Kotki

WYCHOWAWCY

mgr Beata Grabiec

mgr Jolanta Kapusta

DZIEŃ TATY

23 CZERWCA DZIEŃ TATY

Dziś dzień ojca Drogi Tato.
Co Ty dzisiaj powiesz na to?
Ślę Ci szczere me życzenia.
Czy w twym życiu to coś zmienia?
Mam nadzieję, że się cieszysz!
i że dzisiaj się nie spieszysz.
Bo to święto jest dla ciebie,
byś urządził je dla siebie.

 

Życzenia dla taty:

Pokoloruj obrazek online:

Życzenia z okazji Dnia Matki

Przyjmijcie Kochane Mamusie te oto z serca płynące życzenia:
Dużo zdrowia, szczęścia i uśmiechu wiele,
niech Wam się spełnią każde Wasze skryte marzenia!

                                            Życzenia składają dzieci z grupy drugiej

Wierszyk „Mojej mamie”

 Mojej mamie – wierszyk piszę,
mojej mamie – zdrowia życzę.
I dziękuję jej za wszystko,
za to, że biegam po łące,
za to, że zrywam kwiatki pachnące,
za to, że patrzę na słońce na gwiazdy,
 że śledzi krok mój każdy.
Za to, że nigdy nie jestem głodna,
że chodzę ładnie ubrana i pogodna,
że kocha mnie serdecznie, szczerze.
Za to dzisiaj jej dziękuję
i mocno, mocno mamę całuję.

Dla ciebie mamo


1. Dla ciebie kwiaty kwitną na łące,
dla ciebie wieje ciepły wiatr,
dla ciebie niebo jest tak błękitne,
dla ciebie śmieje się cały świat.
Ref. la, la, la……….

2. Dla ciebie świeci złociste słońce,
dla ciebie gwiazdy nocą lśnią,
dla ciebie ptaki śpiewają wiosną.
Dla ciebie śmieje się cały świat.

Wiersz “Wierszyk dla mamy”
Moja kochana mamusiu!
To dla ciebie ten wierszyk,
dla ciebie słońce i chmury,
dla ciebie tęcza i wietrzyk.
Wiosną i latem – kwiaty,
jesienią – liście jesienne…
Bądź szczęśliwa, mamusiu,
Dziś, jutro i codziennie!

Piosenka „Żabie sekrety”

I. Żaby kumkają od rana,

że dzisiaj święto ma mama.

My mamę bardzo kochamy,

życzenia mamie składamy.

Ref: Żyj, droga mamo,

żyj nam sto lat!

Bądź zawsze zdrowa i kochaj nas.

Żyj, droga mamo, żyj nam sto lat!

Bądź zdrowa i kochaj nas!

II. Żaby rechocą od rana,

że swoje święto ma tata.

My tatę bardzo kochamy,

życzenia tacie składamy.

Ref: Żyj, drogi tato, żyj nam sto lat!

Bądź zawsze zdrowy i kochaj nas.

Żyj, drogi tato, żyj nam sto lat!

Bądź zdrowy i kochaj nas!

https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2017/04/rodzinka.jpg

Więcej informacji na stronie:

https://www.kleszcze.info.pl/

Jak każdego roku, 22 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Dzień Ziemi. Zwykle wiąże się to z różnego rodzaju inicjatywami i akcjami na świeżym powietrzu. Tym razem jednak z oczywistych względów, jest inaczej. 

Z tej okazji nasza grupa zaśpiewała piosenkę pt. Ekologiczna piosenka oraz wypiła wodę źródlaną poczęstunek od naszej planety ZIEMI.

Ekologiczna piosenka

Dymią kominy wielkich fabryk,

płynie brudna woda do rzek.

Chcemy oddychać powietrzem czystym,

czystą wodę mieć.

Ref.: Czysta woda zdrowia doda, to każde dziecko wie.

Czysta woda zdrowia doda, tobie, tobie i mnie.

Smog już pokrywa niebo całe,

szarym dymem i szarą mgłą.

W rzekach jest coraz mniej rybek,

kto to widział, kto?

Ref.: Czysta woda zdrowia doda, to każde dziecko wie.

Czysta woda zdrowia doda, tobie, tobie i mnie.

Linia melodyczna CD 2, Nr13 Mac

Zapraszamy do galerii zdjęć grupy drugiej.

16.04.2021 r. Piątek

ZABAWA W TEATR

Powitania nadszedł czas! 

Ręce w górę, mały skok,

teraz w górę – hop, hop, hop!

Teatrzyk paluszkowy

Do zrobienia postaci teatralnych na paluszek świetnie sprawdza się filc. Jeśli nie mamy pomysłu, możemy posiłkować się inspiracjami z sieci.

Często do nabycia są już gotowe zestawy do odegrania konkretnej bajki.

Fruziaki – Chmurkowy teatr Fruzi (PIOSENKI DLA DZIECI) ?

ZABAWA PALUSZKOWA Pięć małpek

https://pl.pinterest.com/annabartczak67/teatr/

https://pl.pinterest.com/pin/708542953854537388/

„PRAWDA -FAŁSZ”.

  • Jak wyjaśnić imię Królewna Śnieżka?
  1. lubiła bawić się na śniegu,
  2. miała skórę jasną jak śnieg.
  • Co sprzedawała Dziewczynka z Zapałkami?
  1. zapałki,
  2. drewienka.
  • Która z bajek, uczy nas, że nie można ufać nieznajomym?
  1. Czerwony Kapturek,
  2. Kopciuszek.
  • Z czego wykonany był najbezpieczniejszy domek w bajce „Trzy świnki”?
  1. ze słomy,
  2. z cegły.
  • Jaka cecha charakteru jednej ze świnek, uratowała życie pozostałym świnkom w bajce „Trzy świnki”?
  1. pracowitość,
  2. lenistwo.
  • Która z bajek uczy nas, by zawsze słuchać rodziców?
  1. Kopciuszek,
  2. Jaś i Małgosia.
  • Co zgubił Kopciuszek, uciekając z balu?
  1. koronę,
  2. pantofelek.
  • Ilu krasnoludków spotkała Królewna Śnieżka?
  1. trzech,
  2. siedmiu.
  • Jaka bajka uczy nas, by nie kłamać?
  1. Pinokio,
  2. Czerwony Kapturek.
  • Jaki zatruty owoc zjadła Królewna Śnieżka?
  1. gruszkę,
  2. jabłko.

Gimnastyka buzi i języka – gra online

WASZE PANIE 🙂

15.04.2021 r. Czwartek

ZABAWA W TEATR

Powitania nadszedł czas! 

Ręce w górę, mały skok,

teraz w górę – hop, hop, hop!

Teatrzyk cieni

https://pixers.pl/obrazy-na-plotnie/teatr-cieni-56464751

Teatrzyk cieni

Rekwizytami w tej inscenizacji są przyklejone do patyczka wycięte szablony bohaterów spektaklu i latarka. Warunki, jakie muszą zostać spełnione, to ciemność w pokoju. Tłem spektaklu może być specjalnie przygotowana scena lub kawałek ściany.

https://www.ciuciubabka.net/2017/03/legenda-o-smoku-wawelskim-teatrzyk-cieni.html

/http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/rycerz-szuka-swojego-zamku-labirynt

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/koloruj-wedlug-numerow-zlota-rybka

KTO JAK SKACZE – WYGIBASY TV – piosenki dla dzieci – piosenka dla dzieci, dziecięce hity

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/puzzle-ze-zlota-rybka

Do jutra! – WASZE PANIE 🙂

14.04.2021 r. Środa

ZABAWA W TEATR

Powitania nadszedł czas! 

Ręce w górę, mały skok,

teraz w górę – hop, hop, hop!

Teatrzyk kukiełkowy

Kukiełki możemy wykonać niemalże ze wszystkiego. Warto nie wyrzucać poplamionych dziecięcych ubrań, gdyż czysta część tkaniny przyda się do zrobienia postaci i rekwizytów teatralnych. Do wykonania kukiełek możemy również wykorzystać stare skarpetki nie do pary. Wystarczy przyszyć do nich oczka z guzików albo namalować je flamastrami. Proste kukiełki można również wykonać z drewnianych łyżek, plastikowych sztućców, dekorując je mazakami i naklejając różne ozdoby. Najprostsze do wykonania dla dzieci będą postaci namalowane na kartce czy tekturze, wycięte i przyklejone do patyczka.

Jak zrobić kukiełkę z drewnianej łyżki

https://pl.pinterest.com/pin/189573465547907127/

https://pl.pinterest.com/pin/189573465553113979/

https://pl.pinterest.com/pin/189573465553113974/

„Teatr z łyżki”
 Jeśli drewnianej łyżce
 dasz koronę ze srebra,
 będzie z łyżki król dostojny.
 Jeśli drewnianej łyżce
 przypniesz długie warkocze,
 to będzie królewna.
 Jeśli przykleisz
 do łyżki wióry,
 takie ze strugania deski,
 to z łyżki będzie
 groźny smok wawelski.

 Jeśli ozdobisz łyżkę
 odrobiną wełny,
 to będzie baran
 siarki pełny.
 Jeśli dasz drewnianej łyżce
 miecz wystrugany z patyka,
 będziesz miał dzielnego
 krakowskiego szewczyka.
 Teraz poproś mamę, tatę i brata
 do najpiękniejszego
 teatru świata.

Może teraz sami wykonacie kukiełkę z łyżki .

Propozycje zabaw ruchowych w domu

Jak rusza się….?

Niech dziecko pokazuje (ty też – będzie zabawnie!), jak poruszają się różne zwierzęta: kot, słoń, niedźwiedź, sikorka, pies, bocian, wąż itp. Zabawa może mieć postać kalamburów: każde z was losuje kartkę z nazwą zwierzęcia i musi bez użycia słów pokazać, o jakie zwierzę chodzi.Sznurek parzy, sznurek to ścieżka.

Połóż na podłodze sznurek. Wymyślaj różne sposoby poruszania się z jego wykorzystaniem:

chodzenie po sznurku przodem, tyłem, bokiem,

  • przeskakiwanie przez sznurek przodem i tyłem,
  • przeskakiwanie nad sznurkiem bokiem obunóż lub z nogi na nogę.

Zabawy z piłkami

Jest ich mnóstwo. Oto kilka z nich:

  • Trafianie piłką do pojemnika na pranie, do wiaderka po farbie itp.
  • Rzucajcie prawą, lewą o obiema rękami. Można zliczać punkty.
  • Toczenie piłeczki pingpongowej oddechem . Dziecko poruszając się na czworaka dmucha w piłeczkę, popychając ją w wyznaczonym kierunku. Celem może być np. wprowadzenie i zatrzymanie (oddechem!) piłeczki na kartce papieru.
  • Rzucajcie z dzieckiem do siebie piłkę, jednocześnie podając na głos kolor.
  • Piłkę trzeba załapać, chyba że rzucający wypowie wybrany wcześniej kolor, np. czerwony. Wtedy nie wolno złapać piłki!
  • Podawanie sobie piłki nogami.
  • Dla bezpieczeństwa sprzętów domowych lepiej będzie, jeśli piłka nie będzie traciła kontaktu z podłożem.

 Slalom na różne sposoby.

Ustaw slalom, układając na podłodze w linii prostej np. papierowe lub plastikowe kubeczki albo butelki (mogą to być też zgniecione zapisane kartki papieru). Poproś dziecko, aby pokonywało slalomem przeszkody w różny sposób:

na czworaka,

na czworaka tyłem,

na jednej nodze,

tyłem na stojąco,

idąc w kucki,

skacząc jak zając itd.

Starsze dziecko może spróbować pokonać slalom z zawiązanymi oczami.

 Idziemy w tany.
Przygotuj różny rodzaj muzyki – wolną, szybką, spokojną i bardzo dynamiczną, rockową, dance, klasyczną i jaką tylko zechcesz. Poproś dziecko, aby każdy fragment zilustrowało ruchem.

Chwal taniec, ile masz sił!

Do jutra! – WASZE PANIE 🙂

13.04.2021 r. Wtorek

ZABAWA W TEATR

Powitania nadszedł czas! 

Ręce w górę, mały skok,

teraz w górę – hop, hop, hop!

Trzy małe świnki, czyli dlaczego pracowitość się opłaca

Trzy małe świnki to bajka uwielbiana przez dzieci na całym świecie. Angielska baśń, opowiadająca o trzech sympatycznych prosiaczkach i strasznym (lub strasznie głodnym) wilku, pierwszy raz została spisana przez Jacoba i Wilhelma Grimm, czyli niezawodnych braci Grimm.

Co przydarzyło się świnkom

Dawno temu żyły sobie razem z mamą trzy małe świnki. Jednak były bardzo biedne, dlatego ich matka postanowiła wyprawić je w świat, aby wybudowały własne domy i usamodzielniły się. Tylko jedna świnka była pracowita i ona od razu wzięła się do budowania. Zajęło jej to dużo czasu i kosztowało sporo wysiłku, jednak udało się jej postawić solidny, murowany dom. Tymczasem jej beztroskie rodzeństwo spędzało całe dnie na zabawie. Jednak kiedy jesień zaczęła mieć się ku końcowi, pozostałe świnki również postanowiły zbudować swoje domki. Pierwsza zrobiła chatkę ze słomy. Szybko się z tym uwinęła i tego samego dnia wprowadziła się do słomianej, przytulnej chatki. Drugi prosiaczek jako materiał budowlany wykorzystał patyki i po dwóch dniach stanął jego mały, drewniany dom. Chociaż ani słomiany, ani drewniany domek nie był zbyt trwały, to ich mieszkańcy cieszyli się, że znów mają czas na figle i przyjemności.

Pewnego dnia w pobliże domków świnek zakradł się bardzo głodny wilk. Prosiaczki zauważyły go i schowały się w swoich chatkach. Nieproszony gość podbiegł najpierw do słomianego domku i zaczął domagać się, by mu otworzono. Kiedy to nie nastąpiło, wilk nabrał powietrza i tak mocno dmuchnął na słomiane ściany, że te zupełnie się rozsypały. Przestraszona świnka szybko uciekła do drewnianego domku. Wraz z siostrą zaryglowała drzwi, ale wilk już przy nich był. Choć nie mógł zdmuchnąć drewnianych ścian, zaczął tak mocno kopać i napierać na domek, że ten nie wytrzymał i rozpadł się na kawałki. Świnki pobiegły co sił w nogach do murowanego domku ostatniego prosiaczka. Kiedy wilk do niego dopadł, zaczął dmuchać, kopać i rzucać się na drzwi, jednak bez efektu. Trwało to dość długo, aż wilk zrobił się bardzo zmęczony i ogłosił, że się poddaje. Jednak rozsądna świnka mu nie uwierzyła, podejrzewając, że będzie on chciał dostać się do środka przez komin. Dlatego wraz z rodzeństwem rozpaliła ogromny ogień i postawiła na nim kocioł z wodą. Już po chwili w kociołku bulgotał wrzątek, do którego z wrzaskiem wpadł zły wilk. Z okropnym wyciem uciekł jak najdalej od trzech świnek i odtąd szerokim łukiem omijał wszystkie murowane domy. Lekkomyślne świnki wreszcie zmądrzały i postanowiły zbudować takie same chatki, jak miał ich brat.

Wielka księga kolorowanek online dla każdego. Wszystko za darmo. Wejdź na poniższy link i pokoloruj lub wykorzystaj ilustracje zamieszczone na stronie. https://www.kolorowankionline.net/

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/przygotowanie-na-zime-swinka-piotr-buduje-domek-ze-slomy?tag=59101

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/patty-buduje-domek-z-drewna

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/wilk-nie-moze-wejsc-do-domu-z-cegly

Żywy teatrzyk

Odgrywanie postaci teatralnych przez dzieci. Tutaj rekwizytami mogą być wszelkie przedmioty nadające określone cechy postaciom. Jeśli młody aktor jest piratem, będzie to przepaska na oko, mała księżniczka może założyć swoją najpiękniejszą suknię, głowę przyozdobić koroną, a w dłoni trzymać różdżkę. Jest to świetna sposobność do wykazania się wcześniej umiejętnościami plastycznymi. Żadna plastikowa korona zakupiona w sklepie nie będzie miała takiej wartości jak ta samodzielnie wykonana z tektury, folii aluminiowej i ozdób. Taka forma inscenizacji jest też polem do popisu dla wyobraźni – jeśli nie mamy miecza, świetnie zastąpi go patyk czy bezpieczny nóż obiadowy.

Zabawa słowna „Intonacje” – powtarzanie przez dziecko jednego zdania wcielając się w różne role (np. królewny, mówcy, krasnoludka, żołnierza, smoka itp..) – zwrócenie uwagi na głos i mimikę.

TANIEC ZYGZAK – WYGIBASY TV – piosenki dla dzieci – piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

Emocjonalne postacie – zabawa.

Rodzic lub opiekun podaje przykłady różnych postaci, np. smutna babcia, zmartwiony lekarz, radosna mama. Kiedy wypowie postać, włącza muzykę, a zadaniem dzieci jest chodząc po pokoju, upodobnić się jak najbardziej swoimi gestami i mimiką twarzy do wymienionej postaci.

Małe rączki”. wykonywanie czynności zgodnie z poniższą treścią

Dwie małe rączki klaszczą,

a czasem się pogłaszczą,

w kolanka zastukają,

i dzieciom pomachają.

Do jutra! – WASZE PANIE 🙂

12.04.2021 r. Poniedziałek

ZABAWA W TEATR

Powitania nadszedł czas! 

Ręce w górę, mały skok,

teraz w górę – hop, hop, hop!

https://pl.depositphotos.com/vector-images/teatr.html?qview=6990355

https://pl.pinterest.com/pin/520728775657217085/

Do pokolorowania dla chętnych przedszkolaków.

Teatrzyk pantomima

Najprostsza w przygotowaniu forma teatrzyku. Rekwizytem jest ciało, a resztę dyktuje wyobraźnia. Aktor odgrywa role nie używając głosu, tylko mowy ciała i gestu.

Pantomima

Ciekawa jestem, czy potrafilibyście, choć przez chwilę pobyć aktorem – mimem. Mim nie może nic mówić, tylko wszystko pokazuje ruchem, mimiką. Spróbujecie?

Zaczarowane postacie” – odgrywanie roli na umówiony znak (np. nauczyciel, drwal, tancerz, niedźwiedź, piosenkarka) – próba wcielenia się w daną postać wykorzystując charakterystyczne cechy zachowania, pozę.

Pantomima z kijem” W środku leży kij. Dziecko podchodzi i odgrywa scenkę. Mama/tata ma za zadanie zgadnąć, jaki przedmiot przedstawia kij (parasol, pilnik, wiertarka, wykałaczkę, wędka, gitara, miotła, rakieta tenisowa, mikrofon, słuchawka prysznicowa, kij golfowy itp.

Gra z pudełkami” (teatr żywego aktora) Jesteś czarodziejską szkatułką. Jesteś bardzo mała i szczelnie zamknięta. A teraz szkatułki pomału otwierają się i wychodzi z nich… fruwający motyl (dziecko naśladują jego ruchy). Teraz wszystkie pudełka z powrotem się zamykają i wychodzą z nich: ryby, niemowlaki, które są strasznie głodne, dumnie kroczące naostrzone kredki, miauczące koty, węże, ludzie wchodzący po schodach, myjący okna, łapiący motyle.

https://eduzabawy.com/karty_pracy/dopasuj_cienie/dzien-postaci-z-bajek/

Dopasuj cienie postaci z bajek.

Zabawy ruchowe:

Zaproś dziecko do zabawy „PAJĄK I MUCHA”, w której sprawdzicie jak bardzo trudno jest powstrzymywać się od ruchu. Dziecko przyjmuje w tej zabawie rolę „muchy”, zaś rodzic rolę „pająka”. Mucha swobodnie biega po pokoju, naśladując bzyczenie i ruch machania skrzydłami, na umówiony sygnał (np. trzy klaśnięcia w ręce) mucha zatrzymuje się w bezruchu a pająk wychodzi na polowanie. Mucha tak długo jest bezpieczna, dopóki się nie rusza – wówczas pająk jej nie widzi. Zadaniem muchy jest wytrwać jak najdłużej w bezruchu. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, jeżeli dziecko ma ochotę można zamienić się rolami. Na zakończenie zabawy porozmawiajcie o tym, co było w niej trudniejsze – kiedy mucha latała, czy kiedy musiała stać w bezruchu.

Zwróć uwagę dziecku, że poruszanie się jest dla nas naturalną czynnością i dlatego tak trudno wytrwać nam w bezruchu.

II

Po aktywnej zabawie zaproponuj dziecku chwilę relaksacji. Połóżcie się wygodnie a następnie wykonajcie po kolei 10 bardzo spokojnych i dokładnych ruchów w pozycji leżącej, zgodnie z poniższym opisem. Ćwiczenia te możecie spróbować wykonać z zamkniętymi oczami:

  • Unieś w górę ręce, sięgnij jak najwyżej
  • Klaśnij rękami 5 razy, jak najciszej
  • Unieś w górę nogi, sięgnij jak najwyżej
  • Klaśnij stopami 5 razy, jak najciszej
  • Unieś w górę prawą rękę i lewą nogę, sięgnij jak najwyżej
  • Klaśnij prawą ręką o lewą stopę 5 razy, jak najciszej
  • Unieś w górę lewą rękę i prawą nogę, sięgnij jak najwyżej
  • Klaśnij lewą ręką o prawą stopę 5 razy, jak najciszej
  • Unieś biodra w górę, sięgnij jak najwyżej
  • Uśmiechnij się szeroko, zrób 5 głębokich oddechów; wdech nosem, wydech ustami.

III

Po chwili relaksacji zaproponuj dziecku zabawę w szukanie kart ( karty przedstawiają postacie z bajek: kot w butach, krasnoludek itp.). Dziecko chodzi po domu i gdy znajduje się w okolicy jakiejś ukrytej przez Ciebie karty mówisz „RYBA” lub „PTAK”. „RYBA” jest sygnałem dla dziecka, że karta ukryta jest przy podłodze, „PTAK” zaś, że ponad nią. Kiedy dziecko zbierze już wszystkie 6 kart pokolorujcie obrazki.

Gdy karty będą gotowe zagrajcie w nie – każdy po kolei losuje swoją kartę i musi naśladować wskazany tam ruch np. chodzić jak kot itp.. Jeżeli dziecko ma ochotę, może wzbogacić grę o własne karty o innej tematyce – np. wkręcam żarówkę, jadę na nartach itp.

IV

Zaproponuj dziecku kolejną zabawę – zbudujcie razem domowy tor przeszkód, w trakcie którego dziecko będzie miało okazję do wykonania kilku podskoków, poczołgania się, wejścia na krzesło, poturlania, podrzucenia i złapania pluszaka, stania na jednej nodze itp.

Ćwiczenia możecie wykonywać naraz, lub po kolei, mierząc sobie nawzajem czas stoperem. Na koniec tej aktywności zwróć uwagę dziecka, że najlepiej jest wykonywać różne ćwiczenia, wówczas nasz organizm rozwija się najlepiej i zdobywamy wiele umiejętności.

Bajkowy zawrót głowy Autor: Agata Dziechciarczyk

Dziś w przedszkolu bal nad bale

Wszyscy bawią się wspaniale

Ciotka Klotka gości wita

Nieopodal chatki z piernika

Baba Jaga zaproszona

Przyłączyła się do grona

Rozdaje Dzieciom pierniki

W takt bajkowej muzyki

Jaś z Małgosią nad rzeczkę

Zrobili sobie wycieczkę

A Smerfy fasolki od grochu

Przebierają po trochu

Elza w promieniach słońca

Snuje nitkę bez końca

A Kubuś Puchatek mały

Czekoladą pobrudził się cały

Kopciuszek Kapturka wita

Kot się pojawia i znika

W kufrze przyleciał Kupiec

I Śnieżkę chce upiec

Na to wszystko przyszła wróżka

Gdzie do chatki wiedzie dróżka?

Pyta grzecznie świnki trzy

Co na spacer sobie szły

Co się dzieje? Jejku! Rety

Fiona wsiada do karety

By na głos bicia zegara

Odmienić się cała

Takie cuda, takie dziwy

Na tym balu są na niby

A wy teraz dzieci drogie

Pomóżcie bajkom odnaleźć drogę

Razem z rodzicem policzcie ile postaci z bajek jest w wierszu?

Zabawa paluszkowa:

Paluszek”.

1) Paluszek zginam,

2) paluszek prostuję,

3) paluszkiem ucho wskazuję.

Paluszek zginam, paluszek prostuję, paluszkiem oko wskazuję. Paluszek zginam, paluszek prostuję, paluszkiem nosek wskazuję.

Następnie rodzic/opiekun odpowiednio dodaje usta, policzek, czoło, brwi itp.

Do jutra! – WASZE PANIE 🙂

09. 04. 2021 r. Piątek

Temat tygodnia: W gospodarstwie.

Powitanka rymowanka:

Mało nas, mało nas
chodźcie do nas wszyscy wraz.
Krok do przodu i krok w tył,
żeby dzień wesoły był.

„Karmimy kurki”- ćwiczenia oddechowe.

 Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury.

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2019/05/ZwierzetaNaWsi.jpg

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/polacz-obrazki-oslow-z-ich-cieniam

  „Na wiejskim podwórku”- zmodyfikowany wiersz S. Kraszewskiego.
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadziła swoje dzieciątko!
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konna furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Znalazło mamę każde dzieciątko!

Kotki na spacerze -zabawa ruchowa 

W dowolnym rytmie wystukiwanym przez rodzica dziecko czworakuje po dywanie .Gdy sygnał milknie dzieci – kotki przeciągają się , robią koci grzbiet i miauczą .Zabawę powtarzamy kilkukrotnie .

Malowanie na mleku”- eksperyment – kreatywna zabawa  / youtube/

Potrzebujemy:

  • mleko,
  • głęboki talerz,
  • pędzelek lub kroplomierz,
  • farby rozwodnione (w kilku kolorach) lub woda z dodatkiem barwników spożywczych,
  • kilka kropli płynu do naczyń,
  • patyczki higieniczne

Koniki i przeszkody – zabawa ruchowa 

Rozkładamy na podłodze w kilku miejscach kartki . Dzieci biegają w dowolnym rytmie unosząc wysoko kolana  a gdy napotkają przeszkodę ( kartkę ) przeskakują przez nią wydając głos : iha , iha i biegną dalej.

Konik”-  masażyk relaksacyjny rodzic- dziecko do wiersza Kołodziejskiego.

Biega źrebaczek po łące,                         opukujemy plecy końcami palców,
wąchając pachnące kwiatki.
Tu rosną stokrotki, maki,                       poszczypujemy w różnych miejscach,
a tu kolorowe bławatki.
Podchodzi klacz, jego mama,                  kroczymy palcami,
nosem go lekko dotyka.                         lekko naciskamy jednym palcem,
Konik do mamy się śmieje                      wykonujemy skoki dłońmi, opierając je na     

i dalej po łące bryka                             nadgarstkach i przenosząc punkt oparcia na palce,                           

Potem wieczorem w stajence                głaszczemy plecy,
do mamy tuli się blisko,                        przytulamy się do dziecka,
układa do snu na sianie,
chrapie jak wielkie konisko.                 naśladujemy chrapanie.

Pomagamy kaczuszkom wyjść ze stawu”– ćwiczenia rozwijające sprawności manualne

potrzebne będą:

  • nakrętki od butelek
  • 2 patyczki
  • miska z wodą Do miski z wodą wkładamy zakrętki plastikowe.

Zadaniem dziecka jest wyłowienie nakrętek za pomocą patyczków.

https://e-kolorowanka.pl/farmy-i-gospodarstwa-kolorowanki/5170-farma-gospodarstwo-kolorowanka-20.html

Do jutra! – WASZE PANIE 🙂

08. 04. 2021 r. Czwartek

Temat tygodnia: W gospodarstwie.

Powitanka rymowanka:

Mało nas, mało nas
chodźcie do nas wszyscy wraz.
Krok do przodu i krok w tył,
żeby dzień wesoły był.

„Dzień dobry zwierzątka”- zabawa fabularyzowana usprawniająca narządy mowy

Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).
Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał – kukuryku!!
Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami).
Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).
Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).
W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).
Krowa zaryczała – muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).
A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry).

Wiersz „Czarna krowa”Doroty Kossakowskiej

Na zielonej łące leży czarna krowa.

Trawy się najadła, przed słońcem się chowa.

Leży najedzona i tak myśli sobie:

Z tej zielonej trawy białe mleko zrobię.

Z mleka będą sery, masło i śmietana.

Chcą je kupić ludzie od samego rana.

Wiedzą, że są zdrowe, smaczne i sycące, przecież są od krowy co chodzi po łące.

Rozmowa na temat wiersza.

– Gdzie leży czarna krowa?

– Co zjadła krowa?

– Jaki produkt spożywczy mamy od krowy?

– Co produkuje się z mleka ​?

https://supersimple.com/article/handprint-cows/ – krowa z odbicia dłoni

Propozycja do wykonania krówki z własnej rączki.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/koloruj-wedlug-numerow-krowa

Pokoloruj według podanego kodu.

Piosenka: Idą kaczuszki

Idą kaczuszki
Trzymają swe brzuszki
Ogonkiem ruszają
Główkami kiwają

Kwa kwa kwa kwa kwa kwa
Kwa kwa kwa kwa kwa
Kwa kwa kwa kwa kwa kwa
Kwa kwa kwa kwa kwa

Idą kaczuszki
Mają krótkie nóżki
Wszystkie się bujają
Wesoło śpiewają

Kwa kwa kwa kwa kwa kwa
Kwa kwa kwa kwa kwa
Kwa kwa kwa kwa kwa kwa
Kwa kwa kwa kwa kwa Idą kaczuszki

Piosenka:Idą kaczuszki melodia i tekst na / youtube/

„W zagrodzie Małgosi”-bajka ortofoniczna E. Michałowskiej

Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/znajdz-dwa-takie-same-obrazki-zwierzat-hodowlanych-puzzle

Znajdź po dwa takie same zwierzątka.

Do jutra! – WASZE PANIE 🙂

07. 04. 2021 r. ŚRODA

Temat tygodnia: W gospodarstwie.

Powitanka rymowanka:

Mało nas, mało nas
chodźcie do nas wszyscy wraz.
Krok do przodu i krok w tył,
żeby dzień wesoły był

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2019/05/ZwierzetaNaWsi.jpg

Nazwij zwierzęta znajdujące się na obrazku.

Pomogą Wam w tym poniższe zagadki.

Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku ….
(świnia)

Często wołam: bee, bee, bee.
Czy ktoś wełnę moją chce?
( owca)

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko.
(kura)

Zawsze blisko krowy i ogonem
miele, każdy już odgadnie,
bo to przecież…(ciele)

Nad rzeczułką wartką,
kto to drepce z dziatwą?
Żółte nóżki ma.
Gę, gę, gę, gę, ga! … (gęś)

Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo
boją się go myszy. …(kot)

Bywa siwy, gniady, kary,
Wozi ludzi i ciężary. … (koń)

Mucząc woła gospodynię
Bo to zwierze z tego słynie,
Że gdy muczy to oznacza –
Gospodynię czeka praca 

.Mleko wnet do wiadra leci,

By je piły wszystkie dzieci,
Żeby każdy z Was był zdrowy
A to mleko dają …(krowy)

W każdej wsi jest taki budzik,
który co dzień budzi ludzi.

Budzik chodzi, łapką grzebie.
Choć nie czesze się, ma grzebień. …(kogut)

Żółte, puszyste piórka,
okrągłe, grube brzuszki,
oczka jak dwa paciorki
i płaskie krzywe nóżki. …(kaczątko)

A czy wszystkie zwierzątka są na obrazku?

O jakich nie było zagadki​ ?

Zabawa ruchowa „Zwierzęta na podwórku”– zabawa z elementami czworakowania.

Dzieci poruszają się w taki sposób, jak zwierzę, którego nazwę podaje rodzic/opiekun/.

„Koci spacer” – dzieci wykonują ćwiczenie równoważne, ustawiają się np. przy krawędzi dywanu i przemierzają go wokół krokiem stopa za stopą, ręce mają rozstawione w bok. (wersja bez dywanu – rozkładamy sznurek, tasiemkę, skakankę). Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

  „Kogo mogę spotkać na wsi?” – opowieść ruchowa.

Rodzic czyta opowiadanie, dzieci wykonują ruchy odpowiednio do słuchanej treści:

Jest ranek. Słońce powoli oświetla podwórko. Pierwszy na podwórku pojawia się kogut. Chodzi dumnie, wysoko stawia nogi, rusza głową na boki, nagle głośno pieje: kukuryku! Kury z niezadowoleniem kręcą się na grzędach, później jedna za drugą wychodzą z kurnika, gdacząc: ko, ko, ko, ko… Na podwórku robi się coraz weselej. Nareszcie z domu wychodzi gospodarz, jest bardzo wcześnie, dlatego gospodarz przeciąga się i szeroko otwiera buzię, ziewając. Między jego nogami prześlizguje się szara kotka, na pewno pójdzie na pole szukać myszki… Pora zadbać o swoje zwierzęta – myśli gospodarz i, mocno stawiając kroki, idzie w stronę stajni, bo tam czekają na niego dwa głodne konie. Gospodarz nalewa im wody i podaje widłami siano – gdy będzie cieplej, wyprowadzi je na dwór. Zadowolone konie wierzgają kopytami i rżą radośnie: iha, haha, iha, haha. Teraz pora wyprowadzić krowy z obory. Gospodarz otwiera ciężkie drzwi. Wita się ze swoimi czterema krowami, przywiązuje im specjalny sznurek – postronek – i trzymając go, wyprowadza krowy z obory. Krowy idą powoli, zatrzymując się co chwilę, mocno machają swoimi ogonami, aby odgonić muchy. Są na miejscu – to ogrodzone pastwisko, tutaj krowy cały dzień będą żuły trawę. Gospodarz odwiązuje postronek, tutaj krowy są bezpieczne. Czas wrócić do domu – myśli gospodarz. Wraca, aby zjeść śniadanie. Tak zaczyna się kolejny dzień w gospodarstwie wiejskim.

  •  „Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura?” – rozmowa, będąca próbą odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci.

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/kura-i-kurczaczki-w-labiryncie

Mama kurka szuka swoich dzieci i prosi Cię o pomoc.

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/puzzle-z-kogutem

„Na wiejskim podwórku” bajka terapeutyczna Tatiany Jankiewicz
Za górami, za lasami, wśród złotych pól i zielonych traw, na pięknej polanie otoczonej dębami znajdowała się wioska, a na jej skraju małe podwórko, na którym mieszkały zwierzęta. Wśród mieszkańców były czarno-białe krówki, różowe świnki, brodate kózki, żółte kaczuszki, kurki, indyki i milutkie króliki. Życie tam płynęło spokojnie, a zwierzątka żyły w wielkiej przyjaźni. Całe dnie spędzały na zabawach, figlach i psotach. Były dla siebie miłe, dobre i uczynne, często mówiły proszę, przepraszam, dziękuję. Wszystkie zwierzęta bardzo się lubiły i pomagały sobie w trudnych chwilach. Zwierzątka dbały o swój wiejski ogródek, w którym rosły piękne, kolorowe kwiaty. Codziennie troszczyły się o nie, podlewały je, a one odwdzięczały się kolorami, jak tęcza i cudownym zapachem. I tak mijał dzień za dniem, miesiąc za miesiącem…
Pewnego dnia stało się coś strasznego. Na wiejskie podwórko wkradła się ZŁOŚĆ. Niespostrzeżenie zapanowała nad każdym mieszkańcem podwórka. Szeptała zwierzątkom niemiłe słówka, namawiała do kłótni. Od tego czasu na podwórku zapanował bałagan i hałas. Zwierzęta kłóciły się ze sobą – świnki wyzywały kózki, kaczki wyzywały kurki, a koniki podstawiały kopytka owieczkom i rżały ze śmiechu, gdy te przewracały się. Nie myślały o tym, że komuś może stać się krzywda. Zapominały o magicznych słowach. Nie potrafiły już bawić się razem, krzyczały na siebie, hałasowały i przestały uśmiechać się do siebie. Były dla siebie niemiłe, co bardzo cieszyło ZŁOŚĆ. Zwierzątka zapomniały również o swoim ogrodzie, o kwiatkach, pięknych jak tęcza, które powoli stawały się coraz brzydsze i już tak nie pachniały.
Wieść o hałaśliwym i skłóconym podwórku rozniosła się po całym świecie i dotarła do dobrej, wiosennej wróżki, która postanowiła pomóc zwaśnionym zwierzętom. Zasmuciła się bardzo ujrzawszy ogródek pełen zwiędniętych kwiatów oraz wykrzywione od złości miny zwierzątek. Czarodziejka prosiła zwierzęta, by zmieniły swoje postępowanie, prosiła ZŁOŚĆ, by ta opuściła wiejskie podwórko i odeszła daleko ,daleko…ale ani zwierzątka, ani ZŁOŚĆ nie słuchały jej. Wtedy wróżka podarowała zwierzętom magiczne pudełko i poprosiła, by złapały w nie ZŁOŚĆ. Zwierzątka bardzo ucieszyły się z prezentu ponieważ były już bardzo zmęczone ciągłymi kłótniami. Gdy ZŁOŚĆ spała, złapały ją i włożyły do pudełka. W pudełku Złość zamieniła się w coś miłego i przyjemnego, w coś, co pozwoliło zwierzętom zrozumieć, że o wiele przyjemniejsze jest życie w zgodzie, gdzie nie ma hałasu, kłótni i gdzie panuje przyjaźń…
Na wiejskim podwórku znowu zapanował ład i porządek…

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-indyk.html

Indyk

Indyk to duży ptak domowy, który mieszka w obejściu.

Chociaż ma skrzydła, to nie może wzbić się w powietrze i latać.

Za to bardzo szybko biega! Wydrukuj za darmo tę malowankę i pokoloruj obrazek.

Do jutra! – WASZE PANIE 🙂

Temat tygodnia  „Wielkanoc”

Środa 31.03.2021

życzą wychowawczynie z grupy drugiej.

Do wydruku – dla chętnych

wtorek 30.03

1.  Powitanka rymowanka :

„Mało nas, mało nas
chodźcie do nas wszyscy wraz.
Krok do przodu i krok w tył,
żeby dzień wesoły był

2.  Posłuchajmy piosenki „Hopla, hopla” z repertuaru Śpiewające Brzdąca (wyszukaj w YouTube)

3.  Nauczmy się tekstu piosenki

Śpiewające Brzdące – Hopla, hopla!

 Ref. Hopla, hopla, raz i dwa
 Skacze zając hopsasa! (4x)

1. Wskoczył zając do kurnika,
 Zebrał jajka do koszyka.
 Z nich pisanki zrobił sam
I w ogródku schował nam.

 Ref. Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! (2x)

 
2. Już pisanki znaleźliśmy,
 Były w trawie i wśród liści.
Ozdobimy nimi dom,
 Bo pisanki po to są.

 Ref. Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! (4x)

4.  Porozmawiajmy na temat piosenki – pomogą nam pytania:

1. Gdzie wskoczył zając?
2. Co zając zabrał z kurnika?
3. Gdzie zając schował pisanki?

5.  Jak zrobić wielkanocnego zajączka  zapraszamy na film pt. „Zajączek Wielkanocny z rurki po papierze toaletowym” – zabawa plastyczna. (wyszukaj w YouTube)

6.  Zabawa paluszkowa   „Wielkanocny zajączek”
(wyszukaj w YouTube)

7.  Zabawa ruchowa „Zajączek” (wyszukaj w YouTube)

8.  Dla chętnych  wydrukuj  i pokoloruj obrazki!





Do jutra! –  WASZE  PANIE 🙂

poniedziałek 20.03

1.  Powitanka rymowanka :

„Mało nas, mało nas
chodźcie do nas wszyscy wraz.
Krok do przodu i krok w tył,
żeby dzień wesoły był”

2.  Prosimy rodziców o przeczytanie wiersza „Wielkanoc” pani B. Formy

Wielkanoc

Święta za pasem,
do pracy się bierzemy,
mazurki i baby
smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki
razem dziś robimy,
wszystkie kolorowe,
bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta
baranka, zajączka,
z posianej rzeżuchy
będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie
bazie i żonkile,
a na nich z papieru
kurczątka przemiłe.

3.  Porozmawiajmy  na temat wiersza:

  1. Jakich świąt oczekujemy?
  2. Jakie placki pieczemy na Święta Wielkanocne?
  3. Co włożymy do wielkanocnego koszyka?
  4. Z czego zrobimy wielkanocną łączkę?

4.   Zapraszamy do oglądnięcia zdjęć świątecznych.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie obraz.png

źródło: sgw.andrychow.pl

źródło: Gmina Widawa

źródło: polki.pl

5.  Przypomnimy sobie symbole świąteczne:

–chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt

– jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, dzielenie się jajkiem miało umacniać więzi rodzinne

– wędlina – miała zapewnić płodność i zdrowie

– sól – to symbol oczyszczenia, miała chronić przed złem

– ser – ma zapewnić rozwój stada zwierząt domowych

– chrzan – miał zapewniać siłę fizyczną

– ciasto (babka) – symbolizuje umiejętności i doskonałość

6.  Poznajcie zwyczaje wielkanocne. Zapraszamy do obejrzenia filmów! YouTube – EduKredka – „Tradycje Wielkanocne” oraz Edukacja zdalna – Poznajemy: Wielkanocne zwyczaje

7.   Dla chętnych!

Wydrukuj obrazki  i pokoloruj je.

8. Zapraszamy do ćwiczeń – YouTube „Pierwsze oznaki wiosny”

Do jutra!  WASZE PANIE 🙂

Dzien Babci i Dziadka 029 Zyczenia, Kartka, Szczesliwego Dnia Babci i  Dziadka - Tapety na pulpit

21 i 22  stycznia „Kotki”  pamiętają o swoich Babciach  i Dziadziach, recytują wiersze i śpiewają  piosenki, których teksty umieszczone są poniżej.

Tekst piosenki „Babcia ma święto”

Babcia ma święto, to babci dzień,
a ja pamiętam o tym.
Kwiatki jej dam, buzi jej dam,
słonko zaświeci złote.

Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma. 2x

Babcia ma święto, to babci dzień,
obrazek jej namaluj.
Weź w rączkę swą jej starą dłoń.
Serdecznie ją ucałuj.

Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma. 2x

Tekst piosenki zespołu Fasolki „Moja Babcia i mój dziadek”

1.Moja babcia i mój dziadek

 To wspaniali są dziadkowie 

Dziadek mnóstwo zna zagadek 

Babcia bajkę nam opowie 

Bo na świecie nie znajdziecie 

Takich bajek i zagadek 

Jakie wnukom opowiada 

Moja babcia i mój dziadek 

2.Poprosimy naszą babcię 

Babciu z tajemniczą miną 

Opowiadaj swoją bajkę 

A za każdym razem inną 

Bo na świecie nie znajdziecie 

Takich bajek i zagadek 

Jakie wnukom opowiada 

Moja babcia i Mój dziadek

 3.Posadzimy teraz dziadka 

Na fotelu wiklinowym 

Dziadku powiedz nam zagadkę

 Całkiem nową prosto z głowy 

Bo na świecie nie znajdziecie 

Takich bajek i zagadek

 akie wnukom opowiada

Moja babcia i mój dziadek


Wiersz „Życzenia” 

Dziś dla Babci słońce mamy
i całuski dla Dziadziusia,
dziś życzenia wnuczek składa
i piosenki śpiewa wnusia.

Aby Babcia i Dziadunio
w zdrowiu długo żyli,
aby uśmiech dla nas mieli,
w każdej wolnej chwili.

 Wiersz „Dla babci i dziadka” 

Wyczaruję dla babuni
suknię z kropel rosy,
szal z obłoczków, wstążkę z tęczy
wplotę jej we włosy.


Namaluję dziadziusiowi
rybek pełną rzekę,
koszyk grzybów, działkę z domkiem,
pieska na pociechę.

Życzenia od dzieci z grupy „Kotki” dla wszystkich Babć
i Dziadziusiów

W dniu Waszego święta, Każdy wnuczek i wnuczka o życzeniach pamięta. Oczywiście wszyscy składamy życzenia :szczęścia, zdrowia i zadowolenia!
Bukiet "I Love You" - Kwiatowa Przesyłka

Dziękujemy za udział w konkursie: „Ekologiczna ozdoba na choinkę” przedszkolakom wraz z ich rodzicami.

świąteczna bombka z makaronu :) na Stylowi.pl

Prace są przepiękne, każda jest szczególna jedyna w swoim rodzaju.

A oto uczestnicy konkursu w porządku alfabetycznym:

1.Indyk Julia

2.Nowacka Karolina

3.Paliga Maja

4.Podsiadło Łukasz

5.Suchanecki Szymon

6.Szczur Lena

7.Toczek Antonina

       W tym roku szkolnym w grupie  Kotki   realizujemy program naprawczy  z zakresu motoryki małej.

Cele  programu to:

-wyrównywanie szans edukacyjnych dziecka

-usprawnienie małej motoryki 

– rozwijanie procesu spostrzegania, uwagi, myślenia 

– usprawnianie koordynacji pracy rąk

– doskonalenie rysowania figur geometrycznych

-doskonalenie umiejętności graficznych

-rozwijanie orientacji w kierunkach

-doskonalenie płynności ruchów z uwzględnieniem spostrzegania wzrokowego

-ćwiczenie koncentracji uwagi i wyobraźni przestrzennej.

Przybory szkolne i biurowe po angielsku | School supplies | ELLA

Charakterystyka dziecka 4 letniego.

dni-adaptacyjne -

Ogólna sprawność ruchowa

· Słucha, rozumie i reaguje na polecenia nauczycielek w trakcie zabaw ruchowych

· Ustawia się w parach, kole, rzędzie, gromadce, rozsypce.

· Wspina się na drabinki oraz różne sprzęty.

· Poprawnie wykonuje podskoki, zeskoki, przeskoki.

· Zachowuje równowagę przy chodzie po ławeczce.

· Rzuca piłką.

 Samodzielność

· Dziecko załatwia potrzeby fizjologiczne.

· Potrafi wytrzeć sobie nos.

· Prawidłowo posługuje się sztućcami.

· Samodzielnie myje ręce.

· Podejmuje próby zapinania guzików i zasuwania suwaków.

· Ubiera samodzielnie podstawową garderobę.

 Dojrzałość społeczna

· Łatwo nawiązuje kontakt z rówieśnikami.

· Szuka pomocy nauczycielki w sytuacjach konfliktowych.

· Szybko reaguje na polecenia nauczycielki.

· Przewodzi zabawie.

· Przestrzega zawartych umów.

· Posługuje się zwrotami grzecznościowymi: proszę, dziękuję, przepraszam.

 Sprawność manualna

· Podejmuje próby wypełniania konturów przedmiotów na dużych obrazkach.

· Podejmuje próby cięcia papieru nożyczkami.

· Rysuje prosty dom, postać człowieka.

Rozwój mowy i myślenia

· Prawidłowo wymawia wyrazy.

· Sprawne językowo, śmiało inicjuje dialog z rówieśnikami i dorosłymi.

· Potrafi uważnie słuchać opowiadań.

· Nazywa i wyróżnia z ilustracji znane przedmioty, osoby, zwierzęta, wykonywane czynności.

· Rozwiązuje proste zagadki o znanych przedmiotach, roślinach i zwierzętach.

· Potrafi ułożyć w kolejności obrazki historyjki składającej się  minimum z 2 części.

· Składa obrazki pocięte na 3-6 części.

· Odtwarza wiersze i piosenki.

Czynności poznawcze

· Zna własne imię i nazwisko.

· Zna nazwę miasta, w którym mieszka

· Wyodrębnia i nazywa części ciała człowieka.

· Rozpoznaje zmiany zachodzące w przyrodzie i wiąże je z aktualną porą roku.

· Określa podstawowe zjawiska atmosferyczne i wiąże je z aktualną porą roku.

· Pamięta zbiór przedmiotów np. czterech i zauważa, którego brakuje.

· Wyróżnia części roślin– łodyga, liście, kwiat, owoc, korzeń.

· Rozróżnia kolory.

Obszar edukacji matematycznej

· Posługuje się określeniami odnoszącymi się do kierunków w przestrzeni (przód  tył, góra– dół, przed siebie– za siebie, w bok).

· Posługuje się określeniami odnoszącymi się do położenia przedmiotów w przestrzeni (daleko– blisko, dalej– bliżej, wyżej– niżej)

· Dokonuje globalnej oceny ilościowej, stosując określenia: mniej, więcej, tyle samo .

· Stosuje określenia: cięższy, lżejszy, waży tyle samo.

· Porównuje liczebność zbiorów łącząc w pary, posługuje się określeniem para.

· Nazywa podstawowe figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt.

· Klasyfikuje przedmioty wg jednej lub więcej cech (przeznaczenia, wielkości, koloru).

· Posługuje się liczebnikami 1-4.

· Posługuje się określeniami: pusty, pełny.

*Rozwój każdego dziecka przebiega indywidualnie i może odbiegać od podanych wyżej charakterystycznych cech.

Pisanka wielkanocna z motywem SKO - Szkolne Blogi

REGULAMIN WEWNĄTRZ PRZEDSZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO 

Serdecznie zapraszamy dzieci z naszej grupy do udziału w konkursie plastycznym pt. „Ekologiczna ozdoba na choinkę”

Organizatorem wewnątrz przedszkolnego konkursu plastycznego jest Przedszkole Miejskie Nr 3 w Mielcu.

 I. Cele konkursu: 

– rozwijanie umiejętności plastycznych oraz kreatywności,

 – edukacja dzieci w zakresie ekologii,

 – doskonalenie zdolności manualnych.

 II. Zasady konkursu: 

1. Czas trwania konkursu: od 25.11.- 09. 12. 2020 r. 

2. Uczestnicy: Dzieci w wieku 4 lata uczęszczające do Przedszkole Miejskie Nr 3 w Mielcu.

3. Wymagania techniczne:

 a.  twórczość plastyczna dziecka wraz z rodzicem lub opiekunem, 

b. technika dowolna, 

c. format pracy:  płaska lub przestrzenna 

4. Metryczka:

 Każda praca powinna mieć dołączoną metryczkę zawierającą: 

-imię i nazwisko dziecka – autora pracy.

5. Kryteria oceny: 

– zgodność z tematem,

 – oryginalność ujęcia tematu i pomysłowość,

 – estetyka i staranność wykonania,

 6. Komisja konkursowa: 

Prace konkursowe oceniane będą przez  powołaną Komisję Konkursową. 

7. Nagrody:

 W konkursie przewidziano nagrody za I miejsce, II miejsce i III miejsce oraz wyróżnienia dla uczestników.

 8. Termin składania prac:

 Prosimy składać pracę u nauczycieli  grupy do dnia: 09. 12. 2020 r. 

9.Rozstrzygnięcie konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi dnia: 11. 12. 2020 r. Wyniki konkursu zostaną również opublikowane na stronie internetowej przedszkola. 

10. Wystawa na korytarzu przedszkola

Po zakończeniu konkursu przewiduje się wystawę prac wszystkich uczestników. Wystawa zorganizowana zostanie na korytarzu przedszkola. 

11. Uwagi końcowe: Prace pozostają do dyspozycji organizatorów, Zdjęcia nagrodzonych prac zostaną opublikowane na stronie internetowej przedszkola.

 Wszelkich informacji na temat konkursu udzielają mgr Jolanta Kapusta i mgr Beata Grabiec. 

Nasza piosenka „KOTKI DWA”

My jesteśmy kotki dwa, kazdy z nas dwie łapki ma (2x)
Aaa kotki dwa, każdy z nas dwie łapki ma.
My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas dwa oczka ma (2x)
Aaa kotki dwa, kazdy z nas dwa oczka ma.
My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas dwa uszka ma (2x)
Aaa kotki dwa, każdy z nas dwa uszka ma.
My jesteśmy kotki dwa, kazdy z nas wasiki ma (2x)
Aaa kotki dwa, każdy z nas wasiki ma.
My jesteśmy kotki dwa, kazdy z nas pazurki ma (2x)
Aaa kotki dwa, każdy z nas pazurki ma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *