołysanki: tuli-tuli-tuli-tuli,

I do góry, I do góry;

Ale one się nie poddają, nie poddają

I dalej rozrabiają, rozrabiają;

I od nowa się zaczyna…

5.PTACTWO DOMOWE – Czy znacie inne ptaki domowe? Niech dorośli zapiszą odpowiedzi. Obejrzyjcie film “Ptaki w gospodarstwie wiejskim” umieszczony na youtube przez Zdolniaczki

i porównajcie swoje odpowiedzi z filmem.

„Ptaki w gospodarstwie wiejskim” – wyszukaj film na YouTube

Nazwijcie rodziny ptaków domowych: na przykład: kura – kogut – kurczęta; kaczka…?; gęś…?; indyczka…?;

6. Kart pracy KOLOROWY START część 3; strony: 70, 71, 77; Jeśli nie masz kart pracy w domu, zrób podobne ćwiczenia na kartce.

Wejdźcie na tą stronę wydawnictwa MAC. Odnajdźcie odpowiednie karty pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_karty_pracy_cz3/mobile/index.html#p=69

07.04. Środa

1. Zakończyły się Święta Wielkanocne. Teraz krótkie przypomnienie zwyczajów I tradycji związanych z tymi Świętami. Prosimy dorosłych, aby odnaleźli na youtube film EduKredka – Tradycje Wielkanocne / film edukacyjny #DLA DZIECI#11Obejrzyjcie uważnie, żeby odpowiedzieć na kilka pytań

A oto pytania: 1.Jak nazywa się dzień, który rozpoczyna Wielki Tydzień?2.Z czego najczęściej robi się palmy Wielkanocne? 3.Jak nazywają się różne rodzaje kolorowych jaj?4.Czym dawniej barwiono jajka na kolor żółty?5.Jakie tradycyjne potrawy znajdują się na świątecznym stole?6.Co oznacza baranek?7.Co można znaleźć w koszyczku?8.Czy pamiętacie czego symbolem są te rzeczy?9.Jak się nazywała tradycja polewania wodą w Poniedziałek Wielkanocny?

2. TANIEC W poprzednim tygodniu poznaliście literę J (Jola) i j(jajo). Z jajek wykluwają się kurczątka. Niech dorośli odnajdą na youtube nagranie pt. Taniec kurcząt w skorupkach umieszczony przez Mały Skarb. Zatańczcie i zaklaszczcie razem z rodziną. Razem z rodziną zatańcz “Taniec kurcząt w skorupkach”

3. PIECZEMY po WIELKANOCNE CIASTO Znacie nazwy wielkanocnych ciast? To babki, mazurki, pascha. Zapewne już wszystkie zjedzone? Dziś proponujemy, żebyście zrobili mini babeczki. Zobaczcie jak te babeczki przygotowuje wasza koleżanka Tosia. Dorosłych proszę o odnalezienie filmu na youtube: Najłatwiejsze muffinki/babeczki! 🙂 (Kuchnia Tosi)

Składniki: 220g mąki; 150g cukru; 200g masła; 1 łyżeczka proszku do pieczenia; 4 jaja; ewentualnie barwniki spożywcze; do ozdoby: czekolada, posypki; Ubić jaja z cukrem;Dodac miękkie masło; Miksować;

Dodać mąkę i proszek; Miksować;Można dodać barwnik spożywczy; Wymieszać;Nakładać do foremek (nie do pełna);Piec około 20-25 minut w 170 stopniach;Ostudzić; Ozdobić;Zrobić zdjęcie swoich babeczek I wysłać do Przedszkola!Teraz możecie zjeść! Smacznego.5. Kart pracy KOLOROWY START część 3; od strony 62 do strony 69. Jeśli nie masz kart pracy w domu, zrób podobne ćwiczenia na kartce.Wejdźcie na tą stronę wydawnictwa MAC. Odnajdźcie odpowiednie karty pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_karty_pracy_cz3/mobile/index.html#p=69

Plecy to blat, na którym zrobimy ciasto. Pomoże nam rymowanka:“Ugniatam ciasto na placek,poszczypię, pogłaszczę,ubiję, rozpłaszczę,podrapię, poskrobię I wiśniami ozdobię”.Najpierw blatem niech będą wasze plecy, a później zmiana: to wy masujcie rodziców!

WSPOMAGANIE ROZWOJU 31.03.2021

Dzień dobry! https://poczta.iplsc.com/n/public/emoticons/smiley-laughing.gif” alt=”laughing”>
Jak Wasze poranne nastroje?

Dziś do interaktywnej zabawy zaprasza Was Kurka TOSIA.
Kliknijcie w poniższy link:

https://view.genial.ly/6061fdb2cec16a0d41abb4ea/interactive-image-kurka-tosia-gra-interaktywna?fbclid=IwAR2mtOHEwJm3mHH5sc7RoUGLcT7HHcwzlRbBh-dC0laiuBBBS3iY_1BNyeY„>https://view.genial.ly/6061fdb2cec16a0d41abb4ea/interactive-image-kurka-tosia-gra-interaktywna?fbclid=IwAR2mtOHEwJm3mHH5sc7RoUGLcT7HHcwzlRbBh-dC0laiuBBBS3iY_1BNyeY

…. i postępujcie zgodnie z instrukcją. Tosia pomoże Wam liczyć, tworzyć sekwencje i odszukiwać takie same pisanki.
Miłej zabawy!

Ale, ale… Musicie pamiętać, że nie możemy spędzać za dużo czasu przy komputerze i tablecie. Dlatego poniżej przygotowałam dla Was kilka propozycji do poćwiczenia bystrego oczka i zwinnej rączki. Mam nadzieję, że każdy wybierze spośród nich przynajmniej 2 i pięknie je wykona.
/Edukreatornia/

Powodzenia!

31.03

Dziś poznamy nową literę. Zobacz co jest przedstawione na zdjęciu poniżej.Zagadka podpowie Ci, na co masz zwrócić uwagę: „kura je zniosła, mama przyniosła, ugotowała i dzieciom podała”.

Analiza i synteza słuchowa słowa jajko: dzielenie słowa jajko na sylaby,  na głoski, określanie rodzaju głoski: spółgłoska, co słyszymy na początku słowa jajko? – podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jagody, jogurt…), mających ją w środku (kajak, fajka, bajka…) oraz na końcu (kraj, maj, klej…). Analiza i synteza wzrokowa wyrazu jajko: układamy wyraz jajko – dziecko układa tyle okienek z ilu głosek składa się wyraz, następnie, pod spodem układa wyraz z kartoników czerwonych i niebieskich – samogłoski (na czerwono) i spółgłoski (na niebiesko) , ćwiczenia w pisaniu litery J, j palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika, można też ułożyć kształt litery przy pomocy sznurka…, karta pracy- piszemy literę  J, j  po śladzie i samodzielnie. Poniżej karty pracy do druku.

Czy pamiętacie co powinno się znaleźć w koszyczku? Jeśli nie, to posłuchajcie piosenki kilka razy, a wtedy każdy z Was odpowie śpiewająco.

PIOSENKA „ Koszyczek dobrych życzeń” (wyszukaj w YouTube)

Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku, 
a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku. 
Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak. 
Dziwi się biały baranek: O! Kto to wszystko będzie jadł??


Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,
a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń. 
Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz! 
I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!


Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała. 
Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała. 
Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat, 
lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł?? 

Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia. 
Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia. 
I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są, 
a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.

Rozmowa na temat piosenki – Co znajduje się w koszyczku, o którym jest mowa w piosence? Co znaczą słowa „koszyczek dobrych życzeń?”

  • Świąteczne zagadki słowne:

Rośnie na polu, rolnik go zbiera, a na śniadanie konik go dostanie, (owies)

Gdy ciepły marzec powróci z wiosną Małe puchate na wierzbach rosną, (bazie)

Długie uszy, szare futro, trochę jest nieśmiały,

i z ogonkiem jak pomponik, cały dzień po lesie goni. (zajączek)

Co niesiemy do kościoła tydzień przed światami,

Wiedzą o tym chyba wszyscy. Chroni nas przed chorobami, (palma)

Ma skorupkę tak jak orzech, ale bardzo, bardzo cienką

Na śniadanie zjeść je możesz, raz na twardo, raz na miękko, (jajko)

Co to jest? Kolorowe, malowane, i kraszone i pisane, Na Wielkanoc darowane, (pisanki)

Kiedy śnieżek prószy, kiedy słonko świeci,

On chodzi w kożuszku, i zimą i w lecie, (baranek)

Gdy go weźmiesz za uszy, zaraz wszystko nosi,

Ma wiklinowy brzuszek, i nazywa się ……….. (koszyk)

Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,

głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczak)

Zapraszam do gimnastyki. Wyszukaj w YouTube – zabawy ruchowe dla dzieci z Pippi

2. Wspólnie z rodzicem przygotujcie grę planszową „Pisanki do koszyka”


Pisanki-wycinanki – przygotowanie gry
Wytnijcie z kolorowego papieru jak najwięcej sylwet pisanek (warto pokazać dzieciom, że kiedy złożą kartkę na kilka części, to za jednym razem uda im się wyciąć więcej sylwet).

Pisanki do koszyka
Potrzebne są: wycięte sylwety jaj, dwie kostki do gry i co najmniej dwóch graczy.

Przebieg gry:
Sylwety pisanek układamy na środku dywanu. Dookoła siadają gracze. Każdy ma przed sobą miskę.

  • dodawanie: Gracze rzucają dwiema kostkami, dodają liczbę oczek z dwóch kostek, a suma wskazuje ile pisanek wkładają do swojego koszyka.
  • odejmowanie: Każdy gracz rzuca dwiema kostkami, po czym od większej liczby oczek odejmuje mniejszą.
    Wynik odejmowania wskazuje liczbę pisanek, które może zgarnąć ze stosu. Jeśli liczba oczek jest taka sama na obydwu kostkach, gracze nie otrzymują żadnej pisanki.
  • Kto ma w pojemniku najwięcej pisanek – wygrywa
  • Można dowolnie wymyślać różne warianty gry

WSPOMAGANIE ROZWOJU 30.03.2021

Kochane dzieci!

Dzisiaj zajmiemy się gimnastyką buzi i języka.💋https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t30/1/32/1f48b.png” style=”border:0px;”>👅https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t7/1/32/1f445.png” style=”border:0px;”>

Poproście rodziców o przeczytanie zadań umieszczonych w różowych ramkach i postarajcie się wykonać je najdokładniej jak tylko potraficie. 

W nagrodę za trudną pracę Zając Brzdąc https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/te3/1/32/1f430.png” alt=”🐰”> przygotował dla Was pewną propozycję…
Postępujcie zgodnie z kolejnymi wskazówkami Zajączka, a później już tylko cieszcie się z efektów wykonanego zadania https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t8c/1/32/1f604.png” alt=”😄”>

 Powodzeniaaa https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tb6/1/32/1f44d.png” alt=”👍”>https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tb6/1/32/1f44d.png” alt=”👍”>https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tb6/1/32/1f44d.png” alt=”👍”>

Witajcie dzieci, zapraszamy Was dziś do następujących aktywności:

1. „Wielkanocny stół”- słuchanie wiersza M.Szeląg, rozmowa na temat jego treści.

Wielkanocny stół już obrusem nakryty,W rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.Na środku święconka, a w niej pisanki- jajka zdobione we wzorki i plamki.W wazonie świątecznie się bazie prezentują, co kotki swe pokazują. Już na talerzach kiełbasa biała, Zalana barszczem jest prawie cała. A tam mazurek- wypiek świąteczny, posyła babie ukłon serdeczny.Tuz obok talerz – jajka w nim siedzą,Wraz z życzeniami bliscy je zjedzą…Już na śniadanie goście przybyli – na stole symbole tradycji odkryli.

O jakich świętach jest mowa w wierszu? Czym nakryty był stół? Co znajdowało się na świątecznym stole? Po co na święta Wielkanocne szykuje się jajka? Jak myślisz, co to jest tradycja? Czy jest ona ważna, dlaczego? Jakie znasz inne tradycje związane z Wielkanocą, o których nie było mowy w wierszu?

2. Utrwalimy dodawanie w zakresie 10-ciu

POBIERZ – WIELKANOCNE karty pracy – Mamy kota na punkcie mleka

3. „Do wielkanocnego stołu”-zabawa ruchowa. Rodzic układa z liny duży prostokąt – wielkanocny stół.Rodzic odtwarza muzykę, dziecko biega po pomieszczeniu, omijając prostokąt. Gdy muzyka zostaje wyciszona, dziecko siada w siadzie klęcznym przy wielkanocnym stole.

4. Wykonanie karty pracy

Wielkanocne karty pracy są dobre dla dzieci w każdym wieku.

5.”Siejemy rzeżuszkę”- działanie praktyczne. Najpierw dziecko wykleja kawałkami kolorowej bibuły zewnętrzne ścianki pojemnika np. po twarożku. Następnie wkłada do środka watę. Wsypuje ziarenka rzeżuchy i podlewa je wodą.

6. Opisz, co widzisz na zdjęciu. Nazwij znane potrawy.

Może być zdjęciem przedstawiającym deser i w budynku

WSPOMAGANIE ROZWOJU
Nie samymi kartami pracy przedszkolaki żyją, więc… mam też dla Was interaktywną zabawę ruchową o tematyce wielkanocnej 🐰🐣🐏💦🙂
Zakręć kołem i baw się z nami!
Kręć kołem klikając w przycisk „SPIN IT” na dole strony i wykonaj zadanie jakie udało Ci się wylosować. Jeśli nie spodoba Ci się jakaś propozycja możesz ją wyeliminować klikając w przycisk „ELIMINATE” i kręcić kołem dalej. Natomiast jeżeli chcesz pozostawić zadanie w dalszej grze kliknij przycisk „RESUME”.
Udanej zabawy 🙂

/Edukreatornia/https://wordwall.net/embed/0eaf763bf79c4b279684c75556e0ef05?themeId=52&templateId=8&fbclid=IwAR2eDtFUBYNR_FodqHfCk9xooF5ovBxSna9vYXHc11QwBchVo-K6kIn5tk8

WSPOMAGANIE ROZWOJU

Drogie dzieciaki!

Poniżej dla Was garść świątecznych pomysłów. Obejrzyjcie je i wybierzcie spośród nich te, które chcecie wykonać. W razie potrzeby poproście o pomoc swoich Rodziców. 

Wiersz dla Babci

„Babcia”

Babcia to słowo bliskie,

To lek na troski nasze wszystkie

Najpiękniejsze bajki zna

Na zmartwienia radę ma

Zawsze chętnie dopomoże

Kiedy jestem w złym humorze

Z babcią nigdy się nie nudzę

I nie krzyczy, gdy pobrudzę

Obrus, dywan czy ubranie

Bo natychmiast robi pranie

I wystarczy, że się śmieje,

To wnet chory wyzdrowieje

Wiersz dla Dziadka

„Dla Dziadka”

Dziadku, Dziadku, czy to ty?

Coś na twojej głowie lśni.

To korona! Słowo daję!

Przecież znam korony z bajek!

Czy to fotel? Ale skąd!

To nie fotel tylko tron!

I w ogóle i w szczególe

jesteś Dziadku dzisiaj królem!

Pytasz co to za zagadka?

To po prostu Święto Dziadka!

Piosenka dla Babci i Dziadka

„Babciu, dziadku, kocham was”

1.Babcia jest jak dobra wróżka,
Zawsze uśmiech ma na twarzy,
Najpiękniejsze czyta bajki,
Pyszne naleśniki smaży!

Ref. Dziś piosenkę dla was mam
i całusa chętnie dam!
Z wami słodko mija czas.
Babciu, dziadku – kocham was!

2.Z dziadkiem mogę majsterkować
albo wybrać się na grzyby…
O kosmosie mi opowie
i nauczy łowić ryby!

Ref. Dziś piosenkę dla was mam
i całusa chętnie dam!
Z wami słodko mija czas.
Babciu, dziadku – kocham was!

Skąd się wzięła tradycja ubierania choinki na Wigilię?

Zapraszamy do obejrzenia edukacyjnej bajki, na podstawie której dzieci poznają też inne bożonarodzeniowe obyczaje – chodzenie po kolędzie i budowanie szopek

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,goralska-legenda-o-choince,1201683

Nasza grupa bierze udział w zajęciach na temat żywności ekologicznej.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 20191209_091535-e1580061598799.jpg

Zajęcia te, są realizowane we współpracy z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną. Dzieci m.in. biorą udział w zajęciach kulinarnych oraz oglądają filmy edukacyjne. Oto jeden z nich:

https://www.youtube.com/watch?v=7_2NNcSqu5w

Pisanka wielkanocna z motywem SKO - Szkolne Blogi

REGULAMIN WEWNĄTRZ PRZEDSZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO 

Serdecznie zapraszamy dzieci z naszej grupy do udziału w konkursie plastycznym pt. „Ekologiczna ozdoba na choinkę”

Organizatorem wewnątrz przedszkolnego konkursu plastycznego jest Przedszkole Miejskie Nr 3 w Mielcu.

 I. Cele konkursu: 

– rozwijanie umiejętności plastycznych oraz kreatywności,

 – edukacja dzieci w zakresie ekologii,

 – doskonalenie zdolności manualnych.

 II. Zasady konkursu: 

1. Czas trwania konkursu: od 25.11.- 09. 12. 2020 r. 

2. Uczestnicy: Dzieci w wieku 4 lata uczęszczające do Przedszkole Miejskie Nr 3 w Mielcu.

3. Wymagania techniczne:

 a.  twórczość plastyczna dziecka wraz z rodzicem lub opiekunem, 

b. technika dowolna, 

c. format pracy:  płaska lub przestrzenna 

4. Metryczka:

Każda praca powinna mieć dołączoną metryczkę zawierającą: 

-imię i nazwisko dziecka – autora pracy.

5. Kryteria oceny: 

– zgodność z tematem,

 – oryginalność ujęcia tematu i pomysłowość,

 – estetyka i staranność wykonania,

 6. Komisja konkursowa: 

Prace konkursowe oceniane będą przez  powołaną Komisję Konkursową. 

7. Nagrody:

 W konkursie przewidziano nagrody za I miejsce, II miejsce i III miejsce oraz wyróżnienia dla uczestników.

 8. Termin składania prac:

 Prosimy składać pracę u nauczycieli  grupy do dnia: 09. 12. 2020 r. 

9.Rozstrzygnięcie konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi dnia: 11. 12. 2020 r. Wyniki konkursu zostaną również opublikowane na stronie internetowej przedszkola. 

10. Wystawa na korytarzu przedszkola

Po zakończeniu konkursu przewiduje się wystawę prac wszystkich uczestników. Wystawa zorganizowana zostanie na korytarzu przedszkola. 

11. Uwagi końcowe: Prace pozostają do dyspozycji organizatorów, Zdjęcia nagrodzonych prac zostaną opublikowane na stronie internetowej przedszkola.


Nasza piosenka „WESOŁE NUTKI”

Do Przedszkola Wpadły Nutki
Wszystkie Miały Czarne Butki,
Czarne Getry I Czapeczki
I Skakały, Jak Piłeczki.
Ta Wysoko, A Ta Nisko
Ta Z Plecakiem , Ta Z Walizka
Roztańczone Nutki Trzy:
Do, Re, Mi – Nutki Trzy.
Nawet Na Leżakowaniu
Przeszkadzały Dzieciom W Spaniu
I Skakały Po Kocykach
W Czarnych Getrach I Bucikach.
Ta Wysoko, A Ta Nisko
Ta Z Plecakiem , Ta Z Walizka
Roztańczone Nutki Trzy:
Do, Re, Mi – Nutki Trzy.
Poprosiły O Mieszkanie
W Dużym, Czarnym Fortepianie
I Biegały I Skakały
Po Klawiszach Czarno – Białych
Ta Wysoko, A Ta Nisko
Ta Z Plecakiem , Ta Z Walizka
Roztańczone Nutki Trzy:
Do, Re, Mi – Nutki Trzy.