Wesołe nutki

WYCHOWAWCY

mgr Grażyna Czekaj

mgr Bożena Jędrychowska

Nauczyciel wspomagający: mgr Monika Herchel

16.04 (piątek)

Dzień dobry 🙂 Dzisiaj ostatni dzień zajęć zdalnych. Zapraszamy do skorzystania z poniższych materiałów.

Na początek – nasza eko-piosenka, której już słuchaliśmy – mam nadzieję, że nauczyliście się refrenu.

Opowiadanie L. Łącz pt. „Leśne opowieści”

Popatrzcie, jacyś ludzie jadą na rowerach w naszą stronę – powiedziała nagle, w środku gęstego lasu, wysoka sosna do swoich koleżanek. – Pewnie znowu zatrzymają się na naszej polanie i zostawią po sobie pełno śmieci. Pamiętacie, jak było w zeszłą niedzielę?– Pamiętam, pamiętam – westchnął stary dąb. – Pogniecione papiery, jakieś słoiki, torebki foliowe. Ohyda!– Właśnie, ale tamci byli jacyś inni. Ci wyglądają na rodzinę, bo są i starsze osoby, i dzieci. Wszyscy mają kaski na głowach i takie fajne odblaski na kurtkach. Tamci, tydzień temu, strasznie hałasowali i krzyczeli do siebie. – I pewnie przez to, że nie mieli kasków i jechali slalomem między drzewami, ten jeden spadł z roweru i uderzył się w głowę o mój własny korzeń – dodała osika. – A co pani się tak trzęsie? – zakpił dąb. – Znów się pani czegoś boi? – Trochę się boję – przyznała się osika.– Czego tym razem?– Na przykład tego, że się tu zatrzymają, wyjmą nóż i powycinają na moim pniu jakieś litery. Wszystkie drzewa zamilkły wystraszone. Zapanowało pełne zgrozy milczenie. Rzeczywiście, taka perspektywa wydawała się być przerażająca.– Nie bójcie się – odezwała się w końcu sosna. – Ci ludzie jadą cały czas ścieżką i wcale nie wrzeszczą. Wszystkie drzewa wpatrywały się więc w jedną stronę, gdzie spodziewały się zobaczyć wyjeżdżających zza zakrętu rowerzystów. Po chwili na ścieżce pojawiło się pięć osób – rodzice i troje dzieci. Jadąc, rozglądali się, wyraźnie szukając miejsca na odpoczynek. W końcu trafili na słoneczną polanę. – Zatrzymajmy się tu – poprosiła mama. – Piękne miejsce. Możemy odpocząć i coś zjeść. Jestem bardzo głodna, zmęczyło mnie pedałowanie w takim tempie. Ledwo za wami nadążyłam.– Oj, coś nie masz kondycji – roześmiał się tata. – Dawniej to ja nie mogłem cię dogonić. – Kiedy to było! Teraz nawet dzieci są ode mnie szybsze i nie męczą się tak prędko.– Tak, tak, mamo – wtrącił się mały chłopiec. – Musisz częściej jeździć na rowerze, a nie ciągle samochodem. Dla zdrowia i dla przyjemności.– To prawda – mama wyjęła z płóciennej torby kanapki, jabłka i kompot w szklanym pojemniku, a tata zdjął z roweru zwinięty koc. Cała rodzina usiadła i jadła z apetytem.

– Widzę, że na świeżym powietrzu nawet niejadki jedzą po trzy kanapki – zażartował tata. – Kończcie już. Najlepiej popijcie wodą mineralną. Pobawimy się. Może w wyścigi slalomem między drzewami? Albo… kto przejdzie po tym zwalonym pniu i nie spadnie?– Ja na pewno wygram! – pisnął najmłodszy chłopczyk. – Wygrasz, bo rodzice, jak zwykle, dadzą ci fory – mruknął starszy. – Wcale nie!– Wcale tak!– Nie sprzeczajcie się już! – tata tymczasem układał na polanie suche gałązki. – Tu będzie miejsce startu, a tu meta. Ustawcie się! Zaczynamy! – A mama? – spytała mała dziewczynka. – Ja chwilę odpocznę, bo potem nie będę miała siły wrócić. Poleżę na słońcu, może się nawet trochę opalę. Dobrze, że wzięłam krem z filtrem przeciwsłonecznym. Poprzednim razem spaliłam sobie nos. – Pamiętam, wyglądałaś jak klaun z cyrku – zaśmiał się najmłodszy chłopiec Na leśnej polanie zaczęły się zawody sportowe. Czas mijał szybko i przyjemnie, ale w końcu zasapany tata zdecydował, że powoli pora wracać do domu. Wszyscy zaczęli zbierać śmieci, papierki, butelki. Wsiedli na rowery i odjechali. W lesie panowała cisza. Było już późne popołudnie, ptaki śpiewały coraz ciszej, zwierzęta też układały się do snu. Drzewa trwały w milczeniu.– Nie do wiary! Wszystko wysprzątali – przerwała milczenie sosna. – Bardzo mili ludzie. – Rzeczywiście, mili – potwierdził dąb. – Żeby wszyscy byli tacy! – A właściwie dlaczego ludzie, nawet starsi wiekiem, jeżdżą na wycieczki rowerami? – zamyślił się krzak leszczyny. – Jestem najniższy i widziałem, że ta pani była naprawdę zmęczona, a samochodem byłoby jej łatwiej. – Jazda rowerem jest o wiele przyjemniejsza i bardziej korzystna dla zdrowia – zatrzęsła się osika. – Pomyśl tylko – gdyby ludzie przyjeżdżali do lasu samochodami, ile byłoby tu spalin i dymu w powietrzu. Dawno byś usechł! – Ojej, to straszne! – posmutniał krzak leszczyny. I już nic więcej nie odpowiedział, bo przyznał w duchu, że osika jest bardzo mądra, chociaż tchórzliwa.

Odpowiedz na pytania: – O co martwiły się drzewa, widząc ludzi zbliżających się do lasu?- Jak rodzina zachowywała się w lesie?- Czy drzewom podobało się zachowanie ludzi?

Obejrzyj poniższe obrazki i odpowiedz na pytania:

– co może smucić Ziemię- naszą planetę?

– kto powoduje smutek Ziemi?

– w jaki sposób dochodzi do zanieczyszczenia środowiska?

– czy wszystkie miejsca na Ziemi są zanieczyszczone?

Zaprojektuj odznakę PRZYJACIELA PRZYRODY, następnie powiedz, czy pamiętasz kolory pojemników na odpady? Jeśli tak, to jakie kolory powinny mieć pojemniki z rysunkami różnych odpadów?

Dla chętnych – historyjka obrazkowa „Co się stało z drzewem?”. Obejrzyj obrazki. Opowiedz historyjkę. Dlaczego drzewko uschło?

Na koniec trochę ruchu „Ćwiczenia dla dzieci”. /Zastosowane w filmie przybory można zastąpić innymi, dostępnymi w domu lub zmodyfikować dane ćwiczenie./

Miłej zabawy i do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu 🙂 WASZE PANIE:)

Wspomaganie rozwoju 16.04.2021

Na podsumowanie tygodnia czekają na was pokoje ekozagadek.

 Łaskotkowie pokażą wam jak działać dla dobra naszej Planety. Romek w łazience opowiada o tym, jak nie marnować wody a Tata zaprasza do kuchni, gdzie opowie jak mądrze kupować, sprzątać, gotować i segregować. 

Zapraszamy do gry!

Kochnia: https://view.genial.ly/5f808eea9d6d260d614bc177?idSlide=5ed27ca1-dbda-4515-ad93-8ad783ce2177

Łazienka: https://view.genial.ly/5f65f7a251337070914e364a?idSlide=408a4d01-0506-48bd-bcaa-76dd4b93c4c5

A na koniec – coś do kategoryzacji.

15.04 (czwartek)

Dzień dobry 🙂

Porozmawiajmy na temat wpływu zatrutego środowiska na rośliny, zwierzęta i ludzi.

  • Co stanie się z rybami z tej rzeki?
  • Co się stanie, jeżeli rybak złowi te ryby i je potem spożyje po usmażeniu?
  • Kto tutaj był trucicielem?

Spójrz na kolejne zdjęcia:

  • Co się stało z lasem?
  • Co się stało ze zwierzętami, dla których był on domem?
  • Kto tu zawinił?
  • Jak można przeciwdziałać skutkom zanieczyszczenia otaczającej nas przyrody?

„Prawda czy fałsz” Rodzic zaprasza dziecko do zabawy

Jeśli, twoim zdaniem, powiem zdanie prawdziwe – podskocz raz i powiedz TAK. Jeśli zdanie będzie fałszywe – klaśnij i powiedz NIE.

  • Czyste powietrze jest potrzebne nie tylko ludziom, lecz także zwierzętom.
  • Rower nie produkuje spalin.
  • Torebki foliowe szybko się rozkładają i nie szkodzą przyrodzie.
  • Woda w oceanie może być brudna – to nikomu nie szkodzi.
  • Autobus jest bardziej ekologicznym środkiem transportu niż samochód, którym jedzie tylko jed­na osoba.
  • Filtry na kominach nie pomagają w oczyszczaniu dymu, który z nich leci.
  • Wylewanie ścieków z fabryk do rzeki szkodzi rybom.
  • Ludzie mogą się zatruć, jedząc ryby pływające w ściekach.

Ekologiczne zagadki dla dzieci

Stoją głodne i czekają
na ulicy i na skwerku:
na patyczki od lizaków
i papierki od cukierków. (kosze na śmieci)

Kiedy samochody
z miejsca nagle ruszą
z rury wydechowej
wydostać się muszą. (spaliny)

Nikt z nas nie zaprzeczy,
że w nim dużo rzeczy:
obierki, odpadki,
gruz i zwiędłe kwiatki. (śmietnik)

Zabawa matematyczna ,,Mniej czy więcej” –  utrwalenie znaków mniejszości i większości, wprowadzenie do rozumienia zadań z treścią.

Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania opowieści, ilustruje ją przedmiotami (nakrętki od butelek, kawałki gazety zgniecione w kulki, małe klocki itp.). Na początku przypomnij sobie znaki większości lub mniejszości – poniższe zdjęcie powinno doskonale to wytłumaczyć.

Zabawa: Diplodok złożył w gnieździe cztery jaja (dziecko wkłada do pudełka, koszyczka lub pętli ze sznurka 4 przedmioty), a tyranozaur dwa jajka (dziecko wkłada do drugiego pudełka 2 przedmioty). Który dinozaur złożył więcej jajek? Dziecko wskazuje, gdzie jest więcej jajek. Między przedmiotami w pudełkach układa znak większości z dwóch pasków papieru. Rodzic układa kilka takich krótkich opowieści, by utrwalić z dzieckiem schemat zadania i znaki matematyczne. Następnie dziecko może samo wymyślić treść zadania, które wykona rodzic.

Pomoce: nakrętki od butelek, kawałki gazety zgniecione w kulki, małe klocki itp., paski papieru

A teraz, zadanie utrwalające temat – policz elementy i wybierz odpowiedni znak

Dla chętnych – ćwiczenia grafomotoryczne

Szlaczki do druku | RodzicielskieInspiracje.pl

Życzymy miłego dnia – WASZE PANIE 🙂

WSPOMAGANIE ROZWOJU 15.04.2021

Na te ostatnie dni edukacji zdalnej czeka na Was koło ruchowe idealne na poranną rozgrzewkę!

Zakręć kołem i zobacz jakie zadanie ruchowe musisz wykonać. 

 A teraz coś dla bystrego oka… Wykluczanie ze zbioru – Co nie pasuje?  

14.04 środa

Dzień dobry dzieci! Dzisiaj poznacie nową literę. Spójrzcie na poniższe zdjęcia. Opowiedzcie co przedstawiają.

żaba jeziorowa
żaba wodna
żaba trawna
żaba moczarowa

1. Oglądanie zdjęć żab. Słuchanie ciekawostek na ich temat.

Żaby to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy wiele gatunków żab, m. in.: żaby wodne, żaby moczarowe, żaby trawne. Każdy gatunek różni się od siebie.

Mają długi język, którym łowią pożywienie. Charakterystycznym elementem ich budowy są też wydłużone tylne kończyny przystosowane do wykonywania skoków. Lubią wygrzewać się na słońcu, częściowo zanurzone w wodzie lub będąc na słonecznym brzegu. Gdy jest im gorąco – kąpią się. Jedzą owady (osy, muchy, mrówki…), pająki, małe ryby, ślimaki…

Chętnie jedzą je jeże, dużo mniej chętnie – bociany (w czasie karmienia młodych zdarza im się łapać żaby).

2. Analiza i synteza słuchowa słowa żaba.

• Dzielenie słowa żaba na sylaby i na głoski.

−Co słyszycie na początku słowa żaba?

• Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żyrafa, żurek, żyrandol…), mających ją w środku (kożuch, mrożonki, bażant…).

(Występująca na końcu słów głoska ż brzmi często jak głoska sz).

−Z ilu głosek składa się słowo żaba?

 Budowanie schematu słowa żaba.

Określanie rodzaju głoski ż.

• Wypowiadanie głoski ż długo: żżżyyyy…

• Wypowiadanie głoski ż krótko: ż, ż, ż, ż, ż…

−Co możecie powiedzieć o tej głosce? (Jest to spółgłoska i oznaczamy ją na niebiesko).

Tak wygląda litera „ż”, wielka i mała, drukowana i pisana

Budowanie modelu słowa żaba – układanie z białych kartoników, następnie z niebieskich i czerwonych

Poruszaj się do piosenki, jeśli jest taka możliwość zilustruj ruchem treść

Spróbuj przeczytać tekst:

Przeczytaj z pomocą rodzica:

Jeśli masz możliwość, wydrukuj kartę pracy:

Zapraszam do wykonania pracy plastyczno-technicznej „Żaba”. Twoim zadaniem jest wycięcie wszystkich elementów, ułożenie ich, tak aby powstała żaba, jaką widzisz na miniaturze w lewym górnym rogu. Jeśli nie masz możliwości wydruku, poproś rodzica o narysowanie tych elementów i wycięcie, pokolorowanie. Miłej zabawy!

Pozdrawiamy, WASZE PANIE 🙂

WSPOMAGANIE ROZWOJU 14.04.2021

Dziś popracujemy nad utrwalaniem znajomości kolorów. Popatrzcie na obrazki i odpowiedzcie na pytania. Następnie rozejrzyjcie się dookoła i poszukajcie przynajmniej jednego przedmiotu w danym kolorze.  

A na koniec – propozycja na spędzenie czasu w pochmurne dni… A jest nim własnoręcznie zrobiona masa sensoryczna. Poproście rodziców o pomoc w jej przygotowaniu (obrazkowa instrukcja poniżej) i wspólnie czarujcie z niej wszystko co tylko chcecie!

13.04 wtorek

Dzień dobry, zapraszam do skorzystania z poniższych materiałów.

Posłuchajcie wiersza pt. „Nowa moda”

Rodzic prosi dziecko, aby pod­czas słuchania wiersza postarało się zapamiętać, którzy członkowie rodziny wzięli udział w wy­cieczce. Policz, proszę, o ilu środkach transportu rozmawiali.

Nowa moda

W domu Oli oraz Ali

wszyscy razem się zebrali,

aby wspólnie pogawędzić,

jak sobotę miło spędzić.

Uradzili, jedząc ciasto,

że pojadą gdzieś za miasto,

lecz z powodu tej wycieczki

do solidnej doszło sprzeczki.

– Autem! – mówi wujek Tadek.

– Na motorach! – woła dziadek.

Na to babcia: – Autobusem!

Mama: – Lepiej minibusem!

Ala z Olą grzmią donośnie,

że taksówką jest najprościej.

Tylko tata głową kiwa,

po czym nagle się odzywa:

– Samochody, autobusy,

motocykle, minibusy –

każdy z nich okropnie smrodzi,

a to naszej Ziemi szkodzi.

Po co spalin jej dokładać?

Lecz jest na to dobra rada –

pojedziemy rowerami,

bo nie trują spalinami.

Poprzez lasy, łąki, pola

pędzi Ala, za nią Ola,

mama, tata, babcia, dziadek,

a na końcu wujek Tadek.

Nowa moda jest w rodzinie

i rodzina z tego słynie,

że w sobotę się wybiera

na wycieczkę na rowerach.

Ziemia też oddychać musi,

bo inaczej się udusi.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza:

  • Jakie plany miała rodzina występująca w wierszu?
  • Ilu było członków tej rodziny?
  • Czy potrafisz ich wymienić?
  • Jakimi środkami transportu chcieli pojechać na wycieczkę?
  • Ile środków transportu wymienili członko­wie rodziny?
  • Dlaczego wybrali rowery?
  • Co znaczy słowo „moda”?
  • Co oznacza słowo „ekologicz­ny”?

Przypomnij sobie, jak segregować odpady wykorzystując odpowiednie kosze (zwróć uwagę na kolory)

Posłuchaj piosenki pt. „Świat w naszych rękach”

Tekst piosenki „Świat w naszych rękach”

Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki

Ref. Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat/ 2 razy powtarzamy

A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło

Ref. Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat/ 2 razy

Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć

Ref. Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat/ 3 razy powtarzamy

Do środy spróbuj nauczyć się refrenu:
„Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat”

  • O czym opowiada piosenka? Co oznacza słowo recykling? Ile zwrotek ma piosenka? Jaki ma nastrój?

Czy hodujecie w domu roślinki/kwiaty? Jeśli tak – przy pomocy osoby dorosłej wykonaj czynności pielęgnacyjne tj. zraszanie, podlewanie.

Miłej zabawy, pozdrawiają – WASZE PANIE 🙂

WSPOMAGANIE ROZWOJU 

Dziś czeka na Was kilka kart, które rozwijają umiejętność kategoryzacji. Uważnie przyjrzyjcie się obrazkom i wskażcie odpowiednie ilustracje. Możecie również poszukać w domu przedmiotów o określonych cechach. 

Musimy tez zadbać o formę – wyszukajcie na YouTube:  „Pogodne ćwiczenia W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI” i postępujcie zgodnie z instrukcją.

Miłej zabawy!

12.04. PONIEDZIAŁEK

1.Wymień jak najwięcej zwierząt żyjących na farmie, które NIE SĄ ptakami. Czy wiesz, po co je hodujemy? Obejrzyj na YouTube film pt.: “Zwierzęta na wsi” część 2 (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają), umieszczony przez Pozytywnie Zakręcona Mama;

Rozwiąż zagadki, które znajdziesz na końcu filmu. Policz zwierzęta na obrazku: których jest najwięcej? Których najmniej? Których jest po równo?

Które zwierzęta lubią jeść trawę?

Które dają nam mleko?

Kto mieszka w chlewiku?

2.Piosenka “Dziadek fajną farmę miał” (z tekstem/napisami)

(Śpiewanki.tv)

“Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Kurki na niej hodował ija-ija-o!

Kurki ko ko tu I koko tam

Ko tu ko tam, ciągle tylko ko ko

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Krówki na niej hodował ija-ija-o!

Krówki mu tu i mu tam

Mu tu, mu tam, ciągle tylko mu

Kurki ko ko tu I ko ko tam,

ciągle tylko ko ko,

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Świnkę na niej hodował ija-ija-o!

Świnka chrum chrum tu I chrum chrum tam,

chrum tu, chrum tam, ciągle tylko chrum chrum.

Krówka mu tu I mu tam, ciągle tylko mu.

Kurki ko ko tu I ko ko tam,

ko tu, ko tam, ciągle tylko ko ko.

Dziadek fajną farmę miał, ija-ija-o!

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Kaczki na niej hodował ija-ija-o!

Kaczki kwa kwa tu I kwa kwa tam,

Kwa tu, kwa tam, ciągle tylko kwa kwa.

Świnka chrum chrum tu I chrum chrum tam,

Chrum tu I chrum tam, ciągle tylko chrum.

Krówki mu tu I mu tam,

mu tu I mu tam, ciągle tylko mu.

Kurki ko ko tu I ko ko tam,

Ko tu, ko tam, ciągle tylko ko ko.

Dziadek fajną farmę miał ija-ija-o!

Spróbujcie zaśpiewać sami o innych zwierzętach na farmie dziadka (np: o owcach, kozach, gęsiach).

3.LICZEBNIKI PORZĄDKOWE – Zabawa dziadków “Rolnik sam w dolinie”

Poproście rodziców lub dziadków, żeby opowiedzieli wam o zabawie kołowej “Rolnik sam w dolinie”. Możecie obejrzeć również film, który przedstawia bohaterów tej zabawy. Spróbujcie z pamięci narysować postaci, które pojawiały sie w zabawie. Rysujcie na kartce, od strony lewej do prawej. Pierwszy będzie ROLNIK.

Gotowe? Teraz sprawdźcie kolejność, odpowiadając na pytania: Kto jest trzeci? Która była myszka? Kto jest drugi? Kto szósty? Która była żona?

4.ZABAWY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE – “Zwierzęta na wsi”; Jak “mówią?” – naśladujcie dźwięki wydawane przez zwierzęta: najpierw głosem głośnym (2 razy); następnie coraz ciszej (5 razy); i cicho (1 raz): kura (ko-ko-ko-ko-ko); kaczka (kwa-kwa-kwa-kwa-kwa); koza (me-me-me-me-me); krowa (mu-mu-mu-mu-mu); baran (be-be-be-be-be); kot (miau-miau-miau-miau-miau); gęś (gę-gę-gę-gę-gę); myszka (pi-pi-pi-pi-pi); świnka (chrum-chrum-chrum-chrum-chrum);

5.Karty pracy KOLOROWY START część 3; strony: 74, 75, 76; Jeśli nie masz kart pracy w domu, zrób podobne ćwiczenia na kartce.

Wejdźcie na tą stronę wydawnictwa MAC. Odnajdźcie odpowiednie karty pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_karty_pracy_cz3/mobile/index.html#p=77

LICZENIE https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_przygotowanie_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=88

1.Liczebniki porządkowe (które z kolei jest dane zwierzę?)

2.Uzupełniaj do 9.

CZYTANIE

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_nauka_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=30

Czytaj krótki zdania z literą f.

WSPOMAGANIE ROZWOJU 9.04.2021

Dziś z samego rana mam dla Was nową grę – „Zwierzęta na wsi i na łące – połącz obrazki i podpisy”

Dziecko wciela się w rolę pilota samolotu i musi tak sterować maszyną, by wlecieć w odpowiednią chmurę
Kliknijcie w podany link:https://wordwall.net/resource/13990951?fbclid=IwAR1xkjGsBQxIhkXsDFkLpqKEkoS_48TbWiJRvh1sJPkjsIzE7v17sXjQJWo” style=”list-style:none;padding:0px;margin:0px;background-color:transparent;text-align:inherit;display:inline;font-family:inherit;”>https://wordwall.net/resource/13990951-miłej zabawy!
A poniżej kilka propozycji do wykonania. Wybierzcie przynajmniej 2 i … do dzieła!

09.04. PIĄTEK

1.ZWIERZĘTA NA WSI Proszę znaleźć na YouTube film pt Zwierzęta na wsi część 1 (odgłosy, zagadki, zadania) zamieszczony przez Pozytywnie Zakręcona Mama;

Przyglądamy się zwierzętom na FARMIE (wiejskiej zagrodzie); Zapamiętujemy, jak nazywają się: zwierzęca mama, tato i dziecko oraz sposób wydawania dźwięków (jak “mówią” zwierzęta);

Krowa+byk+cielak (muczy);

Owca (maciorka)+baran+jagnię (beczy);

Indyk: indyczka+indor+indyczek (gulgocze);

gęś+gąsior+gąsiątko (gęga);

koń: klacz+ogier+źrebak (rży);

Świnia: maciora+knur+prosię (kwiczy);

Kaczka+kaczor+prosię (kwacze);

kura (gdacze)+kogut (pieje)+kurczątko;

koza+kozioł+koźlę (meczy);

ZADANIE nr 1: Rozpoznaj zwierzę po odgłosach;

ZADANIE nr 2: Odnajdź 5 różnic na obrazkach;

2. ZABAWA RUCHOWA naśladowcza “Jestem zwierzakiem z farmy”; Poruszaj się na zmianę: jak konik i jak kaczka; jak krówka i jak królik;

3. POZNAJEMY LITERĘ F, f; Przygotuj kartoniki

z literami;

-Jak nazywa się wiejska zagroda? – farma;

-Jaką głoskę słyszymy na początku? [f];

-Jakie inne wyrazy zaczynają się od głoski [f]? – np. flaga, fiołek, fioletowy, fala, foka;

Podzielmy wyraz na głoski: f-a-r-m-a; (Ile to głosek?)

Zobaczmy, jak wygląda litera f (Kolorowy start; karty pracy pt. Nauka czytania, pisania I liczenia; str27);

Ułóżmy wyraz z liter rozsypanki;

-Wielka litera F – aby napisać imiona (jakie?: np Fela, Franek, Fryderyk); nazwy krajów, miast, nazwiska (np Francja);

Ułóżcie wybrane imię z literek;

4.Fryderyk Chopin

[f] – jak Fryderyk Chopin, to sławny polski kompozytor, który wiele lat temu mieszkał we [f] – jak Francja. Posłuchajmy utworu, który skomponował. Będzie to Mazurek D-dur, op.33, nr 2. Proszę odnaleźć ten utwór I wysłuchać.

4. PISZEMY -przygotujcie kawałek sznurka lub sznurówkę i ułóżcie małą i wielką literę f;

-piszcie palcem na stole, na podłodze kształt litery;

-piszcie ołówkiem na dużych kartkach papieru;

-piszcie ołówkiem na wąskich paskach papieru;

-piszcie w coraz węższych liniach – zgodnie ze wzorem na str 27 w w/w ćwiczeniach; – zdjęcie na końcu;

5.ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

Przygotujcie 2 kręgle (zamiast kregli mogą byc 2 mniejsze butelki z tworzywa), wstążka lub sznurek, nagrania utworów muzyki klasycznej:1.Prząśniczka S.Moniuszki 2.Marsz turecki W.A.Mozarta 3.Mazurek D-dur op.33 F.Chopina 4.Utwór na flecie (np Rondo Russo lub inny)

-proszę włączyć utwór nr 2 (Marsz turecki); *dziecko bierze do ręki kręgle: maszerujemy przez jakiś czas; **nastepnie delikatnie uderzamy rytmicznie w uda-przed sobą-za sobą-nad głową; ***szybki marsz na przemian ze stukaniem kręglami w podłogę;

-proszę włączyć utwór nr 1 (Prząśniczka); dziecko dowolnie manipujuje kręglami, np przekłada z ręki do ręki, podrzuca, upuszcza, przeskakuje, obiega itp

-proszę włączyć utwór nr 3 (mazurek) *dziecko siedzi w rozkroku, uderza kręglami o podłogę wzdłuż nóg do stóp I z powrotem; **dziecko wstaje, wykonuje Pajacyki ****dziecko biega w różnych kierunkach (ramiona w bok lub w górę)

-proszę odłożyć kręgle, wziąć do ręki wstążkę, włączyć utwór na flecie *dziecko tańczy swobodnie; **stoi w rozkroku, wykonuje skłon I przekłada wstążkę między nogami, następnie prostuje się I macha wstążką nad głową ***wymachuje rękami w przód I w tył, równocześnie uginając nogi w kolanach ****wykonuje krążenia ramionami *****przysiady z rękami do przodu;

-wyłączamy muzykę; *dziecko siada, dmucha na wstążkę (nabiera powietrze i wydmuchuje powoli); **kładzie wstążkę na podłodze przed stopami, chwyta wstążki palcami stóp, unosi do góry, opuszcza; ***Dziecko odpoczywa chwilę w ciszy.

6. Kart pracy KOLOROWY START część 3; strony: od 72 do 74; Jeśli nie masz kart pracy w domu, zrób podobne ćwiczenia na kartce.

Wejdźcie na tą stronę wydawnictwa MAC. Odnajdźcie odpowiednie karty pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_karty_pracy_cz3/mobile/index.html#p=75

Podziel na głoski następujące wyrazy: koza, baran, kot, gęś, indyk, krowa, kogut, kura;

Znajdź rymy do następujących wyrazów: konie, barany, kura, kaczki, kot (na przykład kotek – płotek);

Poznajemy literę f,F; Czytamy:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_nauka_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=28

08.04. CZWARTEK

1. GIMNASTYKA W podskokach, odcinek 1

2. WIOSENNA BAJKA WIELKANOCNA autor Piotr Walczak. W internecie (np na Youtube) możecie znaleźć tekst tej bajki. Posłuchajcie uważnie. Następnie przygotujcie papier, kredki lub farby. Wykonajcie obrazek, na którym znajdą się wszystkie ZWIERZĄTKA z bajki. Gotową pracę przynieście do przedszkola.

3. ZABAWY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE – “Zwierzęta na wsi”; Jak “mówią?” – naśladujcie dźwięki wydawane przez zwierzęta: najpierw głosem cichym (5 razy); następnie coraz głośniej (5 razy); i głośno (1 raz): kura (ko-ko-ko-ko-ko); kurczątko (pi-pi-pi-pi-pi); kaczka (kwa-kwa-kwa-kwa-kwa); pies (hau-hau-hau-hau-hau); koza (me-me-me-me-me); krowa (mu-mu-mu-mu-mu); baran (be-be-be-be-be);

4. TANIEC Z CHUSTKAMI Przygotujcie dwie chustki. Najlepiej w dwóch różnych kolorach. Jeśli nie macie chustek z materiału, mogą je zastąpić serwetki lub chusteczki higieniczne. Wyszukajcie utwór pt “Taniec kurcząt w skorupkach” zabawa muzyczna, który umieściła pani Magdalena Gałązka. Naśladujcie ruchy chustek i bawcie się wesoło.

“Raz, dwa, trzy – hop!

Raz, dwa, trzy – hop!

A kurczaki rozrabiają, a kurczaki rozrabiają! (powtarzamy).

Jedno skrzydło, drugie skrzydło – mama czeka… Powtarzamy. Po słowach: “drugie skrzydło,

mama śpiewa kołysanki: tuli-tuli-tuli-tuli,

I do góry, I do góry;

Ale one się nie poddają, nie poddają

I dalej rozrabiają, rozrabiają;

I od nowa się zaczyna…

5.PTACTWO DOMOWE – Czy znacie inne ptaki domowe? Niech dorośli zapiszą odpowiedzi. Obejrzyjcie film “Ptaki w gospodarstwie wiejskim” umieszczony na youtube przez Zdolniaczki

i porównajcie swoje odpowiedzi z filmem.

„Ptaki w gospodarstwie wiejskim” – wyszukaj film na YouTube

Nazwijcie rodziny ptaków domowych: na przykład: kura – kogut – kurczęta; kaczka…?; gęś…?; indyczka…?;

6. Kart pracy KOLOROWY START część 3; strony: 70, 71, 77; Jeśli nie masz kart pracy w domu, zrób podobne ćwiczenia na kartce.

Wejdźcie na tą stronę wydawnictwa MAC. Odnajdźcie odpowiednie karty pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_karty_pracy_cz3/mobile/index.html#p=69

07.04. Środa

1. Zakończyły się Święta Wielkanocne. Teraz krótkie przypomnienie zwyczajów I tradycji związanych z tymi Świętami. Prosimy dorosłych, aby odnaleźli na youtube film EduKredka – Tradycje Wielkanocne / film edukacyjny #DLA DZIECI#11Obejrzyjcie uważnie, żeby odpowiedzieć na kilka pytań

A oto pytania: 1.Jak nazywa się dzień, który rozpoczyna Wielki Tydzień?2.Z czego najczęściej robi się palmy Wielkanocne? 3.Jak nazywają się różne rodzaje kolorowych jaj?4.Czym dawniej barwiono jajka na kolor żółty?5.Jakie tradycyjne potrawy znajdują się na świątecznym stole?6.Co oznacza baranek?7.Co można znaleźć w koszyczku?8.Czy pamiętacie czego symbolem są te rzeczy?9.Jak się nazywała tradycja polewania wodą w Poniedziałek Wielkanocny?

2. TANIEC W poprzednim tygodniu poznaliście literę J (Jola) i j(jajo). Z jajek wykluwają się kurczątka. Niech dorośli odnajdą na youtube nagranie pt. Taniec kurcząt w skorupkach umieszczony przez Mały Skarb. Zatańczcie i zaklaszczcie razem z rodziną. Razem z rodziną zatańcz “Taniec kurcząt w skorupkach”

3. PIECZEMY po WIELKANOCNE CIASTO Znacie nazwy wielkanocnych ciast? To babki, mazurki, pascha. Zapewne już wszystkie zjedzone? Dziś proponujemy, żebyście zrobili mini babeczki. Zobaczcie jak te babeczki przygotowuje wasza koleżanka Tosia. Dorosłych proszę o odnalezienie filmu na youtube: Najłatwiejsze muffinki/babeczki! 🙂 (Kuchnia Tosi)

Składniki: 220g mąki; 150g cukru; 200g masła; 1 łyżeczka proszku do pieczenia; 4 jaja; ewentualnie barwniki spożywcze; do ozdoby: czekolada, posypki; Ubić jaja z cukrem;Dodac miękkie masło; Miksować;

Dodać mąkę i proszek; Miksować;Można dodać barwnik spożywczy; Wymieszać;Nakładać do foremek (nie do pełna);Piec około 20-25 minut w 170 stopniach;Ostudzić; Ozdobić;Zrobić zdjęcie swoich babeczek I wysłać do Przedszkola!Teraz możecie zjeść! Smacznego.5. Kart pracy KOLOROWY START część 3; od strony 62 do strony 69. Jeśli nie masz kart pracy w domu, zrób podobne ćwiczenia na kartce.Wejdźcie na tą stronę wydawnictwa MAC. Odnajdźcie odpowiednie karty pracy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_karty_pracy_cz3/mobile/index.html#p=69

Plecy to blat, na którym zrobimy ciasto. Pomoże nam rymowanka:“Ugniatam ciasto na placek,poszczypię, pogłaszczę,ubiję, rozpłaszczę,podrapię, poskrobię I wiśniami ozdobię”.Najpierw blatem niech będą wasze plecy, a później zmiana: to wy masujcie rodziców!

WSPOMAGANIE ROZWOJU 31.03.2021

Dzień dobry! https://poczta.iplsc.com/n/public/emoticons/smiley-laughing.gif” alt=”laughing”>
Jak Wasze poranne nastroje?

Dziś do interaktywnej zabawy zaprasza Was Kurka TOSIA.
Kliknijcie w poniższy link:

https://view.genial.ly/6061fdb2cec16a0d41abb4ea/interactive-image-kurka-tosia-gra-interaktywna?fbclid=IwAR2mtOHEwJm3mHH5sc7RoUGLcT7HHcwzlRbBh-dC0laiuBBBS3iY_1BNyeY„>https://view.genial.ly/6061fdb2cec16a0d41abb4ea/interactive-image-kurka-tosia-gra-interaktywna?fbclid=IwAR2mtOHEwJm3mHH5sc7RoUGLcT7HHcwzlRbBh-dC0laiuBBBS3iY_1BNyeY

…. i postępujcie zgodnie z instrukcją. Tosia pomoże Wam liczyć, tworzyć sekwencje i odszukiwać takie same pisanki.
Miłej zabawy!

Ale, ale… Musicie pamiętać, że nie możemy spędzać za dużo czasu przy komputerze i tablecie. Dlatego poniżej przygotowałam dla Was kilka propozycji do poćwiczenia bystrego oczka i zwinnej rączki. Mam nadzieję, że każdy wybierze spośród nich przynajmniej 2 i pięknie je wykona.
/Edukreatornia/

Powodzenia!

31.03

Dziś poznamy nową literę. Zobacz co jest przedstawione na zdjęciu poniżej.Zagadka podpowie Ci, na co masz zwrócić uwagę: „kura je zniosła, mama przyniosła, ugotowała i dzieciom podała”.

Analiza i synteza słuchowa słowa jajko: dzielenie słowa jajko na sylaby,  na głoski, określanie rodzaju głoski: spółgłoska, co słyszymy na początku słowa jajko? – podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jagody, jogurt…), mających ją w środku (kajak, fajka, bajka…) oraz na końcu (kraj, maj, klej…). Analiza i synteza wzrokowa wyrazu jajko: układamy wyraz jajko – dziecko układa tyle okienek z ilu głosek składa się wyraz, następnie, pod spodem układa wyraz z kartoników czerwonych i niebieskich – samogłoski (na czerwono) i spółgłoski (na niebiesko) , ćwiczenia w pisaniu litery J, j palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika, można też ułożyć kształt litery przy pomocy sznurka…, karta pracy- piszemy literę  J, j  po śladzie i samodzielnie. Poniżej karty pracy do druku.

Czy pamiętacie co powinno się znaleźć w koszyczku? Jeśli nie, to posłuchajcie piosenki kilka razy, a wtedy każdy z Was odpowie śpiewająco.

PIOSENKA „ Koszyczek dobrych życzeń” (wyszukaj w YouTube)

Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku, 
a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku. 
Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak. 
Dziwi się biały baranek: O! Kto to wszystko będzie jadł??


Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,
a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń. 
Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz! 
I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!


Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała. 
Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała. 
Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat, 
lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł?? 

Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia. 
Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia. 
I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są, 
a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.

Rozmowa na temat piosenki – Co znajduje się w koszyczku, o którym jest mowa w piosence? Co znaczą słowa „koszyczek dobrych życzeń?”

  • Świąteczne zagadki słowne:

Rośnie na polu, rolnik go zbiera, a na śniadanie konik go dostanie, (owies)

Gdy ciepły marzec powróci z wiosną Małe puchate na wierzbach rosną, (bazie)

Długie uszy, szare futro, trochę jest nieśmiały,

i z ogonkiem jak pomponik, cały dzień po lesie goni. (zajączek)

Co niesiemy do kościoła tydzień przed światami,

Wiedzą o tym chyba wszyscy. Chroni nas przed chorobami, (palma)

Ma skorupkę tak jak orzech, ale bardzo, bardzo cienką

Na śniadanie zjeść je możesz, raz na twardo, raz na miękko, (jajko)

Co to jest? Kolorowe, malowane, i kraszone i pisane, Na Wielkanoc darowane, (pisanki)

Kiedy śnieżek prószy, kiedy słonko świeci,

On chodzi w kożuszku, i zimą i w lecie, (baranek)

Gdy go weźmiesz za uszy, zaraz wszystko nosi,

Ma wiklinowy brzuszek, i nazywa się ……….. (koszyk)

Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,

głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczak)

Zapraszam do gimnastyki. Wyszukaj w YouTube – zabawy ruchowe dla dzieci z Pippi

2. Wspólnie z rodzicem przygotujcie grę planszową „Pisanki do koszyka”


Pisanki-wycinanki – przygotowanie gry
Wytnijcie z kolorowego papieru jak najwięcej sylwet pisanek (warto pokazać dzieciom, że kiedy złożą kartkę na kilka części, to za jednym razem uda im się wyciąć więcej sylwet).

Pisanki do koszyka
Potrzebne są: wycięte sylwety jaj, dwie kostki do gry i co najmniej dwóch graczy.

Przebieg gry:
Sylwety pisanek układamy na środku dywanu. Dookoła siadają gracze. Każdy ma przed sobą miskę.

  • dodawanie: Gracze rzucają dwiema kostkami, dodają liczbę oczek z dwóch kostek, a suma wskazuje ile pisanek wkładają do swojego koszyka.
  • odejmowanie: Każdy gracz rzuca dwiema kostkami, po czym od większej liczby oczek odejmuje mniejszą.
    Wynik odejmowania wskazuje liczbę pisanek, które może zgarnąć ze stosu. Jeśli liczba oczek jest taka sama na obydwu kostkach, gracze nie otrzymują żadnej pisanki.
  • Kto ma w pojemniku najwięcej pisanek – wygrywa
  • Można dowolnie wymyślać różne warianty gry

WSPOMAGANIE ROZWOJU 30.03.2021

Kochane dzieci!

Dzisiaj zajmiemy się gimnastyką buzi i języka.💋https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t30/1/32/1f48b.png” style=”border:0px;”>👅https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t7/1/32/1f445.png” style=”border:0px;”>

Poproście rodziców o przeczytanie zadań umieszczonych w różowych ramkach i postarajcie się wykonać je najdokładniej jak tylko potraficie. 

W nagrodę za trudną pracę Zając Brzdąc https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/te3/1/32/1f430.png” alt=”🐰”> przygotował dla Was pewną propozycję…
Postępujcie zgodnie z kolejnymi wskazówkami Zajączka, a później już tylko cieszcie się z efektów wykonanego zadania https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t8c/1/32/1f604.png” alt=”😄”>

 Powodzeniaaa https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tb6/1/32/1f44d.png” alt=”👍”>https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tb6/1/32/1f44d.png” alt=”👍”>https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tb6/1/32/1f44d.png” alt=”👍”>

Witajcie dzieci, zapraszamy Was dziś do następujących aktywności:

1. „Wielkanocny stół”- słuchanie wiersza M.Szeląg, rozmowa na temat jego treści.

Wielkanocny stół już obrusem nakryty,W rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.Na środku święconka, a w niej pisanki- jajka zdobione we wzorki i plamki.W wazonie świątecznie się bazie prezentują, co kotki swe pokazują. Już na talerzach kiełbasa biała, Zalana barszczem jest prawie cała. A tam mazurek- wypiek świąteczny, posyła babie ukłon serdeczny.Tuz obok talerz – jajka w nim siedzą,Wraz z życzeniami bliscy je zjedzą…Już na śniadanie goście przybyli – na stole symbole tradycji odkryli.

O jakich świętach jest mowa w wierszu? Czym nakryty był stół? Co znajdowało się na świątecznym stole? Po co na święta Wielkanocne szykuje się jajka? Jak myślisz, co to jest tradycja? Czy jest ona ważna, dlaczego? Jakie znasz inne tradycje związane z Wielkanocą, o których nie było mowy w wierszu?

2. Utrwalimy dodawanie w zakresie 10-ciu

POBIERZ – WIELKANOCNE karty pracy – Mamy kota na punkcie mleka

3. „Do wielkanocnego stołu”-zabawa ruchowa. Rodzic układa z liny duży prostokąt – wielkanocny stół.Rodzic odtwarza muzykę, dziecko biega po pomieszczeniu, omijając prostokąt. Gdy muzyka zostaje wyciszona, dziecko siada w siadzie klęcznym przy wielkanocnym stole.

4. Wykonanie karty pracy

Wielkanocne karty pracy są dobre dla dzieci w każdym wieku.

5.”Siejemy rzeżuszkę”- działanie praktyczne. Najpierw dziecko wykleja kawałkami kolorowej bibuły zewnętrzne ścianki pojemnika np. po twarożku. Następnie wkłada do środka watę. Wsypuje ziarenka rzeżuchy i podlewa je wodą.

6. Opisz, co widzisz na zdjęciu. Nazwij znane potrawy.

Może być zdjęciem przedstawiającym deser i w budynku

WSPOMAGANIE ROZWOJU
Nie samymi kartami pracy przedszkolaki żyją, więc… mam też dla Was interaktywną zabawę ruchową o tematyce wielkanocnej 🐰🐣🐏💦🙂
Zakręć kołem i baw się z nami!
Kręć kołem klikając w przycisk „SPIN IT” na dole strony i wykonaj zadanie jakie udało Ci się wylosować. Jeśli nie spodoba Ci się jakaś propozycja możesz ją wyeliminować klikając w przycisk „ELIMINATE” i kręcić kołem dalej. Natomiast jeżeli chcesz pozostawić zadanie w dalszej grze kliknij przycisk „RESUME”.
Udanej zabawy 🙂

/Edukreatornia/https://wordwall.net/embed/0eaf763bf79c4b279684c75556e0ef05?themeId=52&templateId=8&fbclid=IwAR2eDtFUBYNR_FodqHfCk9xooF5ovBxSna9vYXHc11QwBchVo-K6kIn5tk8

WSPOMAGANIE ROZWOJU

Drogie dzieciaki!

Poniżej dla Was garść świątecznych pomysłów. Obejrzyjcie je i wybierzcie spośród nich te, które chcecie wykonać. W razie potrzeby poproście o pomoc swoich Rodziców. 

Wiersz dla Babci

„Babcia”

Babcia to słowo bliskie,

To lek na troski nasze wszystkie

Najpiękniejsze bajki zna

Na zmartwienia radę ma

Zawsze chętnie dopomoże

Kiedy jestem w złym humorze

Z babcią nigdy się nie nudzę

I nie krzyczy, gdy pobrudzę

Obrus, dywan czy ubranie

Bo natychmiast robi pranie

I wystarczy, że się śmieje,

To wnet chory wyzdrowieje

Wiersz dla Dziadka

„Dla Dziadka”

Dziadku, Dziadku, czy to ty?

Coś na twojej głowie lśni.

To korona! Słowo daję!

Przecież znam korony z bajek!

Czy to fotel? Ale skąd!

To nie fotel tylko tron!

I w ogóle i w szczególe

jesteś Dziadku dzisiaj królem!

Pytasz co to za zagadka?

To po prostu Święto Dziadka!

Piosenka dla Babci i Dziadka

„Babciu, dziadku, kocham was”

1.Babcia jest jak dobra wróżka,
Zawsze uśmiech ma na twarzy,
Najpiękniejsze czyta bajki,
Pyszne naleśniki smaży!

Ref. Dziś piosenkę dla was mam
i całusa chętnie dam!
Z wami słodko mija czas.
Babciu, dziadku – kocham was!

2.Z dziadkiem mogę majsterkować
albo wybrać się na grzyby…
O kosmosie mi opowie
i nauczy łowić ryby!

Ref. Dziś piosenkę dla was mam
i całusa chętnie dam!
Z wami słodko mija czas.
Babciu, dziadku – kocham was!

Skąd się wzięła tradycja ubierania choinki na Wigilię?

Zapraszamy do obejrzenia edukacyjnej bajki, na podstawie której dzieci poznają też inne bożonarodzeniowe obyczaje – chodzenie po kolędzie i budowanie szopek

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,goralska-legenda-o-choince,1201683

Nasza grupa bierze udział w zajęciach na temat żywności ekologicznej.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 20191209_091535-e1580061598799.jpg

Zajęcia te, są realizowane we współpracy z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną. Dzieci m.in. biorą udział w zajęciach kulinarnych oraz oglądają filmy edukacyjne. Oto jeden z nich:

https://www.youtube.com/watch?v=7_2NNcSqu5w

Pisanka wielkanocna z motywem SKO - Szkolne Blogi

REGULAMIN WEWNĄTRZ PRZEDSZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO 

Serdecznie zapraszamy dzieci z naszej grupy do udziału w konkursie plastycznym pt. „Ekologiczna ozdoba na choinkę”

Organizatorem wewnątrz przedszkolnego konkursu plastycznego jest Przedszkole Miejskie Nr 3 w Mielcu.

 I. Cele konkursu: 

– rozwijanie umiejętności plastycznych oraz kreatywności,

 – edukacja dzieci w zakresie ekologii,

 – doskonalenie zdolności manualnych.

 II. Zasady konkursu: 

1. Czas trwania konkursu: od 25.11.- 09. 12. 2020 r. 

2. Uczestnicy: Dzieci w wieku 4 lata uczęszczające do Przedszkole Miejskie Nr 3 w Mielcu.

3. Wymagania techniczne:

 a.  twórczość plastyczna dziecka wraz z rodzicem lub opiekunem, 

b. technika dowolna, 

c. format pracy:  płaska lub przestrzenna 

4. Metryczka:

Każda praca powinna mieć dołączoną metryczkę zawierającą: 

-imię i nazwisko dziecka – autora pracy.

5. Kryteria oceny: 

– zgodność z tematem,

 – oryginalność ujęcia tematu i pomysłowość,

 – estetyka i staranność wykonania,

 6. Komisja konkursowa: 

Prace konkursowe oceniane będą przez  powołaną Komisję Konkursową. 

7. Nagrody:

 W konkursie przewidziano nagrody za I miejsce, II miejsce i III miejsce oraz wyróżnienia dla uczestników.

 8. Termin składania prac:

 Prosimy składać pracę u nauczycieli  grupy do dnia: 09. 12. 2020 r. 

9.Rozstrzygnięcie konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi dnia: 11. 12. 2020 r. Wyniki konkursu zostaną również opublikowane na stronie internetowej przedszkola. 

10. Wystawa na korytarzu przedszkola

Po zakończeniu konkursu przewiduje się wystawę prac wszystkich uczestników. Wystawa zorganizowana zostanie na korytarzu przedszkola. 

11. Uwagi końcowe: Prace pozostają do dyspozycji organizatorów, Zdjęcia nagrodzonych prac zostaną opublikowane na stronie internetowej przedszkola.


Nasza piosenka „WESOŁE NUTKI”

Do Przedszkola Wpadły Nutki
Wszystkie Miały Czarne Butki,
Czarne Getry I Czapeczki
I Skakały, Jak Piłeczki.
Ta Wysoko, A Ta Nisko
Ta Z Plecakiem , Ta Z Walizka
Roztańczone Nutki Trzy:
Do, Re, Mi – Nutki Trzy.
Nawet Na Leżakowaniu
Przeszkadzały Dzieciom W Spaniu
I Skakały Po Kocykach
W Czarnych Getrach I Bucikach.
Ta Wysoko, A Ta Nisko
Ta Z Plecakiem , Ta Z Walizka
Roztańczone Nutki Trzy:
Do, Re, Mi – Nutki Trzy.
Poprosiły O Mieszkanie
W Dużym, Czarnym Fortepianie
I Biegały I Skakały
Po Klawiszach Czarno – Białych
Ta Wysoko, A Ta Nisko
Ta Z Plecakiem , Ta Z Walizka
Roztańczone Nutki Trzy:
Do, Re, Mi – Nutki Trzy.